Факультет історії, бізнес-освіти та права
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
1 результатів
community.search.results.head
Документ Польова археологічна школа – елемент сучасної освітньо-наукової системи(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Панченко, Кирило Ігорович; Могилов, Олександр Дмитрович; Тарасов, Андрій Валерійович; Руденко, Сергій Вікторович; Ляшко, Юрій Юрійович; Panchenko, Kyrylo Ihorovych; Mohylov, Oleksandr Dmytrovych; Tarasov, Andriy Valeriyovych; Rudenko, Serhii Viktorovych; Lyashko, Yuriy Yuriiovych(ua) Стаття присвячена узагальненню досвіду проведення літніх польових археологічних шкіл в Україні. Протягом 2015-2021 рр. автори даної публікації виступали організаторами археологічних шкіл. Успішним результатом такої роботи стало залучення майбутніх істориків до розкопок відомих в Україні пам’яток – Більського та Мотронинського городища скіфського часу, окремих поселень та курганів, а також пам’ятки ранньомодерної доби на замковій горі у Чигирині. Таким чином учасники школи працювали на різних типах археологічних пам’яток. Фундатором такого проекту став Інститут археології Національної академії наук України. Підготовка майбутніх фахівців з історичної галузі вимагає оволодіння спеціальними фаховими компетентностями, у тому числі – практичних навиків роботи з археологічними джерелами та самостійної організації й здійснення розкопок. Навчаючись у закладі вищої освіти, частину таких навиків студенти отримують під час проходження практик. Останнім часом популярності набуває ще одна форма організації освітнього та наукового процесу – літня польова археологічна школа. Базою для організацій літніх шкіл найчастіше слугують наукові археологічні експедиції. Школа дозволяє поєднувати практичні роботи на археологічних об’єктах, лекційні курси з археології та історії, а також екскурсійно-просвітницьку діяльність. В результаті участь в археологічній школі дає можливість не лише закріпити здобуті знання, а й отримати практичні навички роботи. Подібні заходи є корисними й з точки зору підвищення кваліфікації, вони слугують майданчиком для обміну досвідом між фахівцями і дозволяють реалізувати підхід, за яким здобуття нових навичок відбувається протягом життя.