Project–based learing as a way to incorporate effective foreign language teaching

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2019

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка

Анотація

(uk) Незалежне навчання фокусується на критерії можливостей та досвіді, необхідних для досягнення студентами самостійності, самовмотивованості та досвідченості. Воно вимагає навчальних методів, які включають, серед іншого, навчальні проекти та незалежні дослідження. Проектна робота орієнтується як на процес, так і на кінцевий результат, а також надає студентам можливість зосередитися на вільному володінні мовою та точності виконання проекту на його різних етапах. Робота над проектом потенційно мотивує, стимулює і заохочує до подолання труднощів. Це, як правило, призводить до підвищення самооцінки, самостійності та впевненості студентів, а також покращення їхніх мовних навичок, пізнавальних здібностей та змісту навчання.
(ru) Независимое обучение фокусируется на критерии возможностей и опыте, необходимых для достижения студентами самостоятельности, самомотивации и опыте. Оно требует учебных методов, которые включают, среди прочего, учебные проекты и независимые исследования. Проэктная работа ориентируется как на процесс, так и на конечный результат, а также предоставляет студентам возможность сосредоточиться на свободном владении языком и точности выполнения проекта на его различных этапах. Работа над проектом потенциально мотивирует, стимулирует и поощряет к преодолению трудностей. Это, как правило, приводит к повышению самооценки, самостоятельности и уверенности студентов, а также улучшение их языковых навыков, познавательных способностей и содержания обучения.
(en) Independent learning focuses upon criterion of the opportunities and experiences necessary for students to become capable, self-reliant, self-motivated, and life-long learners. It requires instructional methods that incorporate, among other things, resource-based learning projects, independent research, and the explicit teaching of study skills, and that offer students opportunities to choose from a range of assignments and activities. Content-based instruction allows for the natural integration of sound language teaching practices such as alternative means assessment, apprenticeship learning, cooperative learning, integrated-skills instruction, project work, scaffolding, strategy training, and the use of graphic organizers. Although each of these teaching practices is worthy of extended discussion, this article will focus only on project work and its role in content-based instructional formats. In a content-based approach, the activities of the language class are specific to the subject matter being taught, and are geared to stimulate students to think and learn through the use of the target language. Project work has both a process and product orientation, and provides students with the opportunities to focus on fluency and accuracy at different project-work stages. Project work is potentially motivating, stimulating, and challenging. It usually results in building student confidence, self-esteem, and autonomy as well as improving students’ language skills, content learning, and cognitive abilities. Though similar in many ways, project work can take on diverse configurations. The most suitable format for a given context depends on a variety of factors including curricular objectives, course expectations, students’ proficiency level, student interests, time constraints, and availability of materials. Project work teaches and tests higher cognitive skills, gives the student a measure of responsibility and allows for the application of knowledge. In open learning situations, however, it is often viewed as problematic, primarily because of the close supervision traditionally associated with this kind of study. Project-based learning prepares students for academic, personal, and career success, and readies young people to rise to the challenges of their lives and the world they will inherit. Decision making regarding instructional strategies requires teachers to focus on curriculum, the prior experiences and knowledge of students, learner interests, and the development levels of the learners. Such decision making relies upon ongoing student assessment that is linked to learning objectives and processes.

Опис

Ключові слова

проектна робота, змістовне навчання, мовні навички, самостійне навчання, середовище навчання, залучення студентів, навички критичного мислення, спільне навчання, вирішення проблем, цінності, навички, проектная работа, основанное на содержании обучение, языковые навыки, самостоятельное обучение, среда обучения, вовлеченность студентов, навыки критического мышления, совместное обучение, решение проблем, ценности, навыки, project work, content-based instruction, language skills, independent learning, learning environment, student involvement, critical thinking skills, cooperative learning, problem-solving, values, skills

Бібліографічний опис

Ivanenko N. V. Project-based learing as a way to incorporate effective foreign language teaching / Nadiya Victorivna Ivanenko // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Academic Nores. Series: Pedagogical Sciences / ЦДПУ ім. В. Винниченка ; ред. кол.: В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. – Вип. 178. – С. 215-219.