Кафедра філософії, політології та психології
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра філософії, політології та психології за Ключові слова "amotivation"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Мотивація учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету(2020) Ржевська-Штефан, Злата Олександрівна(ua) У статті представлені результати емпіричного дослідження, метою якого є вивчення особливостей мо-тивації учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю побудови ефективної системи підготовки майбутніх вчителів в умовах реформування освіти, а також наявністю проблеми зниження у студентів інтересу до навчання та тенденції до відмови працювати за фахом після закінчення вишу. Для досягнення поставленої мети нами був використаний наступ-ний психодіагностичний інструментарій: «Шкала академічної мотивації» Т. О. Гордєєвої, методика визначен-ня типу спрямованості особистості (тест Т. Данілової) та методика «Мотиви вибору професії» В. А. Семи-ченко. У дослідженні взяли участь студенти першого курсу факультету іноземних мов ЦДПУ імені Володими-ра Винниченка (41 особа). Аналіз результатів дослідження засвідчив, що незважаючи на переважання у біль-шості студентів внутрішньої мотивації над зовнішньою (оптимальну академічну мотивацію демонструють дві третини студентів), існує низка негативних тенденцій: 1) гуманістична складова, важлива для спрямова-ності майбутніх вчителів, у студентів І курсу не виражена навіть у групі з високим рівнем внутрішньої і низь-ким рівнем зовнішньої мотивації; 2) суттєві зв’язки між типом спрямованості і мотивами навчання майже відсутні, що свідчить про невизначеність сфери професійної спрямованості більшості студентів; 3) найбільш дієвим мотивом вибору професії для переважного числа студентів факультету іноземних мов є можливість використовувати професійні уміння поза роботою, що вказує на низьку зацікавленість здобувачів до оволодін-ня педагогічною професією. Загалом це свідчить про певну незрілість мотивації до навчання першокурсників, яка є природним наслідком їх вікової психодинаміки. Отримані результати можуть бути використані при ро-зробці психологічного супроводу першокурсників з урахуванням особливостей їх мотиваційних проф ілів.