Щодо професійної підготовки майбутніх вчителів-логопедів

Анотація

(uk) У статті розглядаються проблема професійної підготовки майбутніх вчителів-логопедів в умовах євроінтеграції; оновлення змісту навчальних предметів, методик і технологій підготовки студентів до професійної діяльності, розробка і впровадження більш надійної системи оцінки готовності молодого вчителя до педагогічної діяльності. Успішність досягнення необхідного рівня компетентності випускника при цьому залежить не тільки від того, які предметні знання засвоєні ним під час навчання у ВНЗ, але і від того, як ці знання засвоювалися: з опорою на увагу, запам’ятовування або на розвиток мислення студентів, за допомогою репродуктивних або активних методів і форм навчання. Звертається увага на організацію самостійної роботи студентів, яка є однією з найважливіших складових навчального процесу і умовою розвитку педагогічної компетентності студентів, особливо в умовах дистанційного навчання. Працюючи самостійно, студенти розвивають навички дослідницької та професійної діяльності, вміння працювати з навчальною та науковою літературою, здатність приймати відповідальні і конструктивні рішення в різних кризових ситуаціях.
(en) The contemporaneity needs of deep and comprehensive of modernization in the sphere higher education with allocation necessity for it resources and creating of mechanisms in their effective application. The European integrative direction of education will demand of ensuring of quality in the educational services in the process professional preparation of future specialists. Generally speaking, educational services must be more attractive, it must be improve by way of the sense improvement. The professional preparation of specialists in the branch of special education needs seeking off-standard of ways in the organization of teaching process. At the same time, the integration of educational subjects into professional preparation future teacher-speech therapists is a task of high priority. The integrative approach manifests itself in a job description. Differently, the job description presents as a process and result creating the unified, united integral educational system in the preparation future teacher-speech therapists. Then it needs carry out of searching and realization of different ways and manners in integration of the educational programs on the different level of professional preparation. That said, the professional composition at the preparation of a teacher-speech therapist accelerates forming of persuasions and the scientific outlook formation for future specialists and also trains students for the successful professional activities.

Опис

Ключові слова

професійна підготовка вчителя-логопеда, професіограма, структурні компоненти професійної діяльності, конкурентоспроможність дефектолога, professional preparation of speech therapist, job description, structural components of professional activities, competitive ability of defectologist

Бібліографічний опис

Кашуба Л. Щодо професійної підготовки майбутніх вчителів-логопедів / Людмила Кашуба, Олександр Лабенко // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Філологічні науки = Research Bulletin. Series: Philological Sciences / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : КОД, 2021. – Вип. 193. – С. 224-230.