Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Образ автора в романтичній ліриці Амвросія Метлинського (на матеріалі українських поезій збірки “Думки і пісні та ще дещо”)
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Цепа, Олександра Володимирівна
    (ua) У статті акцентовано на ключових засадах романтичного світогляду. Обґрунтовано художньо виражений у творах українського поета-романтика А. Могили індивідуальний досвід – авторське бачення, осмислення та ставлення до довколишнього й власного “я” в ньому. Окреслено основні інтереси, уподобання, риси образу автора.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі особливості художнього світу у збірці Олега Попова «Солодкий щем»
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Таран, Олег Іванович
    (ua) У статті розглядається збірка О. Попова «Солодкий щем». Робиться перша спроба аналітично осмислити мотиви, засоби образотворення та особливості поетики.
  • Ескіз
    Документ
    Образ художника-творця: порівняльний зріз (на матеріалі творів О’Генрі та Дж. Толкієна)
    (КОД, 2019) Козій, Ольга Борисівна; Kozii, Olha
    (uk) Однією з головних рис літературного простору ХХ століття є звернення митців до проблеми створення мистецтва, до особливостей творчого процесу. Стаття є спробою порівняльного аналізу новели О’Генрі «Останній листок» та казки Дж. Толкієна «Листок Ніггля». Вирішенням цієї проблеми є утвердження думки про те, що митцем є не лише той, хто творить, а й той, хто ладен зрозуміти прекрасне. Справжній шедевр живе власним життям, вибудовує світ навколо себе, є життєдайним і життєстверджуючим, перемагає смерть і переростає її межі.
  • Ескіз
    Документ
    Мала проза М. Хвильового й Б. Пільняка: спроба компаративного аналізу
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вечірко, Оксана Леонідівна; Vechirko, Oksana
    (uk) М. Хвильовий і Б. Пільняк прийшли в літературу водночас: на початку 20-х років ХХ століття. Це була пора, коли ще лунали відгомони "срібного століття" в красному письменстві, існував творчий плюралізм, який реалізувався в різних літературно-творчих організаціях, їхніх естетичних маніфестах і програмах. Аналізуючи художню манеру М.Хвильового і Б.Пільняка, критики стверджували, що започаткована вона була М.Коцюбинським, В.Стефаником, А. Бєлим і А. Ремізовим. Розглядаючи стильові особливості творів обох митців, дослідники відзначали продовження традицій орнаментальної прози. Не обійшли увагою і таку рису, як лірична організація тексту й пов'язана з нею особлива форма творів. У статті розглянуто основні типи оповідань М. Хвильового та Б. Пільняка, зокрема монологічне, поліфонічне, безсуб'єктне; проаналізовано організацію мовних особливостей тексту. Дослідження художньої форми оповідань обох митців виявляють багато спільного – фрагментарність, рефренізацію тощо, їхні оповідання нагадують вірші в прозі, що загалом притаманне імпресіонізму, авторське новаторство виявляється у створенні особливих стильових форм.
  • Ескіз
    Документ
    Експресивна графіка як складова мовної гри у казці Л. Керролла «Аліса в Країні Чудес»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Козій, Ольга Борисівна
    (uk) Стаття присвячена дослідженню графічних стилістичних засобів у казці Л.Керролла «Аліса в Країні Чудес», що є літературним та загальнокультурним феноменом. Його феноменальність полягає у майстерному поєднанні лінгвістичних та позалінгвістичних факторів, котрі творять картину художнього світу казки.
  • Ескіз
    Документ
    Авторська інтерпретація фактів денаціоналізації українців (на матеріалі поетичної творчості Тараса Шевченка 1837-1847 років)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Цепа, Олександра Володимирівна
    У статті обґрунтовано специфіку авторського бачення, осмислення та ставлення до національного несвідомих українців. Висвітлено змістові, просторово-часові аспекти картини трагічного сучасного. Окреслено інтереси, цінності, уподобання, риси образу автора. Акцентовано на еволюційних змінах та на відповідності/невідповідності окремих художньо презентованих авторських якостей реальній особистості митця.
  • Ескіз
    Документ
    Семіотичний аналіз тексту: можливості, досягнення, перспективи
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Манойлова, Ольга Миколаївна
    У статті розглядається історія та розвиток семіотичного підходу до аналізу літературного твору, його основні терміни та інструменти.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема безсмертя у ельфійській міфології Дж.Толкієна
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Козій, Ольга Борисівна
    Філософська проблема безсмертя складна й багатоаспектна, вона у тій чи іншій формі стрічається у віруваннях стародавніх народів та збереглася у сучасних світових релігіях. Доробок Дж. Толкієна є його персональною міфологією, якій притаманне неоднозначне ставлення до аспекту вічного існування.
  • Ескіз
    Документ
    Мотив творчості як інстинкту в художньому світі Ліни Костенко
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Таран, Олег Іванович
    У статті розглядається лірика Ліни Костенко крізь призму мотиву творчості як інстинкту. Одним з головних образів, що втілює цей мотив, є образ саду.
  • Ескіз
    Документ
    Семіотика образу сонця у поезії Ліни Костенко
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Манойлова, Ольга Миколаївна
    У статті розглядається рецепція образу сонця в поетичному світі Ліни Костенко. Спираючись на семіотичний інструментарій, авторка досліджує художній предмет та його роль у творенні пейзажних картин та портретних деталей.