Наукові видання каф-ри теорії та методики олімпійського і професійного спорту
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/131
Переглянути
8 результатів
Фільтри
Налаштування
Search Results
Документ Система Й. Пілатеса - як засіб покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів (на прикладі тхеквондо)(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, V. A.; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.; Голуб, Олена Володимирівна; Golub, O. V.; Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, O. V.(ua) У статті аналізується позитивний вплив системи Пілатес, яка сприяє підвищенню рівня фізичної підготовленості й зменшенню травматизму спортсменів. Доведено ефективність впровадженої програми, що дозволить комплексно формувати рухові навички та протидіяти травматизму для успішного ведення поєдинку. Проведене дослідження дозволило переосмислити погляди на організацію та проведення навчально-тренувальних занять тхеквондистів. Гіпотеза дослідження – висунуто припущення про те, що впроваджена програма зі застосуванням вправ системи Пілатес сприятиме зростанню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму тхеквондистів. Мета статті – обґрунтувати ефективність запровадженої програми та доцільності використання вправ системи Пілатес для покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь спортсмени, які відвідують секцію тхеквоно, віком 14-17 років. Результати: в результаті проведеного дослідження доведено ефективність розробленої програми. Підтвердженням її ефективності є виявлення позитивної динаміки досліджуваних критеріїв, що доведено статистично значущою розбіжністю між показниками розвитку рухових навиків в експериментальній та контрольних групах. Застосування вправ системи Пілатес сприяло зменшенню кількості травм під час тренувань і змагань тхеквондистів. Висновки: Удосконалення навчально-тренувального процесу тхеквондистів завдяки реалізації програми сприяло покращенню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму під час навчально-тренувального процесу тхеквондистів. За допомогою t – критерію Стьюдента доведено, що в експериментальній групі підсумкові результати є вищими, ніж у контрольній групі при рівні значущості p=0,05 за всіма руховими навиками: баланс, гнучкість, силові та швидкісно-силові навички, координація. (en) The article analyzes the positive impact of the Pilates system, which helps to increase the level of physical fitness and reduce injuries of athletes. The effectiveness of the implemented program is proved, which will allow to comprehensively form motor skills and counteract injuries for a successful fight. The study allowed to rethink the views on the organization and conduct of training sessions of taekwondo. The hypothesis of the study is that it has been suggested that the implemented program with the use of Pilates exercises will increase the level of physical fitness and reduce the injuries of taekwondo athletes. The purpose of: the article is to substantiate the effectiveness of the implemented program and the expediency of using Pilates exercises to improve physical fitness and prevent injuries of athletes. The following research methods were used to solve this goal: theoretical analysis, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, forming); methods of statistical processing of the received information. The study involved athletes who attend the taekwondo section, aged 14-17 years. Results. As a result of the conducted research the efficiency of the developed program is proved. Confirmation of its effectiveness is the identification of positive dynamics of the studied criteria, as evidenced by a statistically significant difference between the indicators of motor skills development in the experimental and control groups. The use of Pilates exercises has helped to reduce the number of injuries during training and competition of taekwondo fighters. The practical: Improving the training process of taekwondo fighters through the implementation of the program helped to improve the level of physical fitness and reduce injuries during the training process of taekwondo fighters. Using Student's t-test, it was proved that in the experimental group the final results are higher than in the control group at a significance level of p = 0.05 for all motor skills: balance, flexibility, strength and speed-power skills, coordination.Документ Корекція координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання(2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Голуб, Олена Володимирівна; Брояковський, Олександр Вікторович(ua) У статті порушено проблему укріплення здоров’я дітей з вадами слуху. Використовуючи засоби плавання, ми мали на меті покращити координаційну підготовленість, а також плавальні навики слабочуючих дітей. Гіпотеза дослідження – полягає в корекції відхилень у розвитку дітей з вадами слуху, зокрема координованості рухів, якої можна досягнути, розробивши програму та методичні рекомендації використання засобів плавання. Мета дослідження: науково обґрунтувати програму корекції координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання для повноцінного фізичного розвитку. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, аналіз педагогічного досвіду, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь діти з легкими патологіями слухового аналізатора, віком 8-9 років. Результати: в результаті дослідження підтверджено позитивний вплив від занять плаванням на корекцію координації дітей з вадами слуху. Підтвердженням позитивної динаміки є покращення результатів тесових завдань. Найбільший приріст показників вдалося досягнути у тестовому завданні виконаному в воді (Р< 0,05). Висновки: Впроваджена програма з використанням спеціально підібраних засобів, методів, методичних прийомів, що враховували специфіку захворювання, позитивно вплинули на формування координаційної підготовленості дітей з вадами слуху. Водночас застосування засобів плавання сприяло оволодінню життєво необхідного навику для кожної людини – вміння плавати. (en) This article addresses the issue of improving of children with hearing impairments. Using swimming facilities, we aimed to improve coordination preparedness, as well as swimming skills of hearing impaired children. The hypothesis of the study is to correct deviations in the development of children with hearing impairments, in particular coordination of movements, which can be achieved by developing a program and guidelines for the use of swimming equipment. The purpose of: To scientifically program substantiated correction children coordination of primary school age with hearing impairment by swimming means for full physical development. To solve this goal were used following research methods: theoretical analysis, analysis of pedagogical experience, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, formative); methods of statistical processing of received information. The study involved children with mild pathologies of the auditory analyzer aged 8-9 years. Results. In the result of research was proved the positive impact of swimming on the coordination correction of children with hearing impairment. Confirmation of positive dynamics is an improvement in the results of test assignments. The greatest increase of indicators was achieved in a test task performed in water (P <0.05). The practical: The implemented program using specially matched solutions and methods that take into specifics of disease positively influenced the formation of coordination preparedness for children with hearing impairments. At the same time use of swimming aids contributed to the mastery of a vital skill for every person - the ability to swim.Документ Теоретичні засади викладання вибіркової дисципліни «природовідповідні технології сучасних спортивних вправ для всіх»(2023) Голуб, Олена ВолодимирівнаДокумент Створення інноваційних освітніх програм в Україні: досвід і рекомендації країн ЄС(2023) Голуб, Олена Володимирівна; Різак, Галина Вікторівна; Ципляк, Наталія Олегівна(ua) В статті розглянуто досвід країн Європейського Союзу у формуванні інноваційних освітніх програм, які можуть бути корисні в українських реаліях. Мета дослідження – характеристика досвіду й основних рекомендацій країн ЄС для створення сучасних освітніх програм в Україні, базованих на інноваційних рішеннях і тенденціях. Для реалізації мети було використано насамперед теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, конкретизацію, абстрагування й прогностичний метод. У результатах наголошено на сучасних визначеннях інновації, які активно використовуються в науковій літературі й загальних принципах формування конкретних документів, що визначають перспективи розвитку освіти в країнах‐учасницях ЄС. Встановлено, що інновації в освіті – це процес впровадження нових об'єктів, методів, процедур, спрямованих на задоволення конкретних потреб суспільства. У Європейському Союзі існують окремі рекомендації щодо розвитку освіти, проте вони є необов'язковими для впровадження. Єдиний виняток – Болонський процес, програма якого здійснюється в усіх країнах‐членах ЄС. Більшість країн ЄС реалізували завдання професійної підготовки кваліфікованих спеціалістів шляхом міждисциплінарного навчання. Основні завдання розвитку навчальних закладів з професійно орієнтованими програмами навчання були майже однаковими у багатьох країнах Європейського Союзу. Вони спрямовані на задоволення актуальних потреб сучасного ринку праці й передбачають розробку прикладних характерних програм, впровадження нових технологій і методів організації навчання. В роботі наведено приклади інноваційних підходів до освіти та їхньої реалізації в деяких країнах Європейського союзу. Зокрема в Польщі зміни в освітній галузі стали важливими елементом перебудови та європеїзації соціуму. Складання новітніх освітніх програм сприятиме також гармонізації відносин і суспільного життя в Україні та ЄС. У висновках наголошено також на подальшій актуальності вивчення досвіду укладання нових програм у вищій освіті й створення їх відповідно до сучасних європейських тенденцій.Документ Природовідповідні технології сучасних спортивних вправ для всіх(КОД, 2021) Голуб, Олена ВолодимирівнаДокумент Про досвід впровадження вибіркових дисциплін у закладі вищої освіти(СПД ФО Лисенко В. Ф., 2022) Голуб, Олена ВолодимирівнаДокумент Вплив онлайн-освіти на здоров’я та фізичний розвитокздобувачів освіти(2023) Голуб, Олена Володимирівна; Шавель, Христина Євгенівна; Черушева, Галина Батрбеківна; Holub, Olena Volodymyrivna; Shavel, Khrystyna Evgenivna; Cherusheva, Galyna Batrbekivna(ua) Дану статтю присвячено вивченню впливу онлайн-освіти на здоров’я та фізичний розвиток здобувачів освіти. Зазначено, що зростання ролі онлайн-освіти та впровадження сучасних технологій в навчальний процес потребують уваги до забезпечення здорового балансу між навчанням та підтриманням фізичної та психічної гармонії. Недостатній фізичний рух, надмірне сидіння та невідповідна організація робочого місця можуть призвести до проблем зі здоров’ям. Тому важливо забезпечити належні умови для фізичного розвитку та здорового способу життя навіть у віртуальному навчальному середовищі. Автори статті зазначають, що тривала робота перед екранами гаджетів та недостатність фізичної активності можуть призводити до втоми, стресу, негативно впливати на зір та опорно-руховий апарат. Також наголошено, що здобувачі освіти з особливими потребами, зокрема в умовах інклюзивної освіти, потребують особливого підходу щодо забезпечення фізичного та психологічного благополуччя в умовах онлайн-навчання. Підкреслено необхідність упровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес, як-от регулярні перерви, фізична активність, соціальна взаємодія здобувачів освіти тощо. Зазначається, що психологічна підтримка та управління стресом є також важливими складниками підтримання психічного стану здобувачів освіти. У висновку статті наголошується, що забезпечення гарного здоровя та фізичного розвитку здобувачів освіти має велике значення для їхнього навчання та життєвого успіху. Впровадження здоров’язбережувальних технологій та розвиток компетентності щодо збереження здоров’я стає важливим завданням освітнього процесу, адже здоров’я молоді є ключовою проблемою сучасності, оскільки саме стан здоров’я молодого покоління формує майбутній добробут нації загалом. Здоров’я є важливим складником фізичного, психічного та соціального розвитку молоді, і його погіршення може призвести до негативних наслідків як для окремих осіб , так і для суспільства загалом.Документ Особливості проведення навчальних занять з дисципліни «Теорія і методика викладання плавання»(ФОП Озеров Г. В., 2018) Голуб, Олена Володимирівна