Кафедра психології та соціальної роботи
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/52
Переглянути
7 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Роль процесів самозмінювання та формування правосвідомості у становленні особистості студентів закладів передвищої освіти освіти(2024) Шаумян, Олена Геворківна; Shaumian, Olena(ua) У статті висвітлено ключові аспекти впливу процесів самозмінювання та формування правосвідомості у становленні особистості студентів закладів передвищої освіти. Емпіричне дослідження в рамках окресленої проблематики було проведено у 2023/2024 навчальному році. У дослідженні були задіяні 240 респондентів віком від 14 до 19 років (138 жінок, 102 чоловіки). Ним були охоплені студенти закладів передвищої освіти, які мешкають на території міста Кропивницького та Кіровоградської області, міста Києва та Київської області, міста Одеси та Одеської області. За результатами Методики дослідження соціальної адаптованості серед респондентів зафіксовано студентів з високим рівнем соціальної адаптованості, студентів з низьким рівнем соціальної адаптованості, а також незначний відсоток студентів з дуже низьким рівнем соціальної адаптованості. У цілому, студенти намагаються розібратися в собі, вчаться долати власні негативні прояви; зрозуміти, у якому напрямі рухатися. Результати за методикою «Який я співрозмовник?» (автор Д. Райгородський) виявили незначну кількість студентів, яким важко слухати, – «незосереджений слухач». Переважна більшість у вибірці – це «посередні слухачі», достатня кількість опитаних – «активних слухачів». Наразі орієнтованість на інформацію не є свідченням того, що вона дійсно є почутою співрозмовником. Насправді багато чого важливого упускається з комунікації. Такі слухачі не є ефективними і погано чують те, що їм говорять: чи-то стосується поради, чито теми лекції або семінару, чи-то онструктивних зауважень. Результати за методикою «Конфліктна особистість (авторка Н. Літвінцева)» засвідчили наявність усіх категорій конфліктної особистості: позаконфліктна, конфліктна та провокатор. Водночас було з’ясовано такі її ключові складові: прагнення до переваги над іншими, прояви агресивності з боку групи чи конкретних осіб, невідповідність конкретної справи певній дії, прояви егоїзму, слабка (недостатня) згуртованість групи, порушення правил чи вимог, несприятливий збіг обставин тощо. З урахуванням результатів дослідження рекомендуємо надавати належну увагу формуванню позитивному нормативно-ціннісному ставленню, ставленню до свого ментального здоров’я, до майбутньої професії, а в підсумку процесам самозмінювання та формування власної правосвідомості у становленні особистості. Доцільно також було б розвивати особистісні і професійні складові, зокрема такі, як: гнучкість у спілкуванні; етичність; цілеспрямованість; доброта; потреба чогось досягати; прагнення – підтримувати одне одного у складних ситуаціях; вивчати інших людей, їхні потреби і мотиви і через це краще пізнати себе; розкрити спектр власних навичок та умінь тощо. Отже, дослідження проблематики щодо ролі процесів самозмінювання та формування правосвідомості у становленні особистості студентів закладів передвищої освіти потребує подальших наукових розвідок. (en)Документ Формування асертивності як умови ефективної комунікації у студентському віці(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Мельничук, Сергій КостянтиновичДокумент Аналіз показників та рівнів розвитку особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога(2011) Іванова, Юлія Юріївна; Руденко, Юлія Юріївна(uk) У статті розкривається поняття “самовизначення особистості”, аналізуються показники та компоненти самовизначення, на основі яких визначено рівні розвитку особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога.Документ Теоретичний аналіз динаміки розвитку творчої активності дошкільника(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Галушко, Любов Ярославівна; Маловик, Вікторія Анатоліївна(uk) У статті проаналізовано динаміку розвитку творчої активності дошкільника. Зазначається, що процес формування особистості дошкільника досягається під час самореалізації її в творчій діяльності. Особлива увага приділена характеристиці етапів розвитку свідомості та творчій взаємодії «дитина – дорослий». Обґрунтовується необхідність створення сприятливих умов щодо творчої активності дошкільника.Документ Проблеми професійного самовизначення майбутніх фахівців(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Куліш, Віктор ІвановичУ статті досліджено проблему професійного самовизначення майбутніх фахівців. Описані основні аспекти професійного самовизначення особистості як психологічного феномена та вивченні чинники, що впливають на розвиток невизначеності майбутнього фахівця.Документ Роль особистісно орієнтованого навчання в процесі формування готовності до особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Руденко, Юлія ЮріївнаУ статті розкривається значення особистісно орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі студентів. Аналізуються завдання та вимоги до особистісно орієнтованого навчання з метою створення атмосфери становлення індивідуальності, розвитку та особистісного самовизначення майбутнього соціального педагога.Документ Умови розвитку методологічної культури майбутнього вчителя у педагогіці Василя Сухомлинського(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Кравцов, Віталій ОлександровичУ статті висвітлюються теоретичні засади та методичні аспекти розвитку методологічної культури майбутнього вчителя у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського. Автор акцентує увагу на дослідженні інтерпертації видатним педагогом змісту та умов формування методологічної культури як важливої характеристики професіоналізму вчителя.