Педагогічні умови професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КДПУ ім. В. Винниченка
Анотація
(uk) У статті теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва: спрямування музично-теоретичної підготовки на різні види музично-творчої діяльності; оновлення змісту музично-теоретичної підготовки та створення навчально-методичного забезпечення на засадах інтегрованого підходу; використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки.
(ru) В статье теоретически обоснованно и экспериментально проверено педагогические условия профессионального становления будущего учителя музыкального искусства: направленность музыкально-теоретической подготовки на различные виды музыкально-творческой деятельности; обновление содержания музыкально-теоретической подготовки и создание учебно-методического обеспечения на основе интегрированного подхода; использование мультимедийных технологий в процессе музыкально-теоретической подготовки.
(en) The article is theoretically grounded and experimentally tested pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art: musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; renewal of the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological support on the basis of an integrated approach; the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training. The research theoretically proves and experimentally tests the effectiveness of the proposed pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art in the process of earning music theory subjects, among which are: 1) the direction of musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; 2) updating the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological supply on the basis of the integrated approach; 3) the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training.
(ru) В статье теоретически обоснованно и экспериментально проверено педагогические условия профессионального становления будущего учителя музыкального искусства: направленность музыкально-теоретической подготовки на различные виды музыкально-творческой деятельности; обновление содержания музыкально-теоретической подготовки и создание учебно-методического обеспечения на основе интегрированного подхода; использование мультимедийных технологий в процессе музыкально-теоретической подготовки.
(en) The article is theoretically grounded and experimentally tested pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art: musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; renewal of the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological support on the basis of an integrated approach; the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training. The research theoretically proves and experimentally tests the effectiveness of the proposed pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art in the process of earning music theory subjects, among which are: 1) the direction of musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; 2) updating the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological supply on the basis of the integrated approach; 3) the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training.
Опис
Ключові слова
педагогічні умови, професійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, педагогические условия, профессиональное становление будущего учителя музикального искусства, pedagogical conditions, professional formation of future teachers of musical art
Бібліографічний опис
Локарєва Ю. В. Педагогічні умови професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва / Юлія Валеріанівна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 150. – С. 155-159.