Наукові видання каф-ри історії України та всесвітньої історії

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/31

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Archaeological field school: implementation analysis in institutions of higher education
    (Видав. дім "Гельветика", 2024) Панченко, Кирило Ігорович; Panchenko, Kyrylo; Mohylov, Oleksandr; Tarasov, Andriy; Lyashko, Yuriy; Могилов, Олександр; Тарасов, Андрій; Ляшко, Юрій
    (en) The article is devoted to the analysis of the experience of organising and holding archaeological summer schools, their role in the formation of special competencies of future historians, archaeologists, teachers, employees of scientific institutions, museums and cultural heritage protection authorities. The training of future specialists in the field of history, and especially of future archaeologists, requires the mastery of specific professional skills, including practical skills in working with archaeological sources and independently organising and carrying out excavations. Some of these skills are acquired through internships during university studies. Recently, another form of organising the educational and scientific process has gained popularity – the summer archaeological field school. Scientific archaeological expeditions are often the basis for the organisation of summer schools. The school makes it possible to combine practical work at archaeological sites, lectures on archaeology and history, as well as excursions and educational activities. In 2015–2021 summer schools were organized on the basis of archaeological expeditions of the Institute of Archaeology of the National Academy of Sciences of Ukraine, involving students from the universities of Kyiv, Kharkiv, Dnipro, Kropyvnytskyi, Kryvyi Rih, Sumy and Kamianets-Podilskyi. Oleksandr Mohylov, a Senior Researcher at the Institute of Archeology of the National Academy of Sciences of Ukraine, became the head of the project. The research was carried out on the territory of well-known archaeological sites: Bilsk and Motronyn hillforts of the Scythian period, individual settlements and mounds, and the site from the second half of the 17th century on the castle hill in Chyhyryn. Thus, the students worked on different types of archaeological sites. (ua) Статтю присвячено аналізу досвіду організації та проведення археологічних літніх шкіл, їх ролі у формуванні професійних навичок майбутніх істориків, археологів, музейників та співробітників органів охорони культурної спадщини. Підготовка фахівців з історичної галузі вимагає вміння працювати з археологічними джерелами та самостійно організовувати і проводити дослідження. Частину таких навичок здобувачі вищої освіти отримують під час проходження практик. Останнім часом популярності набуває ще одна форма організації освітнього та наукового процесу – літня польова археологічна школа. Базою для літніх шкіл найчастіше слугують наукові археологічні експедиції. Така форма роботи дозволяє поєднувати практичні роботи на археологічних об’єктах, лекційні курси з археології та історії, а також екскурсійнопросвітницьку діяльність. Протягом 2015–2021 рр. на базі експедицій Інституту археології Національної академії наук України були організовані літні школи, до участі в яких залучено здобувачів освіти з університетів Києва, Харкова, Дніпра, Кропивницького, Кривого Рогу, Сум та Кам’янця-Подільського. Проект був реалізований під керівництвом старшого наукового співробітника відділу археології раннього залізного віку Інституту археології НАН України Олександра Могилова. Дослідження проводилися на території відомих археологічних пам’яток: Більського та Мотронинського городища скіфського часу, окремих поселеннях та курганах, а також пам’ятці другої половини XVII ст. на замковій горі в Чигирині. Таким чином, учасники школи працю.
  • Ескіз
    Документ
    Польова археологічна школа – елемент сучасної освітньо-наукової системи
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Панченко, Кирило Ігорович; Могилов, Олександр Дмитрович; Тарасов, Андрій Валерійович; Руденко, Сергій Вікторович; Ляшко, Юрій Юрійович; Panchenko, Kyrylo Ihorovych; Mohylov, Oleksandr Dmytrovych; Tarasov, Andriy Valeriyovych; Rudenko, Serhii Viktorovych; Lyashko, Yuriy Yuriiovych
    (ua) Стаття присвячена узагальненню досвіду проведення літніх польових археологічних шкіл в Україні. Протягом 2015-2021 рр. автори даної публікації виступали організаторами археологічних шкіл. Успішним результатом такої роботи стало залучення майбутніх істориків до розкопок відомих в Україні пам’яток – Більського та Мотронинського городища скіфського часу, окремих поселень та курганів, а також пам’ятки ранньомодерної доби на замковій горі у Чигирині. Таким чином учасники школи працювали на різних типах археологічних пам’яток. Фундатором такого проекту став Інститут археології Національної академії наук України. Підготовка майбутніх фахівців з історичної галузі вимагає оволодіння спеціальними фаховими компетентностями, у тому числі – практичних навиків роботи з археологічними джерелами та самостійної організації й здійснення розкопок. Навчаючись у закладі вищої освіти, частину таких навиків студенти отримують під час проходження практик. Останнім часом популярності набуває ще одна форма організації освітнього та наукового процесу – літня польова археологічна школа. Базою для організацій літніх шкіл найчастіше слугують наукові археологічні експедиції. Школа дозволяє поєднувати практичні роботи на археологічних об’єктах, лекційні курси з археології та історії, а також екскурсійно-просвітницьку діяльність. В результаті участь в археологічній школі дає можливість не лише закріпити здобуті знання, а й отримати практичні навички роботи. Подібні заходи є корисними й з точки зору підвищення кваліфікації, вони слугують майданчиком для обміну досвідом між фахівцями і дозволяють реалізувати підхід, за яким здобуття нових навичок відбувається протягом життя.