Кафедра математики та методики її навчання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/61

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання математики з Python на прикладі теми «Числові послідовності»
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Ботузова, Юлія Володимирівна; Botuzova, Y.
    (ua) Стаття присвячена розкриттю методичних особливостей вивчення теми «Числові послідовності» у шкільному курсі математики за допомогою інструментів програмування, зокрема використання мови Python. Визначено актуальність теми та встановлено завдання дослідження. Наведено огляд науково-популярної літератури з теми дослідження, зокрема в основу дослідження покладені посібники американських вчителів та науковців П. Фаррела (2019) та А. Саха (2015), які розробляли методику вивчення шкільної математики з Python. Автор дотримується позиції, що вивчення програмування повинно займати значуще місце в освітньому процесі, оскільки досвід багатьох країн свідчить, що освоєння принципів кодування і вивчення мов програмування сприяє розвитку логічного та креативного мислення. Під час дослідження було проаналізовано та систематизовано задачний ряд шкільного курсу математики з теми «Числові послідовності» за кількома альтернативними підручниками. У статті використано задачі з підручника «Алгебра» для 9 класу авторського колективу А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. При цьому виокремлено 7 різних типів задач, для вирішення яких можливо створити шаблони програм, або коротко охарактеризувати алгоритм роботи програми, написаної на мові Python. У процесі роботи над дослідженням, встановлено, що вивчення математики та програмування можна поєднувати, адже для написання програми учням, у першу чергу, треба знати теоретичні основи, властивості числових послідовностей, а рутинну обчислювальну роботу виконуватиме програма. Стаття має практичний характер, оскільки вона включає в себе реалізацію алгоритмів та програм для вивчення властивостей числових послідовностей. Програмна реалізація проводиться з використанням мови програмування Python, що дозволяє досліджувати та аналізувати числові послідовності шляхом ефективного використання інструментів цієї мови. (en) The article is devoted to a disclosure of the methodological features of studying the topic "Numerical sequences" in the school course of mathematics with the help of programming tools, in particular the use of the Python language. The relevance of the topic is determined and the objectives of the research are established. A review of popular science literature on the topic of research is provided. In particular, the study is based on the manuals of American teachers and scientists P. Farrell (2019) and A. Saha (2015), who developed the methods of teaching school mathematics with Python. The author adheres to the position that the study of programming should occupy a significant place in the educational process. After all, the experience of many countries shows that mastering the principles of coding and learning programming languages contributes to the development of logical and creative thinking. In the course of the study, the problem series of the school mathematics course on the topic "Numerical sequences" was analyzed and systematized according to several alternative textbooks. The article uses problems from the textbook "Algebra" for the 9th grade by the team of authors A.G. Merzlyak, V.B. Polonsky, M.S. Yakir. Seven different types of problems are distinguished, for the solution of which it is possible to create program templates, or briefly describe the algorithm of a program written in Python. In the process of working on the research, it was found that the study of mathematics and programming can be combined. To write a program, students, first of all, need to know the theoretical foundations, the properties of numerical sequences, and routine computational work will be performed by the program. The article is of a practical nature, since it includes the implementation of algorithms and programs for studying the properties of numerical sequences. The software implementation is carried out using the Python programming language, which allows you to explore and analyze numerical sequences by effectively using the tools of this language.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до викладання oсвітньoгo модуля «Основи алгоритмізації»
    (2024) Малчевський, Валерій Миколайович; Malchevsky, V. M.
    (ua) Актуальність обраної теми полягає в тому, що алгоритмізація є основою програмування, котре, на сьогодні широко використовується в багатьох галузях науки, техніки, освіти і т. п. Відповідно, оволодіння основами алгоритмізації створює підґрунтя для подальшого освоєння різних інформаційних, комп’ютерних технологій, що є важливим у підготовці сучасних, конкурентоспроможних фахівців. Мета дослідження полягає в досліджені методики вивчення основ алгоритмізації. Об'єкт дослідження –освітній процес у закладах професійної освіти. Предмет дослідження –підходи, методи, техніки та інструменти, які використовуються для ефективного навчання та засвоєння основ алгоритмізації. Елементи наукової новизни результатів дослідження:  проведено аналіз та порівняння різних методик вивчення основ алгоритмізації; представлено огляд і систематизацію різних підходів до вивчення основ алгоритмізації, які раніше не були об'єктом комплексного аналізу;  визначено критерії для вибору найбільш ефективних методик вивчення основ алгоритмізації залежно від особливостей аудиторії та доступних ресурсів, враховуючи рівень підготовки студентів, їхні попередні знання та досвід, а також можливості навчального закладу. Практичне значення роботи:  Покращення навчання програмування. Розроблені методики, рекомендації та інноваційні підходи можуть сприяти ефективнішому засвоєнню матеріалу студентами та підвищити їх рівень комп'ютерної грамотності;  Забезпечення розвитку комп'ютерних навичок. Розроблені методики можуть допомогти студентам зрозуміти принципи створення алгоритмів та їх практичну реалізацію;  Популяризація STEM-освіти: Розроблені методики можуть сприяти популяризації STEM-освіти (наука, технологія, інженерія та математика). (en) The relevance of the chosen topic lies in the fact that algorithmization is the basis of programming, which is widely used today in many fields of science, technology, education, etc. Accordingly, mastering the basics of algorithmization creates a basis for further mastering various information and computer technologies, which is important in the training of modern, competitive specialists. The purpose of the study is to investigate the methodology for studying the basics of algorithmization. The object of the study is the educational process in vocational education institutions. The subject of the study is approaches, methods, techniques and tools used for effective learning and mastering the basics of algorithmization. Elements of scientific novelty of the research results: • an analysis and comparison of different methodologies for studying the basics of algorithmization is carried out; an overview and systematization of different approaches to studying the basics of algorithmization, which have not previously been the object of a comprehensive analysis, are presented; • criteria for choosing the most effective methodologies for studying the basics of algorithmization are determined depending on the characteristics of the audience and available resources, taking into account the level of training of students, their previous knowledge and experience, as well as the capabilities of the educational institution. Practical significance of the work: • Improving programming teaching. The developed methodologies, recommendations and innovative approaches can contribute to more effective learning of the material by students and increase their level of computer literacy; • Ensuring the development of computer skills. The developed methodologies can help students understand the principles of creating algorithms and their practical implementation; • Popularization of STEM education: The developed methods can contribute to the popularization of STEM education (science, technology, engineering and mathematics).
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання у процесі розв’язування рівнянь та нерівностей із параметром
    (2008) Кушнір, Василь Андрійович; Кушнір, Григорій Андрійович; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) В статті розглядається використання математичного моделювання при розв'язуванні рівнянь та нерівностей із параметром у контексті структуризації створення та реалізації алгоритму розв'язування.
  • Ескіз
    Документ
    Формування в учнів старших класів складних здібностей на заняттях із математичної статистики
    (2007) Кушнір, Василь Андрійович; Кушнір, Григорій Андрійович; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (ua) В статті розглядаються шляхи вдосконалення педагогічного процесу загальноосвітньої школи в напрямку його більшої професійної спрямованості, зокрема, при навчанні математичної статистики учнів старших класів.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізації алгоритму квадратичного решета qs
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Ізюмченко, Людмила Володимирівна; Ізюмченко, Олександр Ігорович
    (uk) Розглянуто алгоритм квадратичного решета факторизації чисел, отримано оптимізації методу QS та розроблена програмна реалізація для оптимізацій алгоритму квадратичного решета.
  • Ескіз
    Документ
    Ланцюгові дроби, їх фінітизація та геометрична інтерпретація
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Філєр, Залмен Юхимович
    (ru) Рассматривается комплексная форма построения подходящих дробей для рациональных чисел и квадратичных иррациональностей. Предлагается финитизация координатной плоскости для изображений подходящих дробей.
  • Ескіз
    Документ
    Використання алгоритмів евристичного типу у процесі розв’язування рівнянь та нерівностей
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Кушнір, Василь Андрійович; Кушнір, Григорій Андрійович; Ріжняк, Ренат Ярославович
    (uk) В статті розглядається використання приписів алгоритмічного типу при розв’язуванні рівнянь та нерівностей з параметром у контексті застосування сформованих в учнів умінь дослідження властивостей функцій.
  • Ескіз
    Документ
    Існування інваріантних тороїдальних множин систем інтегро-диференціальних рівнянь
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Завізіон, Геннадій Віталійович; Ключник, Інна Геннадіївна
    (uk) Доведено існування диференційованих інваріантних торів систем інтегро-диференціальних рівнянь.
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм статистичного аналізу складних коливань
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Дрєєв, О. М.; Філєр, Залмен Юхимович
    (ru) Разработаны алгоритм и программа регрессионного анализа почти периодических процессов, используемая для экстраполяции-прогноза поведения стационарных случайных процессов. С её помощью анализируются солнечная активность и её последствия.
  • Ескіз
    Документ
    Історія допомагає пошукам
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Філєр, Залмен Юхимович
    (UA) Розглядається історія вирішення нерівностей в комплексній безлічі від леми Д’Аламбера до робіт А. В. Кужеля і автора. Показано, як роботи минулого можуть стати джерелом нових ідей.