Кафедра психології та соціальної роботи
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/52
Переглянути
11 результатів
community.search.results.head
Документ Особливості використання інструментів ІКТ для дослідження і профілактики кібербулінгу в юнацькому віці(2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Присяжнюк, Олена Віталіївна; Близнюкова, Олена Миколаївна(ua) У статті проаналізовано можливості та специфіку використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для дослідження феномену кібербулінгу як актуальної проблеми молоді на сучасному етапі розвитку суспільства. Виявлено особливості, яким мають відповідати інструменти ІКТ для забезпечення ефективності психологічних онлайн досліджень, а саме: безкоштовні та зручні платформи; потужні обчислювальні сервіси для обробки та візуалізації статистичного матеріалу; комунікаційні сервіси для організації взаємодії з користувачами. Висвітлено доцільність активної співпраці спеціалістів з комп’ютерних наук та психологів щодо впровадження онлайн інструментів ІКТ з метою профілактики та протидії кібербулінгу. Описано інформаційну модель і контентне наповнення віртуального майданчика дослідження та профілактики кібербулінгу серед студентської молоді у вигляді веб-сайту, реалізованого на базі Гугл-платформи та розміщеного у вільному доступі. Розроблений сайт містить авторську анкету, адресний матеріал для потенційних учасників кібербулінгу, чат-бот для організації взаємодії з ними. Представлено ментальну схему анкетування, на основі якої за допомогою Гугл-форми створено опитувальник для діагностики проявів кібербулінгу серед студентів. Визначено його найпоширеніші причини та соціальні мережі для потенційних проявів. Представлено найбільш розповсюджені види кібербулінгу серед молоді, здійснено порівняльний аналіз гендерних особливостей їх прояву. Обґрунтовано доцільність зберігання отриманого статистичного матеріалу в Гугл-таблицях, оскільки це надає потужніші та гнучкіші можливості його подальшої обробки із застосуванням методів аналізу даних та візуалізації у порівнянні з Гугл-формами. Встановлено, що імплементований у віртуальний майданчик чат-бот є ефективним та зручним інструментом реагування на кризові ситуації у форматі дистанційної психологічної допомоги студентам, що відповідає сучасним реаліям. Апробація розробленого віртуального майданчику в освітній діяльності вищого навчального закладу засвідчує актуальність та ефективність запропонованих онлайн інструментів для дослідження, профілактики та протидії кібербулінгу.Документ Фасилітація як психологічний механізм формування партнерських взаємовідносин у підлітковому віці(2019) Мельничук, Ірина Ярославівна; Близнюкова, О. М.У статті здійснено теоретичний аналіз особливостей розвитку фасилітації як психологічного механізму формування партнерських взаємовідносин у підлітковому віці. Визначено основні характеристики партнерства та стадії його становлення; виокремлено різні типи фасилятивності та тенденції щодо проявів допомагаючої поведінки. Виявлено розподіл специфіки прояву фасилятивності у групах досліджуваних підлітків за гендерним критерієм.Документ Ціннісні орієнтації як чинник розвитку духовного потенціалу в підлітковому віці(2019) Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Передумови виникнення та корекція депресії у підлітковому віці(2021) Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Особливості сприймання сенсу життя на різних етапах онтогенезу(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Мельничук, Ірина Ярославівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Melnychuk, Irina Yaroslavivna; Melnychuk, Sergiy Kostyantynovych(ua) У статті проаналізовано закономірності сприймання сенсу життя на різних вікових етапах розвитку особистості: підлітковий вік, юність, зрілість, старість. Виокремлено основні шляхи і джерела смислу життя особистості та проаналізовано смисложиттєві цінності, завдяки яким людина може зробити своє життя осмисленим: цінності творчості, цінності переживання, цінності ставлення.Документ Психокорекція : навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять студентів з навчальної дисципліни "Основи психокорекції"(2018) Мельничук, Ірина Ярославівна; Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) Матеріали навчально-методичного посібника розроблені та упорядковані відповідно до навчального плану дисципліни «Основи психокорекції». Вони допоможуть студентам-майбутнім психологам ґрунтовніше підготовитися до практичних занять, засвоїти методи та техніки психокорекційного впливу, що сприятиме їх професійному зростанню.Документ Психологічна діагностика фасилятивності у підлітковому віці з використанням канонічного кореляційного аналізу(2012) Близнюкова, Олена Миколаївна; Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Довідник з практичної психології (на допомогу студентам-випускникам під час підготовки до державних екзаменів)(РА РіК, 2011) Горська, Олена Олександрівна; Мельничук, Ірина Ярославівна; Гейко, Євгенія Вікторівна; Калашникова, Людмила Володимирівна; Гурова, Оксана Миколаївна; Близнюкова, Олена Миколаївна(uk) У посібнику розкриваються теоретичні основи, напрямки і технології сучасної практичної психології. Основне спрямування довідника – задовольнити запити студентів - майбутніх психологів щодо застосування психологічних знань у шкільній практиці, розкрити специфіку роботи практичних психологів у закладах освіти. Навчально-методичний посібник призначено для студентів вищих навчальних закладів, які здобувають спеціальність (або спеціалізацію) „Практична психологія”, насамперед тих, хто готується до фахового державного екзамену „Практична психологія з методикою діагностування”.Документ Психосоматична гармонізація при депресивних розладах людини(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Мельничук, Ірина ЯрославівнаДокумент Стресостійкість як необхідна умова професійного становлення молодого спеціаліста(Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2016) Мельничук, Ірина Ярославівна