Факультет історії, бізнес-освіти та права
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
4 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Адміністративно-правовий статус органів публічної влади та Національної поліції України щодо протидії та запобігання випадків дискримінації(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кондратенко, Віталій Миколайович; Kondratenko, Vitaly Mykolayovych(ua) У статті розглянуто повноваження органів публічної влади, посадових осіб у сфері запобігання та протидії дискримінації. До відповідних державних суб’єктів віднесено Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій, національних меншин і міжнаціональних відносин, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Кабінет Міністрів України, Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю, Урядового уповноваженого з питань гендерної політики, Освітнього омбудсмена України, Уповноваженого із захисту державної мови. Акцентовано на специфіці реалізації правового статусу з забезпечення принципу недискримінації Міністерством закордонних справ України, Міністерством юстиції України, Міністерством соціальної політики України. На результатами проведеного дослідження сформовано систему суб’єктів владних повноважень з питань протидії дискримінації: суб’єкти владних повноважень щодо парламентського контролю у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з питань урядового контролю у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з реалізації загальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень з реалізації спеціальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації; суб’єкти владних повноважень місцевого та регіонального рівнів із протидії дискримінації. Національну поліцію України віднесено до суб’єктів із реалізації загальних повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері протидії дискримінації. Вказано, що адміністративно-правовий статус поліцейських за цим напрямом має певні особливості, зумовлених одночасним виконанням загального і спеціального правового статусу працівника поліції та законодавчих приписів із забезпечення прав і свобод громадян, дотриманням принципу недискримінації у службовій діяльності, здійсненням заходів із недопущення заборони дискримінації на відповідній ланці правозастосовної роботи. (en) The article describes the powers of public authorities and officials in the field of preventing and countering discrimination. Relevant state entities include the Committee of the Verkhovna Rada of Ukraine on Human Rights, Deoccupation and Reintegration of Temporarily Occupied Territories, National Minorities and Interethnic Relations, the Verkhovna Rada of Ukraine Commissioner for Human Rights, the Cabinet of Ministers of Ukraine, the Government Commissioner for the Rights of Persons with Disabilities, the Government the Commissioner for Gender Policy, the Educational Ombudsman of Ukraine, the Commissioner for the Protection of the State Language. Particular attention is paid to the peculiarities of the implementation of the legal status of ensuring the principle of nondiscrimination by the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine, the Ministry of Justice of Ukraine, and the Ministry of Social Policy of Ukraine. Based on the results of the study, a system of subjects of authority on issues of combating discrimination was formed: 1) subjects of power in relation to parliamentary control in the field of anti-discrimination; 2) subjects of authority in matters of government control in the field of anti-discrimination; 3) subjects of authority for the implementation of general powers of central executive bodies in the field of anti-discrimination; 4) subjects of authority for the implementation of special powers of central executive bodies in the field of combating discrimination; 5) subjects of local and regional authorities to combat discrimination. The National Police of Ukraine is classified as a subject of authority in matters of implementation of the general powers of the central executive authorities in the field of anti-discrimination. It is indicated that the administrative and legal status of police officers in this area has certain essential features, which are caused by the simultaneous implementation of the general and special legal status of a police officer and legislative prescriptions to ensure the rights of citizens, compliance with the principle of non-discrimination in official activities.Документ Адміністративно-правові засади забезпечення національної безпеки органами публічної влади та Службою безпеки України(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Манжула, Андрій Анатолійович; Manzhula, Andriy Anatoliyovych(ua) У статті розглядаються основні аспекти, що забезпечують національну безпеку України. Основна увага приділяється ролі та функціям органів публічної влади, зокрема Служби безпеки України, у формуванні та реалізації національної безпеки. Акцентовано увагу, що вдосконалення правових механізмів і організаційних структур, які забезпечують національну безпеку, вимагають ефективного функціонування системи національної безпеки та чіткого правового регулювання цієї сфери. Визначено, що забезпечення національної безпеки є найважливішою умовою побудови демократичної правової держави, в якій досягається стійкий, прогресивний і збалансований розвиток особистості, суспільства та держави на принципах законності, поваги та дотримання прав і свобод людини та громадянина, взаємної відповідальності особи, суспільства та держави щодо забезпечення безпеки, гуманізму та відкритості. Зазначено, що для ефективного функціонування системи національної безпеки важлива координація між різними відомствами. Це досягається через створення міжвідомчих комісій та координаційних рад, які забезпечують взаємодію різних органів влади. Важливу роль відіграє міжнародна співпраця, яка дозволяє обмінюватися досвідом, отримувати підтримку від міжнародних партнерів та спільно протидіяти глобальним загрозам. Зроблено висновок, що адміністративно-правові засади забезпечення національної безпеки в Україні є складним і багатогранним питанням, яке вимагає постійного вдосконалення та адаптації до нових викликів. Органи публічної влади та Служба безпеки України відіграють ключову роль у цьому процесі, забезпечуючи захист державних інтересів та безпеку громадян. Реформування та модернізація системи національної безпеки є необхідними умовами для ефективного реагування на сучасні загрози та забезпечення стабільного розвитку держави. (en) The article examines the main aspects that ensure the national security of Ukraine. The main attention is paid to the role and functions of public authorities, in particular the Security Service of Ukraine, in the formation and implementation of national security. It was emphasized that the improvement of legal mechanisms and organizational structures that ensure national security require effective functioning of the national security system and clear legal regulation of this area. It was determined that the provision of national security is the most important condition for building a democratic legal state, in which sustainable, progressive and balanced development of the individual, society and the state is achieved on the principles of legality, respect and observance of the rights and freedoms of man and citizen, mutual responsibility of the individual, society and the state for ensuring security, humanity and openness. It was noted that coordination between various departments is important for the effective functioning of the national security system. This is achieved through the creation of interdepartmental commissions and coordination councils that ensure the interaction of various authorities. An important role is played by international cooperation, which makes it possible to exchange experience, receive support from international partners and jointly counter global threats. It was concluded that the administrative and legal principles of ensuring national security in Ukraine is a complex and multifaceted issue that requires constant improvement and adaptation to new challenges. Public authorities and the Security Service of Ukraine play a key role in this process, ensuring the protection of state interests and the safety of citizens. Reforming and modernizing the national security system are necessary conditions for effective response to modern threats and ensuring the stable development of the state.Документ Система міжнародного законодавства у сфері функціонування інституту громадського контролю за діяльністю органів судової влади(2023) Кондратенко, Віталій Миколайович; Kondratenko, V.(ua) У статті окреслено основоположне значення приписів міжнародного права у сфері організації належної взаємодії інститутів громадянського суспільства із органами публічної влади, зокрема судовими інституціями, реалізації завдань громадського контролю за діяльністю суб’єктів владних повноважень. Проаналізовано низку відповідних ключових міжнародно-правових актів, насамперед, Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 р., Міжнародний пакт про громадянські і політичні права 1966 р., а також декларації, конвенції, рекомендації ООН і Ради Європи щодо: доступу до інформації, яка знаходиться у розпорядженні державних органів влади; сприяння участі громадськості у політичних і громадських справах, публічному житті, у процесах прийняття управлінських рішень; запобігання корупції. Обґрунтовується, що громадський контроль у судовій сфері слугує важливою складовою народовладдя, уособлює безперервність здійснення волі громадян у найголовніших сферах державного та суспільного життя. Він утворює стійкий фундамент втілення у практичну площину верховенства права й законності шляхом формування дієвих механізмів громадського моніторингу, перевірки та оцінювання публічної діяльності, здійснення правосуддя судами і суддями. Інтенсифіковані євроінтеграційні процеси в Україні сприяли ґрунтовному перегляду підходів до формування й реалізації державної політики в окреслених аспектах з урахуванням основоположних приписів міжнародного права. Запропоновано загальну систематизацію міжнародно-правових актів з питань адміністративно-правового забезпечення громадського контролю за діяльністю органів судової влади, яка включає: 1) міжнародно-правові акти щодо прав людини та громадянина у сфері управління державними і суспільними справами; 2) міжнародно-правові акти щодо інформаційної відкритості та доступності органів судової влади; 3) міжнародно-правові акти щодо створення належних умов для контролю громадськості за діяльністю національної судової системи; 4) міжнародно-правові акти із запобігання та протидії корупції в діяльності органів судової влади.Документ Поняття та класифікація екологічного контролю як виду адміністративної діяльності органів державної влади(ТОВ «Полімед-Сервіс», 2019) Гриценко, Володимир Григорович; Hrytsenko, V.(ua) У статті досліджено поняття та визначено критерії класифікації екологічного контролю. Наведено авторське бачення поняття «екологічного контролю». Визначено повноваження органів державної влади щодо здійснення екологічного контролю. Зазначено, що основною задачею екологічної діяльності органів державної влади є створення надійного та дієвого контролю, здатного забезпечити збалансоване вирішення екологічних задач і проблем збереження навколишнього природного середовища для задоволення життєвих потреб населення. Звернуто увагу на сутність екологічного контролю та на шляхи їх вирішення. Зауважено, що одним з актуальних питань здійснення та підвищення ефективності екологічного контролю є проблема правового регулювання його видів та класифікація. Визначено види екологічного контролю та надано їх характеристику.