Кафедра української філології та журналістики

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/6

Переглянути

community.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Застосування правописних компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna Mykolaivna
    (uk) У статті розкрито технологію навчання української мови на засадах компетентнісного підходу, застосування правописних (орфографічних і пунктуаційних) компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу. Установлено, що при вивченні дисциплін мовознавчого циклу необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, враховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей.
  • Ескіз
    Документ
    Краєзнавство як регіональний компонент у професійній підготовці майбутнього фахівця
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Громко, Тетяна Василівна; Данилюк, Оксана Климівна; Громко, Татьяна Васильевна; Данилюк, Оксана Климовна; Gromko, Tatyana Vasylivna; Danylyk, Oksana Klimivna
    (uk) Краєзнавство як регіональний компонент використовується в контексті професійної підготовки майбутнього фахівця. Систематизація роботи в цьому напрямку полягає у співпраці та спільній діяльності університету з установами й організаціями, школами та соціокультурними установами, у вивченні практичного краєзнавства, а також у вдосконаленні інноваційних підходів до проведення краєзнавчих досліджень. Вони мають не тільки теоретичну, а й велику практичну значимість, сприяють розкриттю внутрішнього ціннісного потенціалу особистості вихователя і вихованця, їх самовизначення, саморозвитку та самовдосконалення.
  • Ескіз
    Документ
    Робота з газетними текстами під час вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)»
    (КОД, 2018) Громко, Тетяна Василівна; Hromko, Tatiana
    (uk) Сьогодні звертається увага на роль засобів масової інформації, і при цьому значення читання газетних текстів у процесі навчання української мови є винятковим: це й джерело інформації з фаху, і засіб підвищення рівня володіння мовою, й предмет всебічної обізнаності тощо. У статті розглядається робота з газетними текстами студентів політологічних та історичних спеціальностей у процесі та основні методи роботи з ними при вивченні курсу «Українська мова (за професійним спрямування)». Газети подають найважливіші аспекти суспільно-політичного життя, не орієнтуватися в яких студенти гуманітарного профілю просто не можуть. Подано фрагмент укладеного автором вебліографічного покажчика «Електронні газети». Ураховуючи дидактичний принцип послідовності організації навчально-пізнавального процесу курсу, нами було виділено чотири етапи моделі поетапної організації роботи з періодикою: діагностико-підготовчий, процесуальний, контрольно-коригувальний, першоджерельний, при яких наводяться стислі характеристики видів роботи з газетними текстами. Указані напрямки роботи сприяють пошуку оптимальних форм організації роботи з газетним матеріалом: це завдання на контроль розуміння змісту тексту, завдання на відтворення матеріалу статті, а також ряд творчих завдань з використанням лексичного матеріалу і змістовних елементів статті. При цьому обов'язково варто враховувати: рівень підготовки студентів із предмета, їхню загальну ерудицію, досвід викладача, використання конкретної лексики, фразеології.
  • Ескіз
    Документ
    Компетентісний підхід до навчання в магістратурі майбутніх викладачів української мови
    (Авангард, 2017) Кричун, Людмила Петрівна; Krychun, Lyudmila
    (ua) Нинішня українська освіта продовжує інтегруватися в європейський освітній простір, у якому, згідно з Болонською декларацією, чи не першочергове місце відводиться системі таких освітніх програм, де чітко й недвозначно виписані найголовніші професійні компетентності випускника будь-якого освітнього рівня. Наукова розвідка присвячена дослідженню компетентісного підходу до навчання майбутніх викладачів української мови вищих навчальних закладів. У роботі узагальнено сучасні тлумачення понять «компетенція» та «компетентність», визначено мінімальне коло професійних компетентностей викладачів української мови, необхідних для реалізації їхніх професійних прав. Виокремлюючи з-поміж багатьох дві ключові компетентності та спираючись на освітньо-професійну програму й освітньо-кваліфікаційну характеристику майбутнього викладача української мови, автор статті описує зміст цих компетентностей та їхнє місце в системі підготовки сучасного магістра-філолога. Публікація також містить опис перспектив у дослідженні шляхів і способів формування професійних компетентностей майбутніх викладачів української мови.
  • Ескіз
    Документ
    Місце теоретико-історичних мовознавчих дисциплін у підготовці вчителя нової української школи
    (Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2017) Крижанівська, Ольга Іванівна; Kryzhanivska, Olga Ivanivna
    (ua) Статтю присвячено питанню місця в системі підготовки вчителя сучасної школи теоретичних мовознавчих курсів (вступ до мовознавства, загальне мовознавство) та історичних (старослов’янська мова, історичнв граматика української мови, історія української літературної мови). Зроблено спробу визначити їхню роль у формуванні фахових компетентностей майбутніх учителів-словесників та необхідність знань із цих навчальних курсів для формування соціальних і громадянських компетентностей школярів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування комунікативної компетенції майбутнього вчителя української мови: лінгвопрагматичний аспект
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Задорожна, Ніна Олександрівна
    (uk) У статті розглядаються професійно-комунікативні уміння, необхідні для створення майбутніми вчителями-філологами педагогічного дискурсу.