Наукові видання каф-ри педагогіки та спеціальної освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/240
Переглянути
Документ Інноваційні технології у системі формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Гончаренко, Іван Сергійович; Шевченко, Ольга Володимирівна; Honcharenko, Ivan Serhiyovych; Shevchenko, Olga Volodymyrivna(ua) У статті досліджено особливості впровадження інноваційних технологій у процес формування педагогічної майстерності майбутніх учителів фізичної культури. Визначено й зазначено складові поняття педагогічна майстерність учителя, важливість володіння учителем певними якостями та характеристиками, які дозволяють йому виконувати професійно-педагогічну діяльність на високому та ефективному рівні. Наголошено на важливості впровадження в освітній процес інноваційних технологій, через те що сучасна система освіти потребує постійного руху вперед та здатності до випуску фахівця-майстра, який буде конкурентоспроможним на світовому ринку праці. Вказано на важливість компетентностей за допомогою яких педагог впроваджує інноваційні технології у освітній процес та зазначено, що вони характеризують рівень його педагогічної майстерності та її сформованість загалом. Наголошено на тому, що держава також висуває певні вимоги до особистості майбутнього вчителя фізичної культури, серед яких низка компетентностей (загальних, загальнонавчальних та спеціальних), культура (загальна та спеціальна), уміння (спеціальні та педагогічні) і, як уже зазначалося, компетентність у впровадженні інноваційних технологій у освітній процес. Розкрито поняття танцювальний спорт та спортивно-бальні танці, які на нашу думку є елементами інноваційних технологій, адже їх використання сприяє формуванню педагогічної майстерності у майбутніх учителів фізичної культури, яке відбувається за рахунок введення елементів танцювального спорту у освітній процес. Зазначено пріоритетний напрямок впровадження у освітній процес елементів танцювального спорту, які в результаті вплинуть на загальний розвиток особистості, здатність до креативного мислення та прийняття самостійних рішень. Узагальнено, що використання елементів танцювального спорту під час освітнього процесу не тільки сприяють формуванню фізичних якостей особистості (сила, спритність, координаційні здібності, гнучкість), а також формують – морально-духовні якості, комунікативні здібності, прагнення до окультурення та самореалізації. (en) The article examines the peculiarities of the introduction of innovative technologies in the process of forming the pedagogical skills of future physical education teachers. The components of the concept of the teacher's pedagogical skill, the importance of the teacher's possession of certain qualities and characteristics that allow him to perform professional and pedagogical activities at a high and effective level are defined and indicated. The importance of introducing innovative technologies into the educational process is emphasized, due to the fact that the modern education system requires constant movement forward and the ability to produce a master specialist who will be competitive in the global labor market. The importance of competences with the help of which the teacher introduces innovative technologies into the educational process is indicated, and it is indicated that they characterize the level of his pedagogical skill and its formation in general. It is emphasized that the state also sets certain requirements for the personality of the future physical culture teacher, including a number of competencies (general, general education and special), culture (general and special), skills (special and pedagogical) and, as already mentioned, competence in introduction of innovative technologies into the educational process. The concept of dance sports and ballroom dancing, which in our opinion are elements of innovative technologies, because their use contributes to the formation of pedagogical skill in future teachers of physical culture, which occurs due to the introduction of elements of dance sports into the educational process, is revealed. The priority direction of introducing elements of dance sports into the educational process, which as a result will affect the general development of the personality, the ability to think creatively and make independent decisions, is indicated. It is summarized that the use of elements of dance sports during the educational process not only contribute to the formation of physical qualities of the individual (strength, dexterity, coordination abilities, flexibility), but also form moral and spiritual qualities, communicative abilities, the desire for acculturation and selfrealization.