Наукові видання каф-ри мистецької освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/115
Переглянути
5 результатів
collection.search.results.head
Документ Педагогіка свободи в парадигмальному просторі сучасної освіти і виховання(ФОП Середняк Т. К., 2021) Растригіна, Алла Миколаївна; Іваненко, Надія Вікторівна; Rastrygina, Alla; Ivanenko, Nadiya(ua) У монографії представлено авторську концепцію педагогіки свободи як сучасну освітньо-виховну модель, що ґрунтується на інваріантних принципах, розглядає теоретичні та практичні засади розвитку внутрішньої свободи особистості, її суб’єктності, самосвідомості, здатності до свідомого й відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху. На основі культурологічного, конкретно-історичного, особистісного, феноменологічного та системного наукових підходів обгрунтовано теоретико-методологічні засади педагогіки свободи як соціально-педагогічного феномену, що базується на ідеях вільного виховання, переосмислення й реконструкція яких зумовлює їхню системну реалізацію в сучасному освітньо-виховному просторі. Ознайомлення з концептуальними основами педагогіки свободи зумовлює розвиток сучасного педагогічного мислення, ґрунтованого на засадах новітніх уявлень про освіту і виховання та становлення особистісної свободи вихованців у відповідності до потреб сьогодення. Опанування матеріалу щодо становлення і розвитку ідей педагогіки свободи, ролі свободи особистості у відтворенні її духовного потенціалу, усвідомлення розвитку свободи особистості як процесу самовизначення й самовираження, який відшліфовується свідомістю й поведінкою людини на тлі вільного вибору й набуває сьогодні статусу необхідності, забезпечує розуміння можливостей використання принципів педагогіки свободи у власному особистісному й професійному становленні та їхнього творчого застосування у розв’язанні актуальних завдань сучасної вітчизняної освіти і виховання. Монографія адресована науковцям, фахівцям у галузі освіти і виховання, здобувачам наукових ступенів, студентам.Документ Ґендерокомфортне виховне середовище як чинник розвитку свободи особистості(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Растригіна, Алла Миколаївна; Іваненко, Надія Вікторівна; Растрыгина, Алла Николаевна; Иваненко, Надежда Викторовна; Rastrygina, Alla Mykolaivna; Ivanenko, Nadiya Victorivna(uk) В статті актуалізується проблема ґендерної рівності в системи вітчизняної освіти і виховання, відправною позицією у вирішенні якої стають положення концепції педагогіки свободи як особливого напряму гуманістичної педагогіки, що розглядає теоретичні та практичні засади розвитку особистісної свободи вихованців на засадах ґендерної рівності, їхньої суб’єктності, здатності до свідомого й відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху й потребує проектування у виховному просторі закладів освіти відповідного ґендерокомфортного середовища, котре стимулює вияви суб’єктної активності та вільного самовизначення особистості.Документ Педагогіка свободи у контексті інноваційних перетворень освітнього простору ВНЗ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla; Стратан-Артишкова, Тетяна Борисівна; Стратан-Артышкова, Татьяна Борисовна; Stratan-Artyshkova, Tetyana(uk) Стаття присвячена визначенню інноваційного ресурсу професійної підготовки майбутнього педагога-музиканта сутність якого полягає у створенні в мистецькому освітньому середовищі вищого навчального закладу простору вільного самовизначення особистості на основі таких провідних принципів педагогіки свободи як принцип самоцінності особистості і принцип свободи. Опора на згадані принципи забезпечує спрямованість навчального процесу на створення педагогічних умов, які забезпечують не тільки становлення творчого потенціалу, самовираження, самоактуалізації і самореалізації студента в різних видах музично-педагогічної діяльності, а й сприяє формуванню авторської спроможності майбутнього педагога-музиканта як ефективної основи його професійно-особистісного розвитку та здійснення індивідуальної траєкторії професійної самореалізації. Тож, орієнтиром оновлення системи підготовки майбутнього педагога-музиканта сьогодні мають стати головні цінності демократичного суспільства: свобода та самоцінність особистості, які власне й складають концептуальну основу педагогіки свободи.Документ Вектор педагогіки свободи у парадигмальному просторі сучасних виховних систем(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Растригіна, Алла Миколаївна(uk) В статті здійснено спробу визначення місця педагогіки свободи у сучасному освітньому просторі, розкрито особливості її впровадження у виховний процес вищого навчального закладу, окреслено основні умови, за яких педагогічне спілкування сприяє розвитку особистісної свободи вихованців.Документ Educational spase of free self - determination of a personality in context of pedagogy of freedom(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Растригіна, Алла Миколаївна; Rastrygina, AllaУ статті розглянуто основні принципи педагогіки свободи і визначено можливості створення світнього простору вільного самовизначення в педагогічній практиці теперішнього часу.