Творчо орієнтовані методи навчання в процесі фахової підготовки вчителя образотворчого мистецтва

Анотація

(uk) У статті розглядається проблема підготовки творчо орієнтованої особистості майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в процесі фахової підготовки. Обґрунтовується необхідність звернення уваги на особливості творчої особистості. Виокремленні методи навчання, що позитивно впливатимуть та творчу сторону особистості.
(ru) В статье рассматривается проблема подготовки творчески ориентированной личности будущего учителя изобразительного искусства в процессе профессиональной подготовки. Обосновывается необходимость обращения внимания на особенности личности. Выделении методы обучения, положительно влиять и творческую сторону личности.
(en) In the article the problem creatively oriented training of future teachers of fine arts in the training. Consider requirements for teachers of art. Reveals his creative characteristics. The necessity of paying attention to the features of the creative personality. Highlights self-stimulation condition (cognitive needs) as a basis for the development of creative abilities of students. Pedagogical conditions of education of the creative personality of students. Identify factors and conditions that affect the course of creative activity. Is observed that the positive trend of the art students will take place under conditions which will ensure freedom of intuition; formation of students‟ self-confidence; desire for independence, self-actualization; positive emotions; development of imagination and penchant for daydreaming; forming sensitivity to conflicts, ability to identify and formulate them consciously. The role of nominating ideas, their selection is given to the head of the creative team, namely his personal qualities and professional skill. The isolation of teaching methods that positively affect individual and creative side.

Опис

Ключові слова

самоактуалізація, фрустрація, естетична чутливість, емпатія, стан сумніву, синектика, евристичний метод, метод проектів, самоактуализация, фрустрация, эстетическая чувствительность, эмпатия, состояние сомнения, синектика, эвристический метод, метод проектов, self actualization, frustration, aesthetic sensitivity, empathy, state of doubt synektyka, heuristic method, projects

Бібліографічний опис

Гусєва К. В. Творчо орієнтовані методи навчання в процесі фахової підготовки вчителя образотворчого мистецтва / Катерина Василівна Гусєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016 - Вип. 143. - С. 176-180.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced