Логотип репозиторію
Фонди та зібрання
Пошук за критеріями
  • English
  • Yкраї́нська
Увійти
Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Демешко, Інна Миколаївна"

Або введіть перші символи:
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
  • Результатів на сторінці
  • Налаштування сортування
  • Ескіз
    Документ
    Cловотвірна морфонологія нульсуфіксальних девербативів у сучасній українській мові
    (2007) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) У статті встановлено механізми впливу на структуру нульсуфіксальних девербативів, виявлено морфонологічні позиції, релевантні для питомих віддієслівних іменників, утворених способом нульової суфіксації, встановлено морфологічні типи нульсуфіксальних дериватів із морфонологічними різновидами, з’ясовано особливості морфонологічних моделей безафіксних девербативів в українській мові.
  • Ескіз
    Документ
    Toolkit for the Formation of Narrative Strategies of the Russian-Ukrainian War (Using the 2022-2023 Media Language as an Example)
    (2021) Кирилюк, Ольга Леонідівна; Демешко, Інна Миколаївна; Нестеренко, Тетяна Анатоліївна; Волчанська, Ганна Василівна; Kyryliuk, O.; Shulska, N.; Zinchuk, R.; Demeshko, I.; Nesterenko, T.; Volchanska, H.; Fenko, N.
    (en) The article clarifies the scope of the concepts of narratives and subnarratives, comprehensively characterizes the narratives of Russian propaganda updated as of February 24, 2022. On the basis of processed materials of social networks and texts of traditional mass media, the peculiarities of the formation of narrative strategies of the Russian-Ukrainian war are determined. The analytical-synthetic method, methods of comparison and fact-checking served as the basis for the thematic classification of false messages, which are combined into eight blocks: 1) disbelief; 2) demonization of Ukraine and Ukrainians; 3) justification of aggression; 4) split; 5) intimidation; 6) ennoblement of the enemy; 7) shifting blame; 8) scaling of the conflict. Focusing on the priorities of multi-vector research made it possible to identify seven ways of suggestive influence on the recipient with the help of language tools: 1) introduction into a common synonymous series, which contributes to the formation of additional negative connotations of the word; 2) specifying seme, the functional range of which usually correlates with the purpose of language units of the first variety; 3) statements in the form of truisms, thanks to which the information appears as obvious and does not require proof; 4) conceptual metaphors aimed at justifying the war, contempt for Ukrainian national symbols; 5) euphemisms, with the help of which it is possible to either reduce the scale of the committed negative action, or to hide the negative consequences of the actions of opponents; 6) presuppositions leading to shifting the blame for the war onto Western countries and international alliances; 7) dehumanizing and demonizing vocabulary, which takes part in modeling situations that cause hatred and justify aggression.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз рекомендацій Євгена Маланюка українському суспільству як подолати «хворобу» малоросійства
    (2025) Марченко, Олег Миколайович; Демешко, Інна Миколаївна
    Використовуючи есей Євгена Маланюка «Малоросійство», автори намагаються розкрити емоційне сприйняття та роздуми українського інтелектуала про невдачі в боротьбі за державність та складність українського самовизначення в умовах імперських впливів. Твір Є. Маланюка справді має характер глибокої культурологічної розвідки, що аналізує витоки і прояви національної слабкості та відсутності державної свідомості серед українців, а також пропонує шляхи подолання цього феномену. Є. Маланюк, як відомо, добре розумів складність і багатогранність цієї «хвороби», яку він вважав хронічною і пов’язаною з багатовіковим поневоленням та колоніальними умовами існування України під чужими імперіями. Твір Євгена Маланюка не просто визначає феномен малоросійства, але й висвітлює корені цієї «хвороби» українства, її глибокі культурно-історичні причини, які нівелюють національну свідомість, політичну волю та державницькі прагнення. Автор вправно поєднує історичний аналіз із культурологічним, показуючи, як малоросійство стало результатом зовнішнього і внутрішнього впливу на українське суспільство. У статті зазначається, що Є. Маланюк напрочуд точно показує, як імперська Росія активно працювала над формуванням в українців почуття меншовартості та безсилля, використовуючи різноманітні інструменти – від культури та мистецтва до системи освіти. Через цей процес українці не лише втрачали свою національну ідентичність, а й ставали частиною великої імперії, поглиненими її культурою і цінностями. Важливою є концепція малоросійства як «національної хвороби», що проявляється в політичній слабкості, духовному каліцтві, нездатності до самостійного мислення та самовизначення. Це, за словами Є. Маланюка, не лише невміння чи небажання бути державним народом, а й внутрішнє підкорення своїм колонізаторським силам, які активно працюють над тим, щоб позбавити українців національної гідності та історичної пам’яті. Твір Є. Маланюка не тільки ставить діагноз українській нації, але й пропонує вихід – через формування міцної національної свідомості, відновлення історичної пам’яті, розвиток культури і, зрештою, через утвердження власної, незалежної держави. Ідеї Євгена Маланюка, хоча й написані в середині ХХ століття, вражають своєю актуальністю і в сучасному контексті. В умовах російської агресії, спроби імперської держави знову підкорити Україну, питання національної самоідентифікації, збереження української державності стали центральними. Твір Є. Маланюка надає важливі інструменти для розуміння того, як необхідно відновлювати національну ідентичність і як боротися з внутрішніми проявами слабкості та підкореності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання дистанційного навчання в курсі «Теоретична граматика української мови»
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (uk) У статті розглянуто перспективи використання дистанційних технологій у курсі «Теоретична граматика української мови». З’ясовано переваги і недоліки дистанцiйного навчання, зроблено акцент на особливостях навчального процесу при вивченні даного теоретичного курсу з використанням дистанційних освітніх технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Використання проектної методики в курсі "Практикум з української мови"
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Демешко, Інна Миколаївна
    У статті розкриті можливості та перспективи використання проектного методу у взаємодії із традиційними методами викладання в курсі "Практикум з української мови", умови перетворення на навчальний процес, які забезпечують підвищення якості викладання та вивчення української мови.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційних технологій у викладанні курсу "Теоретичні питання граматики української мови"
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Демешко, Інна Миколаївна
    У статті висвітлено досвід використання інноваційних технологій у викладанні курсу "Теоретичні питання граматики української мови" у взаємодії з традиційними методами навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційної методики в курсі «Сучасна українська літературна мова (синтаксис)»
    (КОД, 2018) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (uk) У статті висвітлено проблеми застосування інноваційної методики у викладанні курсу «Сучасна українська літературна мова (Синтаксис)» у взаємодії з традиційними методами навчання, розглянуто складні випадки аналізу словосполучень, головних і другорядних членів речення, складні випадки аналізу односкладних речень. У викладанні теоретичних курсів мовознавчого циклу необхідно враховувати ідеї наукової парадигми, орієнтованої на особистість студента з його комунікативними та пізнавальними потребами, актуалізувати в сучасній мовній освіті культуро-орієнтовані підходи до навчання мови. На сучасному етапі суспільством висуваються нові вимоги до системи освіти, форм, методів, принципів навчання, що сприятиме на якісно новому рівні підготувати студентів до майбутньої трудової діяльності, а досягти високих результатів у навчальному процесі можливо шляхом взаємодії традиційних та інноваційних процесів у викладанні теоретичних курсів на філологічних факультетах ВН3. В організації навчального процесу в системі підготовки спеціалістів-філологів використовується кредитно-модульна технологія викладання української мови у вищій школі, що передбачає оптимізацію освітнього процесу, посилення уваги до самостійної роботи студентів. Розглянуто дискусійні питання щодо проблеми другорядних членів речення в сучасному мовознавстві, проблеми односкладного речення в сучасному мовознавстві.
  • Ескіз
    Документ
    Внутрішньосистемна організація словотвору: морфонологічний аспект
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Демешко, Інна Миколаївна
    (UA) У статті окреслено перспективу дослідження девербативів у сучасному мовознавстві, розглянуто внутрішньосистемну організацію словотвору в морфонологічному аспекті, визначено особливості морфонологічних закономірностей у віддієслівних словотвірних гніздах з вершинним дієсловом іншомовного походження.
  • Ескіз
    Документ
    Девербативи в прозі В. Винниченка: словотвірно-морфонологічний аспект
    (Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015) Демешко, Інна Миколаївна
    (uk) У статті розглянуто мовну організацію мови письменника, досліджено специфіку девербативів у словотвірно-морфонологічному аспекті в канві прозових творів В. Винниченка, здійснено спробу проаналізувати особливості використання апелятивної й пропріальної лексики в прозі письменника.
  • Ескіз
    Документ
    До проблеми морфонологічного моделювання віддієслівних дериватів у сучасній українській мові
    (2009) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) Статтю присвячено розгляду проблем морфонологічного моделювання віддієслівних дериватів у сучасній українській мові. Проаналізовано різні лінгвістичні погляди щодо доцільності використання парадигматичного принципу для дослідження морфонологічних особливостей типових і конкретних словотвірних парадигм девербативів.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування правописних компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshko, Inna
    (uk) У статті розкрито технологію навчання української мови на засадах компетентнісного підходу, застосування правописних (орфографічних і пунктуаційних) компетентностей при вивченні дисциплін мовознавчого циклу. Установлено, що при вивченні дисциплін мовознавчого циклу необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, враховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інноваційної методики в курсі «Теоретична граматика української мови»
    (Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2017) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshkо, Іnnа
    (ua) У статті висвітлено проблеми науково-методичного забезпечення інноваційних процесів у викладанні курсу «Теоретична граматика української мови», розглянуто можливості й перспективи використання проблемно-пошукового, дослідницького, проектного методів при вивченні теоретичного курсу для магістрів. Установлено особливості використання інноваційних процесів і технологій у викладанні курсу «Теоретична граматика української мови» для магістрів філологічних факультетів ВНЗ. Визначено методи, прийоми й засоби активізації навчально-пізнавальної діяльності магістрів, що створюють сприятливі умови для розвитку навчально-пізнавального інтересу, формування мотивів і мотивації навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інноваційної методики в курсі «Інформаційно-аналітична діяльність»
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Демешко, Інна Миколаївна; Демешко, Инна Николаевна; Demeshkо, Іnnа
    (uk) У статті висвітлено проблеми науково-методичного забезпечення інноваційних процесів у викладанні курсу «Інформаційно-аналітична діяльність», розглянуто можливості й перспективи використання проектного методу у взаємодії з традиційними методами навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інтерактивних технологій навчання в підготовці майбутніх журналістів
    (2023) Демешко, Інна Миколаївна; Demeshko, Inna
    (ua) У статті розглянуто проблеми професійно-орієнтованого навчання української мови для студентів спеціальності 061 «Журналістика» в сучасному освітньому просторі. Сучасна концепція мовної освіти передбачає навчально-методичне забезпечення студентів, створення комплексу та системи завдань, відповідних професійно-орієнтованих заходів, проходження виробничої практики для підготовки конкурентоспроможного фахівця-журналіста і швидшої адаптації до професійної діяльності. На заняттях для студентів зазначеної спеціальності використовуються такі інтерактивні методи, як електронні навчальні видання, ситуативні проблемні завдання, мультимедійні лекції та практичні заняття, тренінги, майстер-класи, ігрове навчання, прес-конференції, круглі столи, кейс-методи. При підготовці висококваліфікованих фахівців спеціальності 061 «Журналістика» необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, інтерактивних технологій, STEAM-методики, ураховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей. Упровадження STEAM-освіти формує навички командної роботи, критичного мислення, уміння застосовувати знання для розв’язання конкретних завдань. Використання STEAM-методики спрямовує до креативності, самостійності, відповідальності за прийняті рішення. При оцінюванні реалізуються такі завдання: формування дослідницької gропозиції, написання репортажів, створення концептуальної карти, захист проєкту, інгвостилістичний аналіз тексту, переважно публіцистичного стилю. Організація та використання інтерактивного навчання спонукає до колективного, групового навчання в співпраці, моделюючи життєві або виробничі ситуації, використовуючи відповідні рольові ігри, пов’язані із журналістикою, що сприяє ефективно розв’язувати проблеми, створювати творчу атмосферу довіри, взаємодії, підтримки та співпраці.
  • Ескіз
    Документ
    Лексико-словотвірні інновації в медіадискурсі періоду війни
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) У статті розглянуто специфіку сучасного медіатексту й медіадискурсу періоду війни в мовознавчому аспекті. З’ясовано мотиваційні функції та специфіку лексико-словотвірних новотворів у сучасному медій- ному дискурсі. Зазначено, що функціонування й активне використання новотворів у медіадискурсі пояснюється врахуванням комунікативно-інформаційних суспільних потреб у номінації процесів, опредметнених дій, явищ із прагматичним спрямуванням і використанням у публіцистичному стилі й інтернет-джерелах. Характерно, що всі структурні компоненти неолексем відповідають мовній і мовленнєвій системності мовної практики, активності дериваційних ресурсів української мови. Інноваційні лексико-словотвірні процеси сприяють формуванню та інтерпретації мовної картини світу. Реципієнти масової комунікації добирають найраціональніші неологійні мовні засоби. У період росій- сько-української війни зросла кількість новотворів, це переважно відантропонімні та відойконімні утво- рення. Помітна тенденція до творення десубстантивів, денумеративів, девербативів вербативного блоку. Військові терміни й похідні від них активно використовуються в мовленні пересічних українців та адап- туються до української мовної системи. У мові помітні переходи лексем із пасивного до активного вжитку, явища термінологізації та детермінологізації властиві для воєнної й військової лексики. Аналіз медіатексту як комунікаційного продукту, авторської позиції та стилю сприяє виявленню лексико-словотвірних інновацій, специфіки онімів, відантропонімних і відойконімних похідних. У неолексемах відбувається переосмислення семантичного навантаження, переважно розширення семантики похідного. Функції новотворів у медіатекстах розкривають принципи системної організації мови, сприяють узго- дженню з ментальною онтологією української мови, забезпечують існування метамовних аналогів, слово- твірних типів і моделей, усі компоненти яких релевантні щодо змісту, конотативного забарвлення та структури мовленнєвої діяльності суб’єктів.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічна адаптація віддієслівних іменників на -н'н'-, -ен'н'- у сучасній українській літературній мові
    (2006) Демешко, Інна Миколаївна
    (uk) У статті розглянуто особливості морфонологічної адаптації віддієслівних іменників на -ння, -ення в сучасній українській літературній мові, спрогнозовано можливі морфонологічні зміни, встановлено морфонологічні моделі.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічна адаптація іншомовних суфіксів (на матеріалі запозичених дієслівних основ)
    (НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2007) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) У статті розглянуто особливості сполучуваності іншомовних суфіксів (на матеріалі віддієслівних дериватів) у сучасній українській мові, виведено морфонологічні моделі, з допомогою яких можна описати морфонологічну структуру запозичених лексем.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічна структура дієслівної основи і її реалізація в словотвірній системі української мови
    (університет «Україна», 2009) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) У статті проаналізовано морфонологічну структуру дієслова і виявлено структурні типи дієслівних основ. Проаналізовано різні лінгвістичні погляди щодо доцільності використання парадигматичного принципу для дослідження морфонологічних особливостей типових і конкретних словотвірних парадигм девербативів.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічна структура словотвірних гнізд дієслів із членованою вершиною в сучасній українській літературній мові
    (2013) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua) У статті з’ясовано морфонологічну будову словотвірних гнізд членованих вершинних дієслів в сучасній українській літературній мові, спрогнозовано можливі морфонологічні зміни, встановлено морфонологічні моделі.
  • Ескіз
    Документ
    Морфонологічна характеристика девербативів третього морфонологічного типу в сучасній українській мові
    (2013) Демешко, Інна Миколаївна
    (ua)У статті з’ясовано морфонологічну структуру девербативів третього морфонологічного типу в сучасній українській мові, спрогнозовано можливі морфонологічні зміни, встановлено морфонологічні моделі.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Політика приватності
  • Угода користувача
  • Надіслати відгук
Логотип репозиторію COAR Notify