Перегляд {{ collection }} за Автор "Цепа, Олександра Володимирівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Identity Drama: Anti-And Postcolonial Discourse(2021) Лаврусенко, Марія Іванівна; Буряк, Олена Федорівна; Гольник, Оксана Олександрівна; Цепа, Олександра Володимирівна; Вечірко, Оксана Леонідівна; Lavrusenko, Mariia; Buriak, Olena; Holnyk, Oksana; Tsepa, Oleksandra; Vechirko, Oksana(en) The article highlights the artistic specifics of the anti- and postcolonial discourse of the stories "Lullaby" by the American writer of Indian origin Leslie Marmon Silko and "Thunderstorms over Turovets" by the Ukrainian novelist VolodymyrDanylenko. Through the prism of the conflict "globalized world - ecumenical world" the peculiarities of the embodiment of the drama of national self-awareness are considered.Документ Авторська інтерпретація фактів денаціоналізації українців (на матеріалі поетичної творчості Тараса Шевченка 1837-1847 років)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Цепа, Олександра ВолодимирівнаУ статті обґрунтовано специфіку авторського бачення, осмислення та ставлення до національного несвідомих українців. Висвітлено змістові, просторово-часові аспекти картини трагічного сучасного. Окреслено інтереси, цінності, уподобання, риси образу автора. Акцентовано на еволюційних змінах та на відповідності/невідповідності окремих художньо презентованих авторських якостей реальній особистості митця.Документ Есе «малоросійство» Євгена Маланюка в ракурсі проблеми автора(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Цепа, Олександра Володимирівна; Цепа, Александра Владимировна; Tsepa, Olexandra Volodymyrivna(ua) У статті окреслено доцільність застосування актуальної у філології проблеми автора до «Малоросійства» Євгена Маланюка. Обґрунтовано інструментарій дослідження особливостей вираженого «зовнішнього світу» есе. Висвітлено специфіку авторського бачення, осмислення і ставлення до пов’язаних із поняттям «малоросійство» постатей і фактів. Висловлено припущення про ключові складові текстуально вираженої авторської особистості.Документ Національно-духовна диференціація автора в осмисленні картини колишнього поневолення (на матеріалі поезій Тараса Шевченка 1837-1847 років)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Цепа, Олександра ВолодимирівнаУ статті обгрунтовано специфіку авторського бачення, осмислення та ставлення до поневолювачів українського та чеського народів. Висвітлено поетично презентовану картину свого й чужого колишнього загарбання. Окреслено інтереси, уподобання, риси образу автора. Акцентовано на еволюційних змінах та на відповідності / невідповідності окремих художньо презентованих авторських якостей реальній особистості митця.Документ Образ автора в романтичній ліриці Амвросія Метлинського (на матеріалі українських поезій збірки “Думки і пісні та ще дещо”)(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Цепа, Олександра Володимирівна(ua) У статті акцентовано на ключових засадах романтичного світогляду. Обґрунтовано художньо виражений у творах українського поета-романтика А. Могили індивідуальний досвід – авторське бачення, осмислення та ставлення до довколишнього й власного “я” в ньому. Окреслено основні інтереси, уподобання, риси образу автора.Документ Образ оповідача як суб’єктна форма вираження авторської свідомості в повісті-поемі «Поза межами болю» Осипа Турянського(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra(uk) У статті висвітлено основні акценти літературознавців щодо повісті-поеми «Поза межами болю» О. Турянського, біографічної постаті та творчої індивідуальності західноукраїнського письменника, специфіки його літературно-критичної спадщини. Досліджено повість-поему «Поза межами болю» Осипа Турянського в аспекті актуальної у філологічній науці проблеми автора. У межах концепції інтегрованого підходу висвітлено внутрішній (художньо закодовані самозображення, самооцінки й самоочікування) і зовнішній (особливості бачення, осмислення і ставлення до довколишнього) світи іпостасей образу оповідача як суб’єктної форми авторської свідомості: так званих «Я-теперішнього», «спостерігача», «Я-теперішнього минулого». У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду оповідача та специфіки художньо вираженого довколишнього з’ясовано інтереси, уподобання, риси творчо закодованої авторської індивідуальності на експліцитному та імпліцитному рівнях тексту.Документ Поетично закодований індивідуальний досвід митця в триптиху «Доля. Муза. Слава» Тараса Шевченка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Цепа, Олександра Володимирівна; Tsepa, Olexandra(uk) У статті йдеться про основні аспекти шевченкознавчих досліджень стосовно триптиху «Доля. Муза. Слава». Висвітлено особливості літературознавчого осмислення лейтмотиву митця в межах художнього світу Кобзаря. З’ясовано, що авторське самозображення презентоване постатями «сіроми», зосередженого на своїй життєвій незреалізованості, та «Я-митця», що переймається виключно творчою самореалізацією. Обґрунтовано самооцінку автора з позиції статусу в суспільстві, творчої зреалізованості, повноти богемного життя. Дійшли висновку, що поетично закодовані авторські самоочікування передають сподівання досягти певного життєвого і творчого успіху, настирливе прагнення бути володарем вічного натхнення, впливати на духовну ауру суспільства. У результаті розкодування, систематизації та узагальнення індивідуального досвіду автора в триптиху «Доля. Муза. Слава» було увиразнено мотив митця і мистецтва в поетичній спадщині Шевченка останніх років творчості, а також висвітлено окремі штрихи презентованого в ній образу автора.Документ Світоглядно-творчі домінанти раннього Тараса Шевченка в осмисленні Євгена Маланюка(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Цепа, Олександра ВолодимирівнаУ статті висвітлено ключові аспекти роздумів Євгена Маланюка про світоглядно-творчі домінанти раннього Шевченка. Обгрунтовано відповідну специфіку осмислення через залучення результатів дослідження, отриманих під час комплексного аналізу образу автора в поетичній творчості Кобзаря 1837-1847 років.Документ Художній світ Тараса Шевченка: рецепція тексту і підтексту(Мачулін, 2019) Клочек, Григорій Дмитрович; Буряк, Олена Федорівна; Вечірко, Оксана Леонідівна; Гольник, Оксана Олександрівна; Лаврусенко, Марія Іванівна; Михида, Сергій Павлович; Перцова, Інна Василівна; Ратушняк, Олександр Михйлович; Рибальченко, Валентина Костянтинівна ,; Цепа, Олександра Володимирівна(ua) У монографії системно осмислюються актуальні проблеми рецепції творчості Тараса Шевченка у вітчизняному та діаспорному літературознавстві: розглядається специфіка художнього світу митця, особливості психопоетики його внутрішніх конфліктів; виокремлюються концептуальні складники його художнього мислення; розкривається феномен потужної енергетики його текстів, значимість підтекстових смислів; виявляються прийоми психологізму, особливості конструювання ідилічного простору. Рання творчість поета постає у зіставленні з доробком Адама Міцкевича та Фрідріха Шиллера. Книга зацікавить студентів філологічних факультетів, учителів української мови і літератури, усіх, хто захоплюється енергетикою і мудрістю поетичного слова Тараса Шевченка.