Інноваційні підходи до творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва
Вантажиться...
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КДПУ ім. В. Винниченка
Анотація
(uk) У статті розкриваються особливості творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Обґрунтовано, що впровадження у змісті професійної підготовки майбутніх учителів технології композиторсько-виконавської діяльності дає змогу створити освітній простір, у якому досягається якісно новий рівень професійної підготовки, формується авторська спроможність майбутнього вчителя музичного мистецтва.
(ru) В статье раскрываются особенности творческо-исполнительской подготовки будущего учителя музыкального искусства. Обосновано, что внедрение в содержании профессиональной подготовки будущих учителей технологии композиторско-исполнительской деятельности дает возможность создать образовательный простор, в котором достигается качественно новый уровень профессиональной подготовки, формируется авторская состоятельность будущего учителя музыкального искусства.
(en) In the article features creative and performing training future teachers of music. Proved that implementation of the content of training future teachers of technology-composer performing activities creates the educational environment, which reached a new level of training, formed the author‟s ability of future teacher of music. The article reveals the importance of composer-performing work in the spiritual development of a personality. Found out the state of the problem creatively-performance training future teachers of music in educational theory and practice. The genesis and formation of musical and artistic performance in the domestic and foreign educational environment. Grounded value the concept creative and performing training of future professionals. Requirements of modern practice determine the expediency of study of new opportunities in the content and organizational methods of the learning process in Higher Musical Education, which is presented by the composer-performance training of future specialists. Implementation of a dynamic complex- integrative model of composer-performance training of teachers of musical art in the system of higher musical pedagogical education as a determinant of the development of creative professionals.
(ru) В статье раскрываются особенности творческо-исполнительской подготовки будущего учителя музыкального искусства. Обосновано, что внедрение в содержании профессиональной подготовки будущих учителей технологии композиторско-исполнительской деятельности дает возможность создать образовательный простор, в котором достигается качественно новый уровень профессиональной подготовки, формируется авторская состоятельность будущего учителя музыкального искусства.
(en) In the article features creative and performing training future teachers of music. Proved that implementation of the content of training future teachers of technology-composer performing activities creates the educational environment, which reached a new level of training, formed the author‟s ability of future teacher of music. The article reveals the importance of composer-performing work in the spiritual development of a personality. Found out the state of the problem creatively-performance training future teachers of music in educational theory and practice. The genesis and formation of musical and artistic performance in the domestic and foreign educational environment. Grounded value the concept creative and performing training of future professionals. Requirements of modern practice determine the expediency of study of new opportunities in the content and organizational methods of the learning process in Higher Musical Education, which is presented by the composer-performance training of future specialists. Implementation of a dynamic complex- integrative model of composer-performance training of teachers of musical art in the system of higher musical pedagogical education as a determinant of the development of creative professionals.
Опис
Ключові слова
інноваційний підхід, творчо-виконавська підготовка, авторська спроможність, композиторсько-виконавська діяльність, майбутній вчитель музичного мистецтва, инновационный подход, творческо-исполнительская подготовка, авторская состоятельность, композиторско-исполнительская деятельность, будущий учитель музыкального искусств, innovation, creative and performing training, the author‟s ability, composer and performing activities, future teacher of music
Бібліографічний опис
Стратан-Артишкова Т. Б. Інноваційні підходи до творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва / Тетяна Борисівна Стратан-Артишкова // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - Вип. 143. - С. 17-22.