Кафедра психології та соціальної роботи

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/52

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Усамітнення в житті юнака
    (ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2020) Калашникова, Людмила Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості використання інструментів ІКТ для дослідження і профілактики кібербулінгу в юнацькому віці
    (2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Присяжнюк, Олена Віталіївна; Близнюкова, Олена Миколаївна
    (ua) У статті проаналізовано можливості та специфіку використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для дослідження феномену кібербулінгу як актуальної проблеми молоді на сучасному етапі розвитку суспільства. Виявлено особливості, яким мають відповідати інструменти ІКТ для забезпечення ефективності психологічних онлайн досліджень, а саме: безкоштовні та зручні платформи; потужні обчислювальні сервіси для обробки та візуалізації статистичного матеріалу; комунікаційні сервіси для організації взаємодії з користувачами. Висвітлено доцільність активної співпраці спеціалістів з комп’ютерних наук та психологів щодо впровадження онлайн інструментів ІКТ з метою профілактики та протидії кібербулінгу. Описано інформаційну модель і контентне наповнення віртуального майданчика дослідження та профілактики кібербулінгу серед студентської молоді у вигляді веб-сайту, реалізованого на базі Гугл-платформи та розміщеного у вільному доступі. Розроблений сайт містить авторську анкету, адресний матеріал для потенційних учасників кібербулінгу, чат-бот для організації взаємодії з ними. Представлено ментальну схему анкетування, на основі якої за допомогою Гугл-форми створено опитувальник для діагностики проявів кібербулінгу серед студентів. Визначено його найпоширеніші причини та соціальні мережі для потенційних проявів. Представлено найбільш розповсюджені види кібербулінгу серед молоді, здійснено порівняльний аналіз гендерних особливостей їх прояву. Обґрунтовано доцільність зберігання отриманого статистичного матеріалу в Гугл-таблицях, оскільки це надає потужніші та гнучкіші можливості його подальшої обробки із застосуванням методів аналізу даних та візуалізації у порівнянні з Гугл-формами. Встановлено, що імплементований у віртуальний майданчик чат-бот є ефективним та зручним інструментом реагування на кризові ситуації у форматі дистанційної психологічної допомоги студентам, що відповідає сучасним реаліям. Апробація розробленого віртуального майданчику в освітній діяльності вищого навчального закладу засвідчує актуальність та ефективність запропонованих онлайн інструментів для дослідження, профілактики та протидії кібербулінгу.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження просоціальної поведінки в контексті діяльнісного підходу
    (ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2020) Калашникова, Людмила Володимирівна; Kalashnykova, L. V.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної компетентності в майбутніх психологів
    (ФОП Піскова М. А., 2021) Калашникова, Людмила Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Становлення інклюзивної освіти в Україні
    (Класичний приватний університет, 2021) Калашникова, Людмила Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості сприймання сенсу життя на різних етапах онтогенезу
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Melnychuk, Irina Yaroslavivna; Melnychuk, Sergiy Kostyantynovych
    (ua) У статті проаналізовано закономірності сприймання сенсу життя на різних вікових етапах розвитку особистості: підлітковий вік, юність, зрілість, старість. Виокремлено основні шляхи і джерела смислу життя особистості та проаналізовано смисложиттєві цінності, завдяки яким людина може зробити своє життя осмисленим: цінності творчості, цінності переживання, цінності ставлення.
  • Ескіз
    Документ
    Місце та роль креативності в процесі індивідуалізації та соціалізації особистості юнацького віку
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Мельничук, Сергій Костянтинович; Melnychuk, Sergiy Konstantinovich; Мельничук, Марія Юріївна; Melnychuk, Maria Yuriivna
    (uk) В статті проаналізовано різні аспекти процесів соціалізації та індивідуалізації особистості, розглянуто основні теорії взаємозв’язку цих процесів. Висвітлено особливості організації та результати дослідження взаємозв'язку індивідуалізації та соціалізації в процесі розвитку. Надано рекомендації для роботи зі студентами, щодо сприяння їх індивідуалізації та визначено шляхи оптимізації та гармонізації процесів соціалізації та індивідуалізації, запропоновано.
  • Ескіз
    Документ
    Рефлексія як механізм фахової підготовки майбутнього вчителя
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Уличний, Ігор Любомирович; Уличный, Игорь Любомирович; Ulychnyj, Igor Ljubomyrovych
    (ua) У статті розглянуто психологічну природу рефлексії як універсального механізму саморегуляції і саморозвитку особистості. Досліджено розвиток професійної рефлексії у студентів педагогічних закладів вищої освіти. Охарактеризовано особливості актуалізації рефлексивної здатності здобувачів освіти за різними рівнями сформованості професійних умінь. Розкрито функції рефлексії у педагогічному процесі, визначено її роль в педагогічному проектуванні. Висвітлено значення рефлексивних практик у підготовці майбутніх педагогів.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання конкретних ситуацій для розвитку критичного мислення майбутніх фахівців
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Омельяненко, Світлана Віталіївна; Омельяненко, Наталія Віталіївна; Омельяненко, Светлана Витальевна; Омельяненко, Наталья Витальевна; Omelianenko, Svitlana Vitaliivna; Omelianenko, Nataliia Vitaliivna
    (ua) Стаття присвячена питанням розвитку критичного мислення студентів із використанням моделювання конкретних ситуацій. Запропоновано комплекс завдань для розвитку критичного мислення майбутніх фахівців, класифікація яких здійснена із урахуванням евристичних методів аналізу інформації. Визначені етапи роботи застосування методу аналізу конкретних ситуацій для розвитку критичного мислення у процесі вивчення навчальних дисциплін у саморефлексивному стилі.