Факультет української філології, іноземних мов та соціальних комунікацій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Особливості роботи над лексикою на заняттях з практичного курсу німецької мови(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Токарева, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna(ua) У статті розглянуто роботу із засвоєння та удосконалення лексичних навичок на заняттях з практичного курсу німецької мови на мовному факультеті вищого навчального закладу. Для вироблення комунікативної компетентності філолога, вчителя іноземних мов, обов’язковою складовою є формування лексичної компетентності. На основі аналізу теоретичних джерел встановлено, що ключовими поняттями проблеми наукової статті є такі : лексика (як практичний, так і теоретичний аспект), лексична навичка, лексична компетентність та лексичні знання. Навчання лексики є засобом для оволодіння вміннями з усіх видів мовленнєвої діяльності, таких як говоріння, аудіювання, читання та письмо, які формують комунікативну компетентність. Зокрема, зазначено труднощі у засвоєнні іншомовної лексики, як то: довгі, багатозначні, службові слова; абстрактні поняття та сталі словосполучення, які слід враховувати у процесі роботи над лексикою. Автор також пропонує до уваги короткий аналіз навчально-методичних комплексів DU 2 та DU 3, який включає в себе основні вимоги до здобувачів освіти у плані оволодіння лексичним складом німецької мови та приклади вправ і завдань з окремих розділів підручника, які спрямовані на закріплення лексичних знань та удосконалення процесів оперування вокабул яром, визначеним програмою та тематикою. Особливу увагу приділено розгляду питань, які стосуються технології опрацювання лексичних одиниць, які можуть виступати у вигляді 1) окремих слів та лексем; 2) стійких сполучень (прислів’їв та приказок, ідіоматичних виразів, стилістичних або контекстуальних підсилювачів, стійких виразів, мовленнєвих зразків та ін. Вказано на важливість дотримання критеріїв для відбору лексичного мінімуму (сполучуваність, семантична цінність, стилістична необмеженість). Одним із аспектів статті обрано пояснення використання викладачем різних способів, які мають ефективність щодо запам’ятовування слів, що є важливою запорукою їх подальшого використання у різних видах мовленнєвої діяльності. Виокремлено характерні риси лексичного складу німецької мови, такі як: особливості вимови слова, способи утворення слів, правила слововживання. У результаті здійснення теоретико-практичного аналізу зазначеної проблеми встановлено, що робота, спрямована на розвиток та удосконалення лексичних навичок, є важливою складовою та засобом формування лексичної компетентності, яка реалізується у виконанні відповідних видів вправ та завдань на заняттях з практичного курсу німецької мови. (en) The article deals with the acquisition and improvement of lexical skills during the practical course of the German language at the language faculty of a higher educational institution. To develop the communicative competence of a philologist, teacher of foreign languages, the formation of lexical competence is a mandatory component. Based on the analysis of theoretical sources, it was established that the key concepts of the problem of a scientific article are the following: vocabulary (both practical and theoreticalaspect), lexical skill, lexical competence and lexical knowledge. Vocabulary learning is a means of mastering skills in all types of speech activities, such as speaking, listening, reading and writing, which form communicative competence. In particular, difficulties in learning foreign vocabulary are indicated, such as: long, multi-meaning, official words; abstract concepts and fixed phrases that should be taken into account in the process of working on vocabulary. The author also offers a brief analysis of the educational and methodological complexes DU 2 and DU 3, which includes the main requirements for students in terms of mastering the vocabulary of the German language and examples of exercises and tasks from individual sections of the textbook, which are aimed at consolidating lexical knowledge and improving the processes of operating the vocabulary defined by the program and subject matter. Special attention is paid to consideration of issues to the technology of processing lexical units, which can appear in the form of 1)separate words and tokens; 2) stable combinations (proverbs and sayings, idiomatic expressions, speech samples etc. One of the aspects of the article is the explanation of the teacher’s use of various methods that are effective in memorizing words, which is an important guarantee of their further use in various types of speech activities. The following are the characteristics features of the German language such as: features of word pronunciation, ways of forming words, rules of word usage. As a result of the theoretical-practical analysis of the mentioned problem, it was established that the wort aimed at developing and improving lexical skills is an important component and means of forming lexical competence, which is realized in the performance of the appropriate types of exercises and tasks in classes on the practical course of the German language.Документ Формування англіомовної лексичної компетентності майбутніх фахівців-економістів(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Габелко, Олена Миколаївна; Habelko, Olena Mykolaivna(ua) Одне з наших головних завдань сьогодні – навчити студентів ефективно застосовувати різні види навичок в особистих, професійних і суспільних життєвих ситуаціях, навчити їх самостійно знаходити та аналізувати необхідну інформацію, пов'язану з наукою, розширювати необхідні знання означає вміти ділитися відповідними матеріалами, підкреслювати навички, які спрацюють у разі виникнення непередбачених, невизначених, проблемних ситуацій. Стаття присвячена проблемам навчання іншомовної професійно-спрямованої лексики майбутніх студентів-економістів. Умовою отримання студентами-економістами якісного освітнього продукту у результаті професійно-орієнтованого вивчення англійської мови є оволодіння ними галузевою термінологією. Зазначається, що проблеми засвоєння лексики, особливо професійно-орієнтованої, пов'язані з недостатньою розробленістю сучасних технологій навчання іншомовної лексики. У статті розкриваються ефективні форми роботи зі студентами щодо формування лексичної компетенції . Автор робить висновок, що проблема формування мовної компетенції (професійного говоріння), а саме лексичної як її складової, є досить актуальною для нашого суспільства. Тому особлива увага приділяється проблемі формування лексичної компетенції в процесі навчання іноземної мови студентів-економістів. Описано алгоритм навчання, який складається з трьох основних етапів; подано приклади завдань до вправ на закріплення вивченої лексики; показано систему роботи над уведенням і закріпленням економічної лексики. (en) One of our main tasks today is to teach students to effectively apply their various types of skills in personal, professional and social life situations, to teach them independently find and analyze the necessary information related to science, to increase theirnecessary knowledge means to be able to share the relevant materials, to emphasize the skills that will work in the event of unforeseen, uncertain, problematic situations. The article is devoted to the problems of teaching foreign language professionally oriented vocabulary to future students-economists. A condition for students-economists to obtain a high-quality educational product as a result of professionally oriented study of the English language is their mastery of industry terminology. The article reveals the problems of acquiring vocabulary, especially professionally oriented ones, are connected with insufficient development of modern technologies for teaching foreign language vocabulary. The paper highlights the effective forms of work with students while forming lexical competence. The author concludes that the problem of linguistic competence (professional speaking) formation, namely lexical as its component part, is quite relevant to our society. That is why special attention is payed to the problem of lexical competence formation in the process of teaching foreign language to students-economists. The learning algorithm is described, which consists of three main stages; examples of tasks for exercises to consolidate the studied vocabulary are given; the system of work on the introduction and consolidation of economic vocabulary is shown.Документ Формування англіомовної лексичної компетентності майбутніх фахівців – економістів(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Габелко, Олена Миколаївна; Habelko, Olena Mykolaivna(ua) Одне з наших головних завдань сьогодні – навчити студентів ефективно застосовувати різні види навичок в особистих, професійних і суспільних життєвих ситуаціях, навчити їх самостійно знаходити та аналізувати необхідну інформацію, пов'язану з наукою, розширювати необхідні знання означає вміти ділитися відповідними матеріалами, підкреслювати навички, які спрацюють у разі виникнення непередбачених, невизначених, проблемних ситуацій. Стаття присвячена проблемам навчання іншомовної професійно спрямованої лексики майбутніх студентів-економістів. Умовою отримання студентами-економістами якісного освітнього продукту у результаті професійно орієнтованого вивчення англійської мови є оволодіння ними галузевою термінологією. Зазначається, що проблеми засвоєння лексики, особливо професійно орієнтованої, пов'язані з недостатньою розробленістю сучасних технологій навчання іншомовної лексики. У статті р оз крива ю ть с я е фек ти в ні фор ми роб оти зі с туд е н та ми щ о до фо рмув а н ня ле к си ч ної к о мпе тен ці ї . Автор робить висновок, що проблема формування мовної компетенції (професійного говоріння), а саме лексичної як її складової, є досить актуальною для нашого суспільства. Тому особлива увага приділяється проблемі формування лексичної компетенції в процесі навчання іноземної мови студентів-економістів. Описано алгоритм навчання, який складається з трьох основних етапів; подано приклади завдань до вправ на закріплення вивченої лексики; показано систему роботи над уведенням і закріпленням економічної лексики. (en) One of our main tasks today is to teach students to effectively apply their various types of skills in personal, professional and social life situations, to teach them independently find and analyze the necessary information related to science, to increase their necessary knowledge means to be able to share the relevant materials, to emphasize the skills that will work in the event of unforeseen, uncertain, problematic situations. The article is devoted to the problems of teaching foreign language professionally oriented vocabulary to future studentseconomists. A condition for students-economists to obtain a high-quality educational product as a result of professionally oriented study of the English language is their mastery of industry terminology. The article reveals the problems of acquiring vocabulary, especially professionally oriented ones, are connected with insufficient development of modern technologies for teaching foreign language vocabulary. The paper highlights the effective forms of work with students while forming lexical competence. The author concludes that the problem of linguistic competence (professional speaking) formation, namely lexical as its component part, is quite relevant to our society. That is why special attention is payed to the problem of lexical competence formation in the process of teaching foreign language to students-economists. The learning algorithm is described, which consists of three main stages; examples of tasks for exercises to consolidate the studied vocabulary are given; the system of work on the introduction and consolidation of economic vocabulary is shown.