Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/62
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Гуманістична спрямованість підготовки майбутніх учителів природничих наук(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Калініченко, Надія Андріївна; Калиниченко, Надежда Андреевна; Kalinichenko, Nadiya Andriivna(uk) Стаття присвячена проблемам гуманістичної спрямованості підготовки майбутніх учителів природничих наук, які реалізуються через опанування майбутнім фахівцем освітніми технологіями та методиками формування ключових і предметних компетентностей учнів старшої загальноосвітньої школи; формування здатності до здійснення моніторингу професійної педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду; здатності до самоорганізації власної професійної педагогічної діяльності, рефлексії; готовності до інновацій в професійній педагогічній діяльності. Сприйняття і утвердження гуманістичного мислення базується на розумінні педагогом суспільно-економічних і політичних трансформацій, що відбуваються у соціумі, розумінні і сприйнятті тих змін, які відбуваються в особистостях вихованців, їх цінностей, потреб, мотивів, що спонукає до переосмислення своїх дій і проявляється у діалозі, співпраці, партнерстві, повазі до учня, забезпечує удосконалення педагогічного процесу.Документ Трудова підготовка дітей у шкільних закладах України (ХІХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Калініченко, Надія Андріївна; Калиниченко, Надежда Андреевна; Kalinichenko, Nadezhda Andreevna(ua) У статті розкриваються процеси становлення та розвитку трудової підготовки дітей у шкільних закладах України у XIX столітті. У першій половині ХІХ століття відбулися реформи, які сприяли державній монополізації шкільної справи. Прийняті документи окреслили основні ланки в системі освіти і закріпили її становий характер. У 70-80-их роках у школах вводилися необов’язкові предмети – праця, співи. Земські діячі сприяли тому, щоб школи стали для селян джерелом корисних практичних знань з домогосподарства, ремесел, агрономії, городництва, садівництва тощо. Наприкінці ХІХ століття у багатьох школах України праця викладалася як необов’язковий предмет. У Херсонській губернії та її повітах у земських школах вивчали різні ремесла. У початкових школах з видів праці майже половина відводилась на рукоділля – 45,9%, на садівництво і городництво – 23,4% та 17,4%. На такі види праці, як бджільництво і шовківництво, – відповідно 4,6% та 3,7%. На ручну працю, бондарське, столярне та швейне ремесло припадало від 2,3% до 0,5%. У декількох школах викладалося виноградарство.Документ Проблеми патріотичного виховання в теорії і практиці Василя Каюкова (1945 –2001)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Калініченко, Надія Андріївна; Калиниченко, Надежда Андреевна; Kalinichenko, Nadiya(uk) Стаття розкриває актуальні проблеми патріотичного виховання молоді в теорії і практиці відомого українського педагога В. І. Каюкова, де було започатковано цілеспрямований процес утвердження національних свідомості, традицій, культури. Навчально-виховний процес ґрунтувався на героїчних традиціях українського народу. Школа формувалася як школа-берегиня з унікальною структурою та особливою системою учнівського самоврядування.Документ Проблеми патріотичного виховання в теорії і практиці Василя Каюкова (1945-2001)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Калініченко, Надія Андріївна; Калиниченко, Надежда Андреевна; Kalinichenko, Nadiya(uk) Стаття розкриває актуальні проблеми патріотичного виховання молоді в теорії і практиці відомого українського педагога В.І. Каюкова, де було започатковано цілеспрямований процес утвердження національних свідомості, традицій, культури. Навчально-виховний процес ґрунтувався на героїчних традиціях українського народу. Школа формувалася як школа-берегиня з унікальною структурою та особливою системою учнівського самоврядування.Документ Ґенеза трудової підготовки сільських школярів у 60–80-і роки ХХ століття(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Калініченко, Надія Андріївна; Калиниченко, Надежда Андреевна(uk) Стаття присвячена аналізу теоретичного узагальнення ґенези трудової підготовки учнів у сільських школах протягом 60-80-их років ХХ століття як перспективної структурної складової розвитку регіональних систем освіти. У дослідженні використано взаємодоповнюючі методи: історико-логічний аналіз і систематизація наукової літератури, архівних джерел, хронологічно-системний і проблемно-пошуковий методи для наукового обґрунтування еволюції вітчизняної системи трудової підготовки учнів сільської школи. У практиці роботи сільської школи цього періоду система підготовки учнів до праці в сільському господарстві включала: трудове навчання, факультативні курси, роботу в учнівських виробничих бригадах і шкільних лісництвах, позакласні гурткові заняття, суспільно корисну працю в сільському господарстві. Така система відслідковувалася у роботі багатьох сільських шкіл України. Але найбільш ефективною вона була у школах Кіровоградської області: Павлиській, Богданівській, Комишуватській, Новопразькій, Новгородківській, Гайворонському міжшкільному навчально-виробничому комбінаті.