Наукові видання каф-ри інформатики та інформаційних технологій

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/140

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Модуль обробки тестових завдань EasyTests для серверу MediaWiki
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolily, Vasil Oleksandrovych; Копотій, Вікторія Володимирівна; Копотий, Виктория Владимировна; Kopotiy, Viktoriia Volodymyrivna; Фоменко, Катерина Сергіївна; Фоменко, Катерина Сергеевна; Fomenko, Kateryna Serhiivna
    (ua) У Центральноукраїнському педуніверситеті (ЦДПУ) успішно функціонує вікі-сайт Вікі-ЦДПУ, що заснований на MediaWiki. Але для повноцінної системи управління навчанням Вікі-ЦДПУ не вистачає засобів для тестування. Для MediaWiki сторонніми розробниками були створені додаткові програмні модулі, серед яких обрали Extension Mediawiki Quizzer. Після апробації виявили недоліки модуля - можна створювати тільки один тип тестового завдання (множинний вибір із однією правильною відповіддю). Для виправлення цього дефекту розробили програмний модуль для MediaWiki для тестування - EasyTests. В основу програмного коду EasyTests поклали код MediawikiQuizzer. EasyTests сумісний із сучасними браузерами, підтримує тестові завдання з відкритою відповіддю, множинний вибір із однією правильною відповіддю та множинний вибір із декількома правильними відповідями. Розроблений програмний модуль EasyTests перетворює вікі-сайт у повноцінну систему управління навчанням.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка автоматизованої системи обліку «AXIM»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Болілий, Василь Олександрович; Максименко, Андрій Геннадійович; Максименко, Яна Анатоліївна; Болилый, Василий Александрович; Максименко, Андрей Геннадьевич; Максименко, Яна Анатольевна; Bolilyi, Vasyl Oleksandrovych; Maksymenko, Andrii Gennadyevich; Maksymenko, Yana Anatolievna
    (ua) Розглядається проектування, розробка та результати роботи над програмною системою, яка автоматизує рутинну роботу продажу товару, документообігу, веде контроль залишку продукції, та удосконалює асортимент товару за рахунок статистик продажу. Автоматизована система здійснює збирання інформації з об’єкта керування, передає, перетворює й обробляє її, формує керуючі команди та виконує їх на керованому об’єкті. Людина ж визначає цілі та критерії керування й коригує їх, коли змінюються умови і приймає загальні рішення щодо керування в змінених або складних ситуаціях. В статті розглянуто питання розробки та висвітлено переваги використання автоматизованої системи, вимоги для впровадження в виробництво та алгоритм налаштування п еред початком експлуатації. Описуються реальні методи для полегшення повсякденної циклічної роботи людини в сфері торгівлі та показані можливості сучасного рівня розвитку технологій в напрямку автоматизації та переваги над паперовими носіями інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматизована система обліку «Axim»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolilyj, Vasyl Oleksandrovych
    (uk) Стаття детально описує процес створення програмного продукту «AXIM» від моменту аналізу предметної області, проектування системи до практичної реалізації та готових функцій для взаємодії користувачів з системою. Основним призначенням програмного продукту є роздрібний продаж наявних товарів, як наслідок фіксація чеків, замовлень та повернень клієнтів, автоматизована система обліку, аудиту, контролю та статистичного аналізу. Автоматизована система обліку «AXIM» (АКСІМ) може виводити статистичну інформацію, звітність (різні види накладних, чеки), замовлення (який продукт та наскільки часто замовляють, скільки відмов клієнтам); кількість нових клієнтів, постачальників тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Використання платформи arduino при вивченні програмування
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolilyj, Vasyl; Олійник, Владислав Михайлович; Oliinyk, Vladyslav Mykhailovych
    (ua) Arduino – фізична обчислювальна платформа з відкритим вихідним кодом, заснована на платі та середовищі розробки. Arduino може застосовуватися для розробки самостійних інтерактивних пристроїв або може бути пов’язана з програмою на комп’ютері. Завдяки своїй простоті, доступності та широкому вибору, Arduino використовується в тисячах різних проектах та додатках. Програмне забезпечення Arduino досить гнучке для досвідчених інженерів та програмістів, і в той самий час, просте у використанні для початківців. З Arduino можна працювати, як на Mac, Linux, так і на Windows. В статті розглянуто питання використання платформи Arduino при вивченні основ програмування. Показано переваги використання відкритої платформи Arduino. В роботі аналізуються можливі напрямки поєднання традиційних методів та інноваційних технологій у навчанні програмуванню. Пропонуються варіанти використання програмно-апаратної платформи Arduino. Описуються реальні приклади і задачі, які можна адаптувати для інтерактивної роботи з платформою Arduino.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційних практик у вищій школі: сутність та управління
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Болілий, Василь Олександрович; Bolilyj, Vasyl Oleksandrovych; Болилый, Василий Александрович; Дмитрук, Віталій Іванович; Dmytruk, Vitalii Ivanovych; Дмитрук, Виталий Иванович; Кушнарьов, Валерій Володимирович; Kushnarov, Valerii Volodymyrovych; Кушнарев, Валерий Владимирович
    (uk) У статті проаналізовано інноваційні процеси у закладах вищої освіти, їх регулювання управлінськими механізмами. Аналіз ґрунтується на вивченні соціальної структури, історичному та системному методах пізнання. Здійснена спроба презентації інноваційних практик як соціального феномену сучасності, зумовленого рівнем духовної культури. Обґрунтовані компоненти поліструктурної системи педагогічної інноватики, виокремлені поняття «новація» та «інновація», відстежується тринітарний характер інноваційного процесу, проводиться практична думка щодо культивації за сучасної постмодерності особистісно-орієнтованої педагогічної парадигми. Узагальнені деякі зразки інтеграції в системі «освіта – наука – виробництво – бізнес», висвітлені труднощі комерціалізації інноваційних процесів у інших закладах вищої освіти. Указані деякі модерні тенденції та явища у вищій школі, перспективи підвищення ефективності інноваційних практик та конкурентоспроможності їх продукції на ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація ідей змішаного навчання засобами вікі- курсів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Болілий, Василь Олександрович; Копотій, Вікторія Володимирівна; Болилый, Василий Александрович; Копотий, Виктория Владимировна; Bolilyi, Vasyl; Kopotiy, Viktoriia
    (uk) Стаття присвячена опису моделі змішаного навчанняу КДПУ, що реалізована засобами відкритого освітнього сайту Вікі-КДПУ, а саме, змішаними курсами, які утворюються залученням у традиційний навчальний процес вікі-курсів. У статті розглядається змішаний курс, що побудований на застосуванні вікі-курсів у освітньому процесі університету, висвітлюється на прикладі дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для студентів напряму підготовки «01 Освіта» освітньо -кваліфікаційного рівня «бакалавр». Під час проведення дослідження використовувалися такі методи: аналіз теоретичних джерел, досвіду практичної реалізації змішаних курсів; узагальнення та систематизація прикладів застосування електронних навчальних курсів; педагогічний екс перимент. Змішані курси дозволяють викладачам побудувати гнучкий, відкритий і прозорий процес навчання, який розширює освітні можливості студентів та сприяєформуванню у них умінь використовувати ІКТ у майбутній професійній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання змішаного навчання на заняттях з вищої математики
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Болілий, Василь Олександрович; Маркова, Вікторія Анатоліївна; Матвєєва, Світлана Анатоліївна; Болилый, Василий Александрович; Маркова, Виктория Анатольевна; Матвеева, Светлана Анатольевна; Bolilyi, Vasyl; Markova, Victoria; Matveyeva, Svitlana
    (uk) Стаття присвячена опису моделі змішаного навчання в Кіровоградському машинобудівному коледжі ЦНТУ, яка реалізована засобами навчального середовища Moodle. Представлено практичний досвід з реалізації змішаного навчання на заняттях з вищої математики. Відзначено переваги цієї освітньої технології. При використанні змішаної технології навчання спостерігається позитивний педагогічний ефект, зокрема, в умовах відкритої освіти поліпшується засвоєння навчального матеріалу студентами, які мають можливість керувати своєю навчальною діяльністю. Змішане навчання дає змогу розвивати самодисциплінованість, самостійність і творче мислення студентів. Мета статті – розглянути приклад реалізації змішаного навчання на заняттях з вищої математики. Для досягнення мети використані теоретичні (вивчення, аналіз, систематизація, порівняння та узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження дослідження), емпіричні (спостереження за педагогічним процесом, педагогічний експеримент) і статистичні (математичне опрацювання отриманих даних для доведення достовірності результатів педагогічного експерименту) методи дослідження. Визначено конкретні завдання викладача для ефективного використання моделі змішаного навчання студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційний освітній простір Кіровоградського державного педагогічного університету
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolilyi, Vasyl; Копотій, Вікторія Володимирівна; Копотий, Виктория Владимировна; Kopotiy, Viktoriia
    (uk) Стаття присвячена проектуванню, моделюванню та розбудові інформаційного освітнього простору Кіровоградського державного педагогічного університету (КДПУ). На основі аналізу філософської, психолого-педагогічної, науково-технічної літератури з проблем моделювання та розбудови інформаційного освітнього простору ВНЗ розглянуто та описано поняття «інформаційний освітній простір навчального закладу». Структура інформаційного освітнього простору КДПУ формується відповідно до освітніх потреб учасників навчального процесу, а саме, MOODLE використовується для розміщення електронних курсів. Для публікації відкритих навчально -методичних матеріалів залучається платформа Вікі-КДПУ (на базі MediaWiki) разом із Хмарка-КДПУ (на базі OwnCloud) й вікі-сайтом для тестування. Для проведення вебінарів і веб-конференцій залучається ресурс «Вебінари КДПУ». Для розповсюдження наукових і навчально-методичних публікацій викладачів університету функціонує бібліотечний сайт із електронним каталогом на базі системи «Ірбіс» та інституційним репозитарієм. Усі ресурси мають єдину систему автентифікації користувачів на основі каталогу LDAP.
  • Ескіз
    Документ
    Відкриті Вікі-курси в освітньому процесі сучасного університету
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Болілий, Василь Олександрович; Копотій, Вікторія Володимирівна; Болилый, Василий Александрович; Копотий, Виктория Владимировна
    (uk) Стаття присвячена опису опублікованих навчальних матеріалів на Вікі-КДПУ, а саме, електронних навчальних курсів, які ми пропонуємо називати вікі-курси. Метою статті є розгляд досвіду впровадження відкритих вікі-курсів у навчальний процес в Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка. Для досягнення мети використовувалися такі методи дослідження: теоретичні – аналіз і узагальнення методичної літератури та нормативної документації з питань організації навчального процесу; вивчення і систематизація досвіду залучення вікі-курсів; аналіз ефективності «змішаного» навчання; педагогічний експеримент. У статті розглядається уніфіковане представлення про вікі-курс – шаблон навчального курсу. Наводяться результати використання вікі-курсів у навчальному процесі, приклади студентських статей і портфоліо, способи організації спілкування викладача і студентів. Загалом, використання вікі-курсів робить освітній процес більш індивідуалізованим і диференційованим за рахунок гнучких налаштувань до особистісних характеристик користувача.