Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
9 результатів
community.search.results.head
Документ Спецсемінар з проблем формування комунікативно-професійної компетенції як форма підготовки студентів-філологів до педагогічної діяльності(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Задорожна, Ніна Олександрівна(uk) У статті висвітлено досвід проведення спецсемінару зі студентами з проблем формування професійно-мовної компетенції філологів.Документ Формування вмінь і навичок з актуальних видів професійної мовленнєвої діяльності(КОД, 2019) Ліштаба, Тетяна Василівна; Lishtaba, Tatiana(uk) У статті проаналізовано закономірність викладання курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» як дисципліни гуманітарного циклу студентам нефілологічних факультетів. Запропоновано систему методів і завдань, яка сприятиме формуванню професійного мовлення студентів на граматичному, лексичному, стилістичному рівнях; закріпленню набутих знань, виробленню найважливіших умінь, що складають основу мовленнєвої компетенції майбутнього фахівця.Документ Психолінгвістичний та психопоетологічний аспекти поняття «цінності суспільства»(КОД, 2019) Чернишенко, Ірина Анатоліївна; Chernyshenko, Iryna; Михида, Сергій Павлович; Mychyda, Sergii(uk) Стаття присвячена розгляду теоретичних підходів до поняття «цінності суспільства» у філософському, соціологічному та лінгвістичному дискурсах. Це зроблено з метою подальшого дослідження способів вербалізації цінностей та їх ролі у формуванні мовної особистості. Зазначається, що цінності виражаються ціннісною свідомістю. Діяльність теоретика в цій сфері є не що інше як пізнання цінностей свого суспільства, чітке вираження та обґрунтування його ціннісних вимог. Це можуть зробити засновники і реформатори релігій, соціальні мислителі, політичні діячі, письменники. Щодо письменників, то саме вони формують ціннісні орієнтації суспільства, а вчені-лінгвісти та літературознавці здатні дати опис цінностей, який складається з тверджень, стосовно яких можлива перевірка на істинність чи хибність. Цінності завжди існують як упорядкована система, яка є найважливішою складовою культури. У статті розглянуто два основних підходи до визначення поняття «цінність» – предметний та підхід "відносин значимості". Крім того досліджуються функції, які виконують цінності у житті суспільства. Цінності – це конструктивні принципи побудови суспільства, це таке співвідношення між частинами суспільства, яке забезпечує його успішне функціонування. У цьому функціонуванні цінності виконують інтегруючу, регулюючу, ідентифікаційну функції та виступають у ролі стандартів для вибору людської дії. Без цінностей неможлива онтологія будь-якого суспільства. Ціннісні уявлення входять як складова частина до механізму дії суспільних законів. Цінності існують як реальність, об’єктивна відносно окремих індивідів. Це начебто ідеальний план реально існуючого суспільства, який виявляється надзвичайно дієвим, не діючи безпосередньо. Первинно ціннісна свідомість формується на духовно-практичному рівні. Ця ціннісна реальність закріплюється на рівні мови, а саме в мовленні окремої мовної особистості на рівні її мегатексту. Вони фіксуються у значенні слів та синтаксичних одиниць, у фразеологізмах пареміях та прецедентних текстах. Тож за допомогою вивчення шляхів вербалізації цінностей можна визначити ту ціннісну систему, яка притаманна тій чи іншій нації. Кожна з підсистем суспільного життя має свої ціннісні уявлення (наприклад, для економіки це власність, прибутки, користь та ін., для політики – влада, держава та ін.). Але обов’язково повинні існувати ціннісні системи, які не дають суперечливому суспільству знищити себе. Це –перш за все моральна свідомість.Документ Гендерні та соціолінгвістичні характеристики мовної особистості політичного лідера (на матеріалі промов політичних діячів Петра Порошенка та Дональда Трампа)(КОД, 2018) Ляшук, Анна Миколаївна; Lyashuk, Anna; Кабашнюк, Зоряна; Kabashniuk, Zoriana(uk) У статті розглянуто політичний дискурс як вербальний прояв політики, зміст якого визначають соціокультурні, політичні, прагматико-ситуативні, психологічні та інші чинники, що під впливом спільної картини світу, яку вибудовує автор та інтерпретує слухач, формують його лінгвістичну та екстралінгвістичну структуру, що експлікується у політичних промовах. На основі контент-аналізу публічних виступів державних діячів України та СІЛА Петра Порошенка та Дональда Трампа встановлено гендерні та соціолінгвістичні особливості мовного портрету сучасного політичного лідера.Документ Association psycholinguistic experiment as an efficient toolof thesaurus studying(Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Chernyshenko, Iryna; Чернишенко, Ірина Анатоліївна(uk) У статті розглядаються питання«мовної особистості» та ролі асоціативного значення слова у структурі її тезаурусу. Описуються деякі результати асоціативних психолінгвістичних експериментів та методика їх проведення. Доводиться,що асоціативний експеримент є ефективним способом дослідження лексикону мовної особистості та аналізу міжкультурних відмінностей у способах усвідомлення і вербалізації концептів у мовній картині світу.Документ Про результати експериментального дослідження концепту ДРУЖБА(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Чернишенко, Ірина Анатоліївна(uk) У статті наводяться основні результати експериментального дослідження концепту ДРУЖБА в українській мові. На основі отриманих даних була побудована модель досліджуваного концепту та проаналізовані його когнітивні ознаки. Також пропонується описання структури концепту.Документ Специфіка викладання дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» студентам мистецького факультету(Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Ліштаба, Тетяна Василівна(uk) У статті розкрито методику реалізації програми курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» на мистецькому факультеті (з урахуванням музичної термінології, відповідного словесного дидактичного матеріалу).Документ Формування навичок педагогічного спілкування при вивченні курсу "Українська мова (за професійним спрямуванням)"(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Гуцул, Лариса ІванівнаУ статті визначається та обгрунтовується роль курсу "Українська мова (за професійним спрямуванням)" на нефілологічних факультетах педагогічного університету у становленні мовної особистості вчителя та формуванні навичок педагогічного спілкування.Документ Формування мовної особистості фахівця в процесі викладання курсу "Українська мова (за професійним спрямуванням)"(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Гуцул, Лариса ІванівнаУ статті визначається та обrрунтовується роль курсу ”Українська мова (за професійним спрямуванням)” у формуванні мовної особистості фахівця нової генерації.