Формування інтегрованих творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовки
Дата
2014
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
КДПУ ім. В. Винниченка
Анотація
(uk) У статті висвітлюються проблеми професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва, які зумовлені специфікою музично-теоретичної підготовки: розглядається поліфункціональність професії педагога-музиканта, досліджено процес формування інтегрованих творчих умінь студентів мистецьких факультетів.
(ru) В статье освещаются проблемы профессионального становления будущих учителей музыкального искусства, которые обусловлены спецификой музыкально-теоретической подготовки, рассматривается полифункциональность профессии педагога-музыканта, исследуется процесс формирования интегрированных творческих умений студентов факультетов искусств.
(en) The article highlights the problems of professional formation of future teacher of musical art, which, due to peculiarities of musical-theoretical training; examine a variety of professions music teachers, the process of formation of the integrated creative skills of the students of art faculties. Musical-theoretical training of future teachers of musical art is aimed at active formation of an integral system of integrated theoretical musical knowledge and skills that enable to acquaint students with a greater number of musical compositions of different styles and artistic trends that lie at the basis of the best samples of world music art. The implementation of different creative exercises, introduction of integrated courses, musical collections, lectures, work electives, scientific circles are important for the process of forming integrated creative skills of students and is a valuable contribution to the process of formation of the artistic and aesthetic taste of the master’s personality, development of his independence and initiative.
(ru) В статье освещаются проблемы профессионального становления будущих учителей музыкального искусства, которые обусловлены спецификой музыкально-теоретической подготовки, рассматривается полифункциональность профессии педагога-музыканта, исследуется процесс формирования интегрированных творческих умений студентов факультетов искусств.
(en) The article highlights the problems of professional formation of future teacher of musical art, which, due to peculiarities of musical-theoretical training; examine a variety of professions music teachers, the process of formation of the integrated creative skills of the students of art faculties. Musical-theoretical training of future teachers of musical art is aimed at active formation of an integral system of integrated theoretical musical knowledge and skills that enable to acquaint students with a greater number of musical compositions of different styles and artistic trends that lie at the basis of the best samples of world music art. The implementation of different creative exercises, introduction of integrated courses, musical collections, lectures, work electives, scientific circles are important for the process of forming integrated creative skills of students and is a valuable contribution to the process of formation of the artistic and aesthetic taste of the master’s personality, development of his independence and initiative.
Опис
Ключові слова
майбутній вчитель музичного мистецтва, інтегровані творчі вміння, музично-теоретична підготовка, будущий учитель музыкального искусства, музыкально-теоретическая подготовка, интегрированные творческие умения, the future teacher of musical art, integrated creative skills, and musical-theoretical training
Бібліографічний опис
Локарєва Ю. В. Формування інтегрованих творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовки / Юлія Валеріївна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 224-230.