Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Дослідницька діяльність дітей дошкільного віку в процесі конструювання
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Natalka Valeriivna
    (ua) У статті розкрито проблему особливостей дослідницької діяльності дітей дошкільного віку в процесі конструювання. На основі аналізу досліджень визначено, що дитяче експериментування є активною перетворюючою діяльністю дітей, яка істотно змінює об’єкти дослідження. Мотивом експериментування є отримання дитиною нових знань та відомостей про об’єкт. При цьому у дошкільників яскраво виражена дослідницька активність, яка є основою експериментування. В процесі дитячого експериментування створюються умови для прояву дітьми власної ініціативи, самостійності та творчості. Експериментування виступає засобом, що допомагає дитині опанувати самостійно певну дослідницьку діяльність. Саме в експериментуванні відпрацьовуються механізми дослідницької активності. Показано, що експериментування являє собою діяльність, яка спрямована на вивчення та перетворення навколишньої дійсності, в результаті якої суб’єкт може пізнати властивості та зв’язки об’єктів, які при безпосередньому сприйнятті не доступні. Виокремлено основні характеристики дитячого експериментування, виділено методи організації дослідницької діяльності дітей дошкільного віку в процесі конструювання. Основна увага зосереджується на процесі конструювання як потенціалу розвитку пізнавально-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку. Важливою умовою розвитку пізнавально-дослідних здібностей дітей дошкільного віку з конструювання визначено оснащення розвиваючого середовища в групі. Окреслені головні критерії конструктивної діяльності в пізнавально-дослідницькій роботі : оригінальність ( здатність знаходити незвичайні, несподівані рішення ); гнучкість ( здатність використовувати різноманітні стратегії рішення ); продуктивність ( здатність генерувати велику кількість ідей ); розробленість ( здатність до опрацювання ідеї, насиченості придуманого зображення з подробицями та деталями ). Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку методичних рекомендацій щодо застосування дослідницької діяльності в процесі конструювання в навчально-виховному процесі закладу дошкільної освіти. (en) The article reveals the problem of peculiarities of preschool children’s research activity during construction process. Basing on the research analysis, it was determined that children’s experimentation is children’s active transformative activity, which significantly changes the objects of research. The motive of experimentation is the child’s acquisition of new knowledge and information about the object. At the same time, preschoolers have a pronounced research activity, which is the basis of experimentation. During children’s experimentation, conditions are created for children to show their own initiative, independence and creativity. Experimentation is a means that helps a child to master a certain research activity independently. It is in experimentation that the mechanisms of research activity are worked out. It is shown that experimentation is an activity aimed at studying and transforming the surrounding reality, as a result of which the subject can learn the properties and connections of objects that are not available with direct perception. The main characteristics of children’s experimentation are singled out, the methods of organization of preschool children’s research activity during construction process are highlighted. The main attention is focused on the process of construction as a potential for the development of preschool children’s cognitive - research activities. An important condition for the development of preschool children’s cognitive and research abilities is the equipping of the developing environment in the group. The main criteria of constructive activity in cognitive research work are outlined : originality ( ability to find unusual, unexpected solutions ); flexibility ( ability to use various decision strategies ); productivity ( ability to generate a large number of ideas ); development ( ability to develop an idea, saturation of an invented image with details and details ). Further research will be aimed at development of methodological recommendations for the usage of research activities during construction process in educational process of a preschool education institution.
  • Ескіз
    Документ
    Духовно-моральне виховання у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Савченко, Наталія Сергіївна; Савченко, Наталия Сергеевна; Savchenko, Nataliia Serhiivna; Котелянець, Наталка Валеріївна; Котелянец, Наталка Валерьевна; Kotelianets, Natalka Valeriivna
    (uk) У статті аналізуються педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського щодо змісту основних категорій духовно-морального виховання та шляхів їх формування у процесі гармонійного розвитку та виховання особистості дитини в контексті гуманістичної педагогіки, ґрунтуючись на пріоритеті загальнолюдських цінностей, любові до дитини, повазі до її внутрішнього, духовного світу. (ru) В статье анализируются педагогические идеи В. А. Сухомлинского по содержанию основных категорий духовно-морального воспитания и путей их формирования в процессе гармоничного развития и воспитания личности ребенка в контексте гуманистической педагогики, основываясь на приоритете общечеловеческих ценностей, любви к ребенку, уважении к ее внутреннему, духовному миру.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні основи формування технологічних умінь у дітей старшого дошкільного віку
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Котелянець, Наталка Валеріївна; Котелянец, Наталья Валерьевна; Kotelianets, Natalka Valeriivna
    (uk) У статті розглянуто проблему формування технологічних умінь у дошкільників в теорії та практиці дошкільної освіти, розкрито сутність понять «технологічні уміння», «технологічна діяльність» відповідно до старшого дошкільного віку обґрунтовано методологічні основи, формування технологічних умінь у дітей старшого дошкільного віку, виявлені оптимальні засоби та методи формування технологічних умінь у дітей старшого дошкільного віку.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема формування загальнотрудових умінь в спеціальній педагогіці
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Котелянець, Юлія Сергіївна; Котелянець, Наталка Валеріївна; Котелянец, Юлия Сергеевна; Котелянец, Наталья Валерьевна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna; Kotelianets, Natalka Valeriivna
    (ua) Формування трудової діяльності, успішність якої залежить від того, наскільки учні оволоділи знаннями й уміннями, важливе для будь-якої професійної діяльності, є одним з пріоритетних напрямів виховання й розвитку молодших школярів. До складу загальнотрудових умінь належать не тільки конкретно-трудові вміння, а й узагальнені. Планування, як психічна функція, з'являється й розвивається у дітей в їх предметній діяльності. Велике значення в цьому розвитку має оволодіння дітьми вимови. У предметній діяльності, де створюються умови для планування роботи, дитина може перевірити правильність складеного плану. У міру виконання тієї чи іншої роботи учні на кожному етапі мають можливість практично співвідносити отримані результати з поставленою метою й умовами. Автори підкреслюють, що, таким чином, предметна діяльність не тільки сприяє виникненню цілеспрямованих планомірних дій, які супроводжуються промовою, а й служить фактором розвитку «планування» думки. Ключові слова: формування трудових умінь, конкретно-трудові вміння, загальнотрудові вміння, трудове навчання, учнів молодших класів, планування, розвиток мови.