Наукові видання каф-ри теорії та методики олімпійського і професійного спорту

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/131

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність програми навчально-тренувального процесу юних легкоатлеток 13-14 років упродовж першого макроциклу річної підготовки (на прикладі спринтерського бігу)
    (2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, Tetiana; Babalich, Viktoriia; Panchenko, Halyna; Broiakovskyi, Oleksandr
    (ua) Мета: розробити й довести ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток-спринтерів упродовж першого макроциклу річної підготовки. Матеріал і методи: до експерименту було залучено десять спортсменок 13-14 років, які тренуються у гуртку з легкої атлетики опорного навчального закладу. Використано наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: визначено, що у легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки застосовується двоциклове планування річної підготовки («здвоєний» цикл). Розкрито структуру планування тренувального процесу у першому макроциклі: періоди, етапи, мезоцикли. Розроблено програму тренувального процесу легкоатлеток упродовж першого макроциклу «здвоєного» циклу річної підготовки. Висновки: доведено ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток на основі підвищення їх показників фізичної підготовленості та спортивних досягнень на змаганнях з легкоатлетичного двоборства.
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальна програма бігової роботи легкоатлеток-стаєрів на заняттях підвищення спортивної майстерності при підготовці до кросового сезону
    (2017) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.
    (ua) Мета: розробити індивідуальну програму бігової роботи легкоатлеток, що спеціалізуються у бігу на довгі дистанції, під час підготовки до осінньо-зимового кросового сезону. Матеріал: дослідження було проведено у групі підвищення спортивної майстерності з легкої атлетики факультету фізичного виховання педагогічного університету. У ньому взяло участь 4 спортсменки, що спеціалізуються у бігу на довгі дистанції, віком 19 – 20 років. Результати: Представлено індивідуальну програму бігової роботи легкоатлетки на основі системи мезоциклів і мікроциклів. Розкрито структуру і зміст бігової роботи у кожному мезоциклі. Визначено тенденції приросту бігових навантажень у мезоциклах. Висновки: доведено ефективність впровадження даної програми у тренувальний процес підготовки спортсменки до кросового сезону на основі покращення результату змагальної вправи та підвищення спортивної кваліфікації з легкоатлетичного кросу.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив тренувального навантаження на розвиток рухових здібностей юних легкоатлетів 12-13 років
    (2014) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.
    (ua) Мета: у статті проаналізовано розвиток рухових здібностей легкоатлетів у річному циклі підготовки. Матеріал: обстежено 15 легкоатлеток віком 12 – 13 років. Результати: розглянуто основні положення теорії спортивної підготовки юних легкоатлетів. Побудовано програму річного циклу підготовки спортсменів, яка складається з двох макроциклів, чітко визначено задачі, структуру і тривалість кожного з них. Виявлено достовірне (Р<0,05) збільшення показників рухових здібностей у межах кожного макроциклу і у річному циклі. Встановлено, що у річному циклі підготовки показники швидкісних здібностей збільшилися на 4,75 %, швидкісної витривалості – на 6,40%, вибухової сили – на 4,42 %. Висновки: доведено ефективність розробленої структури планування річного циклу підготовки юних легкоатлеток, що підтверджується аналізом динаміки показників рухових здібностей. Виявлено позитивний вплив тренувальних програм з легкої атлетики в умовах секційної роботи на швидкісні здібності, швидкісну витривалість і вибухову силу.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення фізичної підготовленості юних волейболісток 13-14 років
    (The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2023) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.
    (ua) У роботі розкрито теоретико-методичні основи фізичної підготовки волейболістів. Оцінено рівень розвитку рухових здібностей волейболісток 13-14 років. Виявлено високий рівень розвитку силової витривалості м’язів рук, вище середнього рівень – спритності і силової витривалості м’язів тулуба, середній – вибухової сили м’язів ніг, нижче середнього – стрибучості, низький – вибухової сили м’язів рук. Визначено за показниками технічної підготовленості середній, вище середнього та високий рівень. Виявлено взаємозв’язки між показниками фізичної та технічної підготовленості. Розроблено програму удосконалення фізичної підготовленості волейболісток на основі засобів загальної фізичної підготовки. Доведено ефективність програми на основі достовірного (p<0,05) покращення показників фізичної підготовленості.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення технічної підготовки студентів на заняттях підвищення спортивної майстерності з волейболу
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, В. А.; Maleniuk, Tatiana; Babalich, Viktoriia
    (ua) У статті висвітлюється проблема удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів масових розрядів. Обгрунтовано доцільність вирішення даної проблеми на основі аналізу початкових показників фізичної підготовленості, що відповідали середньому рівню, і початкових показників технічної підготовленості, що знаходилися на низькому і середньому рівнях. Удосконалено технічну підготовку волейболістів-початківців за допомогою систематичного впровадження традиційних спеціально-підготовчих вправ; застосування додаткового обладнання, пристроїв і тренажерів; урахування початкового рівня фізичного розвитку, технічної і фізичної підготовленості. Проаналізовано динаміку підвищення середніх показників технічної підготовленості волейболістів у процесі річного циклу тренувань. Доведено ефективність удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування рухливих ігор з елементами техніки легкоатлетичних вправ на уроках фізичної культури учнів 10-11 років
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.
    (ua) У статті окреслено основні положення, якими необхідно керуватися під час підбору рухливих ігор для дітей 10-11 років. Вказано особливості проведення рухливих ігор з дітьми означеного віку. Застосовано рухливі ігри з елементами техніки легкоатлетичних вправ (біг, стрибки, метання) на уроках фізичної культури. Проведено тестування показників фізичної підготовленості хлопчиків 10-11 років на початку і по завершенню педагогічного експерименту. Виявлено достовірне (Р<0,05) підвищення показників спритності на 2,12%, вибухової сили – на 4,59%, силової витривалості м’язів розгиначів рук – на 64,11% і швидкості – на 4,57%. Виявлено недостовірне (Р>0,05) підвищення показників силової витривалості м’язів тулуба і гнучкості на 11,60% і 29,12% відповідно. Доведено ефективність застосування рухливих ігор з елементами техніки легкоатлетичних вправ на уроках фізичної культури на основі підвищення показників фізичної підготовленості хлопчиків 10-11 років.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення швидкісних і координаційних здібностей студентів на заняттях підвищення спортивної майстерності з настільного тенісу
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.
    (ua) У статті представлено методику удосконалення швидкісних і координаційних здібностей гравців у настільного тенісу в умовах навчання у вузі. Виявлено достовірне (Р<0,05) покращення показників швидкості переміщення, швидкості ударних рухів, орієнтування у просторі і точності рухів. Встановлено недостовірне (Р>0,05) покращення показника відчуття ритму у гравців. Доведено ефективність методики удосконалення швидкісних і координаційних здібностей на основі загальної тенденції до позитивних змін показників спеціальної фізичної підготовленості, які обумовлюють формування спортивної майстерності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування дистанційного навчання у процесі вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання легкої атлетики» студентами факультету фізичного виховання
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.
    (ua) У статті розкрито структуру дистанційного курсу «Теорія і методика викладання легкої атлетики» для студентів напряму підготовки Фізичне виховання* Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Представлено організацію навчального процесу на основі поєднання традиційного та дистанційного навчання студентів. Визначено особливості застосування дистанційного навчання у процесі вивчення даного курсу: організовує самостійну роботу, поточний і підсумковий контроль якості знань студентів, забезпечує засвоєння теоретичного матеріалу, створює кращі умови для оволодіння практичним розділом навчальної програми.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний погляд на інтенсифікацію фізичного виховання у вищій школі
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Косівська, А. В.; Malenuk, T. V.; Kosivska, S. V.
    (UA) У статті охарактеризовано сучасний погляд на інтенсифікацію процесу фізичного виховання у вищій школі. З’ясовано сутність поняття «інтенсифікація». Визначено основні шляхи інтенсифікації навчального процесу з фізичного виховання у вищій школі: удосконалення організації навчального процесу; оптимізація; індивідуалізація; гуманізація навчального процесу; впровадження сучасних освітніх технологій; формування позитивної мотивації студентів до занять; застосування ефективних форм і методів контролю та оцінки знань і навчальних досягнень студентів; формування професійної готовності викладачів фізичного виховання; покращення матеріально-технічного та санітарно-гігієнічного забезпечення занять.
  • Ескіз
    Документ
    Заняття з шейпінгу як один із напрямків підвищення ефективності фізичного виховання у вищій школі
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Косівська, А. В.; Malenuk, T. V.; Kosivska, A. V.
    (ua) Розроблено методику занять з шейпінгу в умовах секційної роботи. Через вісім місяців систематичних занять виявлено тенденцію до підвищення рівня фізичної підготовленості студенток 17 – 19 років. Встановлено недостовірні (Р>0,05) зміни за показниками швидкісних здібностей, загальної витривалості і вибухової сили. Виявлено достовірне (Р<0,05) збільшення показників силової витривалості м’язів розгиначів рук і черевного пресу, а також гнучкості. Доведено позитивний вплив секційних занять з шейпінгу на показники фізичної підготовленості студенток, що, у свою чергу, сприяє підвищенню ефективності фізичного виховання у вищій школі.