Оцінювання навчальних досягнень студентів з англійської мови засобами інформаційних технологій

Анотація

(ua) У статті розглянуто особливості використання сучасних інформаційних технологій для підвищення об’єктивності та ефективності оцінювання знань студентів з англійської мови. Розглянуто методи й засоби оцінювання, такі як онлайн-тести, інтерактивні платформи, які покращують зворотний зв’язок і знижують суб’єктивність оцінювання. Визначено переваги та перспективи впровадження цих технологій в освітній процес. Результати дослідження підтверджують значний потенціал інформаційних технологій у підвищенні якості освіти. У статті досліджується важливість інформаційних технологій у навчанні та оцінюванні навчальних досягнень з англійської мови студентів вищих навчальних закладів. Питання впровадження інформаційних технологій для формування у студентів потреби у вивченні англійської мови та оволодіння нею як засобом спілкування, пізнання, самореалізації та соціальної адаптації у полікультурному світі є актуальним. Вона ґрунтується на усвідомленні важливості вивчення англійської мови як засобу спілкування та пізнання в сучасному світі, підвищення конкурентоспроможності студентів у процесі економічної та соціальної євроінтеграції. Автор наголошує, що оцінювання відіграє ключову роль у процесі вивчення англійської мови, забезпеченні зворотного зв’язку та оновленні змісту дисциплін. Відповідно до поставленої мети було проаналізовано теоретичні та методичні аспекти впровадження сучасних інформаційних технологій для підвищення об’єктивності та ефективності оцінювання знань студентів з англійської мови. Виокремлено найцінніші вітчизняні та зарубіжні методи та практики для об’єктивного оцінювання знань студентів з англійської мови у цифровому середовищі закладу вищої освіти. Методологія дослідження ґрунтувалася на аналізі та синтезі, узагальненні науково-методичної літератури, концепцій; періодичних педагогічних видань, інтернет-ресурсів з метою систематизації сучасного педагогічного досвіду вітчизняних і зарубіжних закладів вищої освіти щодо інноваційних практик у навчанні англійської мови студентів Сучасні інформаційні технології, які використовуються для оцінювання знань студентів з англійської мови є найбільш продуктивними для створення освітнього середовища, що забезпечує особистісно-орієнтовану взаємодію здобувачів вищої освіти. (en) The article discusses the peculiarities of using modern information technologies to improve the objectivity and efficiency of assessing students’ knowledge of English. The methods and means of assessment, such as online tests, interactive platforms that improve feedback and reduce the subjectivity of assessment, are considered. The advantages and prospects of introducing these technologies into the educational process are identified. The results of the study confirm the significant potential of information technologies in improving the quality of education. The article examines the importance of information technologies in teaching and assessing English language learning of university students. The issue of introducing information technologies to form students’ need to learn English and master it as a means of communication, cognition, self-realisation and social adaptation in a multicultural world is relevant. It is based on the awareness of the importance of learning English as a means of communication and cognition in the modern world, increasing students’ competitiveness in the process of economic and social European integration. The author emphasizes that assessment plays a key role in the process of learning English, providing feedback and updating the content of disciplines. In accordance with the goal, the article analyses the theoretical and methodological aspects of the introduction of modern information technologies to improve the objectivity and efficiency of assessing students’ knowledge of English. The most valuable domestic and foreign methods and practices for objective assessment of students’ English language knowledge in the digital environment of a higher education institution are highlighted. The research methodology was based on the analysis and synthesis, generalization of scientific and methodological literature, concepts; periodicals, pedagogical publications, Internet resources in order to systematize the modern pedagogical experience of domestic and foreign higher education institutions on innovative practices in teaching English to students. Modern information technologies used to assess students’ knowledge of English are the most productive for creating an educational environment that provides a personality-oriented approach to teaching English.

Опис

Лисенко Л. О. Оцінювання навчальних досягнень студентів з англійської мови засобами інформаційних технологій / Людмила Олександрівна Лисенко // Наукові записки ЦДУ ім. Володимира Винниченка. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. праць / ред. кол. : Філоненко О. В. [та ін.]. – Кропивницький : ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025. – Вип. 219. – С. 355-360. DOI: 10.36550/2415-7988-2025-1-219-355-360

Ключові слова

англійська мова, оцінювання, цифрові технології, навчальні досягнення, студенти, інформаційні технології, English, assessment, digital technologies, learning achievements, students, information technologies

Бібліографічний опис

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By