Автореферати дисертацій

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/976

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Образ людини з інвалідністю в українському медіапросторі
    (2024) Гуманенко, Олександра Олександрівна; Гундерук, Олександра Олександрівна; Шульська, Н. М.; Зінчук, Р. С.; Hunderuk, O. O.; Shulska, N. M.; Zinchuk, R. S.
    (ua) У статті досліджено особливості зображення людей з інвалідністю в сучасному меді- апросторі. Звернуто увагу на специфіку висвітлення образу особи, що має інвалідність, у ЗМІ. Проаналізовано номінації осіб у чутливому медіаконтенті, схарактеризовано приклади порушення журналістської етики в матеріалах про людей цієї вразливої групи. Зауважено, що упродовж останніх років у ЗМІ зросла кількість публікацій, пов’язаних з особами, що мають інвалідність. Це зумовлено найрізноманітнішими причинами, головна з яких – росій- сько-українська війна. Спостережено, що журналісти, наслідуючи стереотипи, а також задля сенсаційності публікацій і привернення читацької уваги не завжди коректно зображу- ють тих, хто має інвалідність: надмірно їх жаліють або ж навпаки – занадто героїзують. Наведено рекомендації з Кодексу етики українського журналіста щодо коректного висвіт- лення в медіа людини з інвалідністю. Установлено, що головне завдання ЗМІ у зображенні таких осіб – уникати стереотипів і писати про них, як про повноцінних членів суспільства. На прикладі моніторингу журналістських матеріалів чутливої тематики диференційовано основні неточності, які допускають медійники у висвітленні осіб з інвалідністю: 1) вдаються до написання дуже жалібних текстів; 2) зображають таких людей як тягар для родичів; 3) надмірно героїзують; 4) особливо акцентують на інвалідності; 5) показують чоловіка / жінку / дитину з інвалідністю як пацієнта; 6) характеризують особу з інвалідністю в нега- тивному контексті. На основі проаналізованих заголовків масмедійних текстів акцентовано увагу на тих фразах і висловлюваннях, які не варто вживати в матеріалах чутливої тема- тики. Запропоновано поради щодо вдалої комунікації журналістів з особами цієї соціальної групи й коректних медіаномінацій, які передбачають актуалізацію на людиноцентризмі, етичних і мовних нормах, професійних стандартах. (en) The article studies peculiarities of the image of a person with a disability in the modern media space. Attention is drawn to the specifics of media coverage of the image of a person with a disability. The article analyses the nominations of people in sensitive media content and describes examples of violations of journalistic ethics in materials about people of this vulnerable group. It was noted that the number of publications related to persons with disabilities has increased in the mass media in recent years. This is due to a variety of reasons, the main one being the Russian-Ukrainian war. It has been observed that journalists, following stereotypes, as well as for the sake of sensationalism and attracting readers' attention, do not always correctly portray people with disabilities: they pity them too much or, on the contrary, heroise them too much. The article provides recommendations from the Code of Ethics of Ukrainian journalists on the correct coverage of a person with a disability in the media. It is established that the main task of the media in portraying such persons is to avoid stereotypes and write about them as full-fledged members of society. Using the example of monitoring of journalistic materials on sensitive topics, the main inaccuracies made by the media in covering persons with disabilities are differentiated: 1) they resort to writing very pitiful texts; 2) they portray such people as a burden for relatives; 3) they over-heroise them; 4) special emphasis is placed on disability; 5) they show a man/woman/child with a disability as a patient; 6) they characterize a person with a disability in a negative context. Based on the analyzed headlines of media texts, attention is focused on those phrases and expressions that should not be used in materials on sensitive topics. Several pieces of advice are offered for successful communication of journalists with people of this social group and correct media nominations, which include an emphasis on human centrism, ethical and linguistic norms, and professional standards.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-психологічні чинники фасилітації розвитку особистості підліткового віку
    (2018) Близнюкова, Олена Миколаївна; Blyzniukov, O. M.
    (ua) Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.05 – соціальна психологія; психологія соціальної роботи. – Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля МОН України. – Сєвєродонецьк, 2018. Дисертаційне дослідження присвячене висвітленню специфіки соціально-психологічних чинників процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Визначено, що процес фасилітації розвитку особистості є поетапним розгортанням соціально-психологічних умов надання допомоги у розвитку особистості партнера, а також виявляє суб`єкт-суб`єктний характер, відповідну динаміку, структуру, вирізняється соціально-психологічними чинниками, що уможливлюють цей процес й надають йому відповідної забарвленості. У структурі процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку виділено когнітивний, мотиваційний, ціннісний аспекти. Виокремлено загальні типи фасилятивності у підлітковому віці: ціннісну фасилятивність, конвенційну фасилятивність й інгібітну фасилятивність. Виявлено типові паттерни поведінки фахівців у процесі фасилітації розвитку особистості підліткового віку. Показано, що соціально-психологічними чинниками, котрі здійснюють вплив на специфіку процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку є особливості комунікативної діяльності його суб’єктів та специфіка їх соціальної взаємодії, а також, когнітивні, мотиваційно-ціннісні властивості особистості, її ідентичності, фасилятивності, самоставлення, особистісні риси. Запропоновано й впроваджено систему формувальних соціально-психологічних заходів, що увійшли до програмно-цільового проекту щодо супроводу процесу фасилітації розвитку особистості підліткового віку, фасилятивності суб`єктів зазначеного процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Відбір і орієнтація юних легкоатлетів-бігунів 9–11 років на етапі початкової підготовки
    (2011) Миценко, Євген Вікторович
    (uk) Дисертація присвячена розробці інтегрального критерію рівня розвитку рухової функції юних легкоатлетів-бігунів 9–11 років, обґрунтуванню методики спортивного відбору та орієнтації юних легкоатлетів-бігунів на першому етапі спортивної підготовки. Розроблені диференційовані за віком шкали для проведення уніфікованої оцінки рівня розвитку окремих параметрів рухової функції. Розроблені інтегральні критерії, що характеризують схильність юних легкоатлетів-бігунів до роботи з переважним проявом швидкісно-силових здібностей або до роботи з переважним проявом аеробної витривалості. Експериментальним чином встановлено, що розроблені інтегральні критерії проявляють достатню стабільність під впливом тренувального навантаження різної переважної спрямованості.
  • Ескіз
    Документ
    Система навчання правознавства учнів основної і старшої школи : автореф. дис.
    (2015) Рябовол, Лілія Тарасівна
    (uk) Шкільну правову освіту та навчання правознавства розглянуто з позицій системного підходу, визначено їх структурні компоненти та взаємозв’язки між ними, а також зовнішні зв’язки, чинники. Уточнено понятійний апарат дослідження. Проведено історико-методичний аналіз шкільної правової освіти в Україні, визначено й охарактеризовано дорадянський, радянський та сучасний періоди її становлення. Мету шкільної правової освіти визначено як розвиток правової предметної компетентності. В дисертації її описано як сукупність когнітивного, діяльнісно-процесуального та ціннісно-отиваціцного компонентів. Правову предметну компетентність розглянуто як рівневе утворення. Визначено такі рівні її розвитку: базовий, стандартний, профільний. Зміст шкільної правової освіти розглянуто у двох аспектах: 1) як сукупність правових знань, способів діяльності за зразком і досвіду їх здійснення, способів і досвіду творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення й досвіду його вираження; 2) як сукупність предметів /курсів з правознавства інваріантної та варіативної частин навчального плану СЗОШ. Розроблено методичні умови впровадження рівневої компетентнісно орієнтованої методичної системи навчання правознавства, її модель та експериментальну методику навчання, шляхом експерименту перевірено та статистично підтверджено її ефективність для розвитку базового, стандартного та профільного рівнів правової предметної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у вищих навчальних закладах
    (2014) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Светлана Александровна
    (uk) На основі аналізу сучасного стану дослідженості проблеми формування професійної компетентності фахівців обґрунтовано сутність професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій, визначено її компонентну структуру, критерії, показники і рівні її сформованості. Розроблено модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційних технологій у вищих навчальних закладах. Модель складається з взаємопов’язаних компонентів: цільового, змістового, організаційно-технологічного і критеріального. Визначено й впроваджено в процес професійної підготовки студентів педагогічні умови формування їх професійної компетентності. Результатами експерименту підтверджено позитивні зміни в рівнях сформованості досліджуваного утворення.
  • Ескіз
    Документ
    Юридико-психологічний зміст та детермінанти професійної діяльності працівників національного центрального бюро Інтерполу в Україні
    (2010) Культенко, Олександр Володимирович; Kultenko, O. V.
    (uk) У дисертації представлено результати теоретичного та експериментального аналізу організаційно-правових, організаційно-методичних і юридико-психологічних засад процесу професійного становлення працівника Робочого апарату НЦБ Інтерполу в Україні, напрямів та методів формування в нього професійно-психологічних властивостей та якостей. Визначено засади та можливості практичного використання юридико-психологічних знань в організації діяльності Укрбюро Інтерполу. Створені кваліфікаційна характеристика та психограма інспекторів РА НЦБ Інтерполу в Україні, яка включає дев’яносто чинників, що охоплюють всі структурні компоненти особистості інспектора: спрямованість та орієнтацію, характерологічні риси, пізнавальні психічні процеси та мовні здібності, психофізичні властивості. Визначені напрями та засоби оптимізації підготовки фахівців-інспекторів і формування у них психологічної готовності до професійної діяльності, а саме: врахування психологічних аспектів при викладанні фундаментальних і професійно-орієнтованих дисциплін; загальна психологічна підготовка як організований і цілеспрямований процес оволодіння загальною психологічною культурою; спеціальна психологічна підготовка як формування професійно значущих психологічних властивостей і якостей, необхідних для успішного виконання службових завдань.
  • Ескіз
    Документ
    Преса Кіровоградщини (1874–1921 рр.): історико-функціональний аспект, типологічна характеристика
    (2015) Базака, Роман Вікторович; Bazaka, R. V.
    (uk) Дисертація присвячена комплексному дослідженню періодичної преси Кіровоградщини (1874–1921 рр.), передумов її зародження та розвитку. Проаналізовано особливості функціонування видань у забезпеченні інформаційних потреб краю. З’ясовано умови формування типологічних груп та становлення специфічної типологічної моделі регіональної періодики на тлі соціально-економічних, духовних, національно-культурних і суспільно-політичних подій. Відтворено структуру періодичних видань краю за хронологічними, географічними, національно-мовними, демографічними та проблемно-тематичними ознаками. Особливу увагу приділено аналізу ідейно-політичного дискурсу преси Кіровоградщини періоду національно-визвольних змагань, що видавали політичні та військово-політичні сили регіону. Виявлено основні інформаційні стратегії й комунікаційні прийоми, що впроваджувалися в процесі боротьби за владу. Встановлено значення проукраїнських часописів у формуванні національної свідомості місцевого населення, в активізації національно-визвольного й духовно-культурного руху на Кіровоградщині за умов антиукраїнської політики російських урядів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
    (2015) Соменко, Дмитро Вікторович; Somenko, D. V.
    (uk) У дисертаційній роботі розроблено та теоретично обґрунтовано методичну систему розвитку пізнавальної активності студентів педагогічних університетів у процесі навчання фізики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, яка ґрунтується на комплексному та систематичному використанні сучасних інформаційних технологій та комплектів комп’ютерно-орієнтованого обладнання з фізики під час вивчення студентами фахових фізичних дисциплін. Розроблено методику впровадження ІКТ у навчально-виховному процесі та запропоновано структуру інтегрованих ІКТ-орієнтованих спецкурсів з фізики для студентів педагогічних університетів. Створене методичне забезпечення для проведення лабораторного практикуму зі спецкурсу «ЕОТ в навчально-виховному процесі з фізики». З метою ефективного запровадження пропонованої методичної системи розвитку пізнавального інтересу студентів педагогічних університетів з фізики розроблені апаратно-програмні ІКТ-орієнтовані дидактичні засоби навчання для проведення демонстраційних та лабораторних дослідів з фізики, що базуються на використанні апаратно-обчислювальних платформ Arduino. Експериментальною перевіркою доведено ефективність запропонованої методичної системи розвитку пізнавальної активності студентів і розроблених посібників та методичних матеріалів, що обумовлено позитивною динамікою зростання пізнавальної активності студентів з фахових фізичних дисциплін.
  • Ескіз
    Документ
    Методика застосування міжпредметних зв’язків курсів фізики та охорони праці в процесі підготовки майбутніх учителів фізики
    (2010) Богомаз-Назарова, Сніжана Миколаївна; Bogomaz-Nazarova, S. М.
    (uk) У дисертації розглянуто проблеми підвищення рівня фахової підготовки вчителя фізики в процесі реалізації міжпредметних зв’язків (МЗ) фізики та охорони праці, проаналізовано стан досліджуваної проблеми в науково - педагогічній літературі. Визначено структурні компоненти методики застосування МЗ у підготовці майбутніх учителів фізики на міжпредметній основі, створено методику реалізації МЗ фізики та охорони праці як цілісну систему змістового, процесуального та методологічного складових навчання. Визначено педагогічні умови реалізації МЗ фізики та охорони праці у навчальному процесі. Розроблено і впроваджено в навчальний процес методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з міжпредметним підходом, перелік міжпредметних задач, мультимедійний навчальний посібник «Фізика. Вибрані питання». Обґрунтовано критерії та рівні сформованості міжпредметних знань та експериментально доведено результативність методики реалізації МЗ курсів «Загальна фізика» та «Основи охорони праці».
  • Ескіз
    Документ
    Становлення і розвиток інформатики та її впровадження у вищій школі України (друга половина ХХ– початок ХХІ століття)
    (2015) Ріжняк, Ренат Ярославович; Rizhnyak, R. Y.
    (uk) У дисертаційному дослідженні вивчено еволюцію інформатики та впровадження інформаційних технологій у вищій школі України протягом другої половини ХХ– початку ХХІ століття. Простежено розвиток нормативно-правового забезпечення впровадження інформатики та інформатизації у вищу освіту, вивчено розвиток наукових ідей про інформатику у вишах України, розкрито історію розвитку науково-технологічного забезпечення комп’ютеризації навчального процесу та дистанційного навчання у вищій школі, висвітлені особливості та закономірності розвитку науково-технічного забезпечення інформатизації наукових бібліотек, досліджено історію комп’ютерного, телекомунікаційного та програмного забезпечення вищих навчальних закладів нашої держави протягом означеного періоду, еволюцію науково-освітніх магістральних комп’ютерних мереж обміну даними та розподілених програмно-апаратних комп’ютерних середовищ закладів освіти та науки України.