Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62
Переглянути
19 результатів
community.search.results.head
Документ Аналіз методичних проблем у формуванні знань учнів про різні види випромінювання і спектри(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Сірик, Едуард Петрович(uk) В статті аналізуються різні методичні підходи до вивчення в шкільному курсі фізики понять про спектри та спектральний метод дослідження.Документ Реалізація рівневого підходу до виконання експериментальних завдань з молекулярної фізики(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) У статті аналізується проблема формування в учнів фізичних знань, умінь і навичок, що п о в’язана з необхідністю забезпечення умов вільного вибору учнем варіанту експериментального завдання, а отже наявності відповідного матеріального забезпечення.Документ Особливості виконання лабораторних робіт розділу «Світлові явища» з фізики у 9 класі згідно з новими програмами(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Донець, Наталія Володимирівна; Донец, Наталия Владимировна; Donets, Natalya Volodymyrivna; Донець, Ігор Петрович; Донец, Игорь Петрович; Donets, Igor Petrovich(ua) Згідно з новою парадигмою розвитку освіти наше суспільство потребує підготовки учнів сучасних шкіл здатних до життя в сучасному освітньому європейському просторі. Зокрема вивчення фізики основної школи спрямоване на формування предметної компетентності — необхідних знань, умінь, цінностей та здатності застосовувати їх у процесі пізнання та у практичній діяльності. Навчальний фізичний експеримент як органічна складова методичної системи навчання фізики забезпечує формування в учнів необхідних практичних умінь, дослідницьких навичок та особистісного досвіду експериментальної діяльності. Завдяки цьому учні зможуть у межах набутих знань розв’язувати пізнавальні завдання засобами фізичного експерименту. У шкільному навчанні ця форма роботи реалізується завдяки демонстраційним і фронтальним експериментам, лабораторним роботам і короткотривалим дослідам, фізичному практикуму, навчальним проектам, позаурочним дослідам і спостереженням тощо. У статті запропоновано варіант проведення лабораторних робіт «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала» та «Дослідження заломлення світла» розділу «Світлові явища», які передбачені новою навчальною програмою з фізики для 9 класу з використанням сучасних технічних засобів (мобільних телефонів).Документ Методика навчання оптики на засадах білінгвального підходу в старшій школі(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Вергун, Ігор Вячеславович; Verhun, Ihor Vyacheslavovich; Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Величко, Степан Петрович; Velichko, Stepan Petrovych(ua) У даній статті акцентована увага на проблемах освіти, що пов’язані з інтенсивним розвитком інформаційно-комунікаційних та хмарних технологій, а також євроінтеграційними процесами в Україні. Обґрунтовано, що формування комунікативної компетентності не лише рідною мовою повинно починатися зі школи, щоб у навчанні та майбутній професійній діяльності учні були успішними та могли брати інформацію з різних джерел. У зв ’язку з цим запропоновано використовувати білінгвальний підхід в освітньому процесі. Розглянута проблема впровадження білінгвального підходу під час навчання оптики у старшій школі. Розроблено елементи методики використання білінгвального підходу при організації лабораторної роботи та запропоновано роботу на тему «Method and technique of experiment for optics / Визначення довжини світлової хвилі». Систематизовані цілі використання білінгвального підходу при навчанні фізики.Документ Модернізація матеріального забезпечення до експериментальних завдань з фізики, пов’язаних із змінами і вимірюванням температури(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor(uk) Аналізуються чинники підвищення якості і ефективності виконання навчальних експериментальних завдань з фізики через впровадження і використання сучасних цифрових вимірювальних засобів, а також саморобних і модернізованих засобів і пристосуваньв.. Вагому роль відведено конструюванню і виготовленню засобів зміни температури елементів дослідження, і, відповідно, запропонований варіант порядку виконання типових експериментальних завдань. Проблеми пов’язані з виведенням з лабораторного обладнання шкільних фізичних кабінетів електричних плиток, які живляться електричним струмом з напругою 220 В. Разом потребують удосконалення лабораторні нагрівники – спіралі на колодці, опір яких шунтується рідиною (водою). Запропоновано шляхи матеріального забезпечення для виконання експериментальних завдань, якими охоплено процеси зміни температури та способів її вимірювання як через використання сучасних засобів, дозволяють вирішити такі і деякі інші проблеми в комплексі з використанням специфічних типів цифрових приладів вимірювання температури як в необхідних діапазонах, так і в певних недоступних для контактування з рідинними термометрами місцях.Документ Посилення практичної спрямованості робіт фізичного практикуму(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Вовкотруб, Віктор Павлович; Вовкотруб, Виктор Павлович; Vovkotrub, Viktor Pavlovych(uk) Аналізуються чинники посилення прикладного змісту навчальних експериментальних завдань з фізики через впровадження до змісту завдань вивчення будови, дії і використання технічних пристроїв, вузлів чи засобів. Актуалізуються проблеми становлення молодого фахівця для одержання необхідного обсягу знань, формування уміння і навичок, культури професійної діяльності, формування у випускника об’єктивних уявлень про професії, спрямування їх на вірний вибір напрямку майбутньої професійної діяльності. Запропоновано шляхи матеріального забезпечення для виконання таких завдань через використання сучасних засобів, цифрових вимірювальних приладів, діючих моделей технічних установок промислового призначення. Вагому роль відведено використанню та модернізації набірних полів через збільшення кількості модулів, розширення параметрів і характеристик елементів для складання електричних кіл до пристроїв, які вивчаються і досліджуються. Наведено варіанти виготовлення і використання саморобних приладів, вузлів, модулів на предмет автономних джерел живлення, виконувальних пристроїв тощо.Документ Комплексна підготовка до вивчення теоретичних основ будови і використання датчиків у фізичному експерименті(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Стаття присвячена оптимізації прикладного і профільного спрямування фізичних основ вивчення і використання датчиків у комплексах вимірювання фізичних величин.Документ Навчальний прилад для дослідження деформації пружних тіл(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Демидов, Роман Володимирович; Величко, Степан Петрович(uk) У статті на основі результатів комплексного аналізу системи шкільного фізичного експерименту, як невід`ємної і динамічної складової навчально – виховного процесу з фізики, робляться висновки про можливі напрямки удосконалення та забезпечення високого рівня фізичної освіти сучасними навчальними комплектами і засобами експериментування. Як один з прикладів розглянуто полігон, який представлений як навчальна установка для дослідження пружних властивостей різних об`єктів, рекомендується низка лабораторних робіт на його основі дослідницького характеру, описується дослідницьке завдання, яке передбачає активну самостійну пізнавальну діяльність учнів і можливість його розвитку для забезпечення варіативності виконання лабораторних робіт в умовах сучасного навчання фізики.Документ Ергономічний підхід до розвитку і створення засобів для навчального фізичного експерименту(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Вовкотруб, Віктор Павлович(uk) Визначені проблеми реалізації ергономічного підходу до створення і модернізації матеріальних засобів для виконання навчального фізичного експерименту. Наведені варіанти модернізації джерел вторинного електроживлення та ряду модулів і пристосувань для складання електричних ланцюгів.Документ Модель сучасної системи навчального фізичного експерименту старшої школи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Сальник, Ірина Володимирівна; Сірик, Едуард Петрович(uk) Процес навчання в новому віртуально орієнтованому середовищі з фізики та широке запровадження електронних засобів в системі навчального фізичного експерименту вимагає створення адекватних методичних систем та засобів навчання, що забезпечують можливість реалізації синергетичного підходу до процесу навчання. Особливого значення набуває означена проблема в старшій профільній школі. В статті розглянуті теоретичні основи створення та запровадження нової моделі навчального фізичного експерименту, що враховує сучасні тенденції його розвитку.