Факультет історії, бізнес-освіти та права

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/9

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Документ
    Змістовне наповнення та особливості реалізації правових засобів забезпечення взаємодії громадськості з публічної адміністрацією в Україні
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кондратенко, Віталій Миколайович; Швайка, Дарія Миколаївна; Kondratenko, Vitaly Mykolayovych; Shvayka, Daria Mykolayivna
    (ua) У статті з урахуванням опрацювання наукової літератури юридичного спрямування означено сутність та ключовий зміст категорії правових засобів. Запропоновано їхнє розуміння у вигляді правових явищ, виражених у системі правового інструментарію та діяльності суб’єктів, що здійснюють його застосування, котрі об’єктивують функції права з метою досягнення соціально значущих результатів, а також забезпечення дієвості правового регулювання суспільних відносин. З’ясовано та наведено галузеву специфіку адміністративно-правових засобів, які поєднують у собі прийоми і способи правового регулювання, зокрема дозвіл, заборона, зобов’язання, заохочення, що виражаються у безпосередніх формах реалізації адміністративно-правових норм, зокрема використання, виконання та дотримання владних приписів; передбачають діяльність публічної адміністрації, спрямовану на створення необхідних умов для забезпечення належного функціонування об’єкту публічно-владного впливу; здійснюють протидію порушенням відповідного законодавства із застосуванням примусових заходів, зокрема притягнення винних осіб за вчинення проступку до адміністративної відповідальності. Схарактеризовано адміністративно-правове забезпечення як однієї з найважливіших категорій науки адміністративного права, наведено різні наукові погляди щодо його розуміння. Акцентовано на нагальному виробленні єдиної точки зору, що матиме позитивний вплив на теоретичні розробки та ефективне впровадження у практичній діяльності. Також окреслено проблематику щодо ключової перепони для визначення істотної сутності та структури вказаного напряму адміністративно-правового забезпечення зумовленого відсутністю належної розробки його концепції у вітчизняній доктрині адміністративного права. Це пов’язано із формальним підходом на державному рівні до реалізації та захисту прав і свобод людини та громадянина протягом минулого століття, питаннями розвитку інститутів громадянського суспільства. У кінцевому підсумку розлого сформульовано дефініцію поняття адміністративно-правових засобів забезпечення взаємодії громадянського суспільства з публічною адміністрацією, вказаної їхні риси та основні функції (реалізаційна функція; соціальна функція; гуманістична функція; стимулююча функція; захисна функція). (en) In the article, taking into account the study of scientific literature of the legal direction, the essence and key content of the category of legal means are defined. Their understanding is offered in the form of legal phenomena expressed in the system of legal tools and the activities of subjects implementing it, which objectify the functions of law with the aim of achieving socially significant results, as well as ensuring the effectiveness of legal regulation social relations. The branch specifics of administrative-legal means, which combine techniques and methods of legal regulation, including permission, prohibition, obligations, incentives, which are expressed in direct forms of implementation of administrative-legal norms, including the use, implementation and compliance with official orders; foresee activity of the public administration, aimed at creating the necessary conditions to ensure the proper functioning of the object of public-authority influence; carry out countermeasures against violations of the relevant legislation with the use of coercive measures, in particular bringing guilty persons to administrative responsibility for committing a misdemeanor. It also outlines the issues related to the key obstacle to determining the essential essence and structure of the specified direction of administrative and legal support caused by the lack of proper development of its concept in the domestic doctrine of administrative law. This is related to the formal approach at the state level to the implementation and protection of human and citizen rights and freedoms during the last century, issues of the development of civil society institutions. In the end, a definition of the concept of administrative and legal means of ensuring the interaction of civil society with public administration was formulated, their features and main functions were indicated (implementation function; social function; humanistic function; stimulating function; protective function).
  • Ескіз
    Документ
    Державно-громадське управління освітою: передумови, ознаки, переваги й недоліки
    (2020) Рябовол, Лілія Тарасівна; Крушеніцький, Владислав Сергійович; Riabovol, L.; Krushenickijj, V.
    (ua) Демократизація, розвиток громадянського суспільства, становлення ринкової економіки детермінували принципову зміну місця і ролі освіти у соціумі. Вимогою часу є обґрунтування й упровадження адекватної системи управління освітою. Очевидно, що у контексті реформування адміністративно-територіального устрою і місцевого самоврядування в Україні на засадах децентралізації, державне управління освітою має трансформуватися на основі державно-громадського підходу, у напрямку залучення до процесу управління громадських структур. Мета статті – розкрити сутність децентралізації як передумови становлення державно-громадського управління освітою та на основі аналізу доступних наукових праць з проблематики дослідження встановити основні ознаки, переваги й недоліки державно-громадської моделі управління освітою. З’ясовано, що передумовою становлення такої моделі в Україні є поглиблення процесів демократизації та децентралізації, а проявами – формування й розвиток громадських органів управління освітою та самоврядних органів / асоціацій учасників освітнього процесу. Встановлено, що специфіка державно-громадської моделі управління освітою виявляється у взаємодії двох її основних компонентів – держави (державних органів, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою різних рівнів) та структур громадянського суспільства з метою впорядкування системи освіти. Суттєвою ознакою цієї моде лі є делегування частини владних повноважень широкому колу структур громадянського суспільства та спільна управлінська діяльність державних і недержавних структур з відповідним узгодження управлінських рішень. До недоліків державно-громадського управління освітою віднесено збереження вертикальної / ієрархічної структури системи органів управління освітою, домінуючу роль в якій продовжує відігравати держава, наразі громадськість може залучатися до управління освітою лише на рівні горизонтальних управлінських структур у таких формах, як: піклувальні ради, ради закладів освіти, асоціації, шкільні фонди, громадські організації.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний стан та організаційно-правові аспекти регулювання партнерських відносин поліції з населенням
    (ТОВ«Полімед-Сервіс», 2017) Окопник, Олена Миколаївна
    (uk) Стаття присвячена організаційно-правовим аспектам регулювання відносин поліції з населенням. Досліджуються питання сучасної взаємодії поліції з населенням, розглянуто певні напрями підвищення іміджу поліції та нормативно-правова база, що регулює відносини працівників поліції з населенням.