Кафедра філософії, політології та психології
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/28
Переглянути
8 результатів
community.search.results.head
Документ Features influence the phenomenon of protopolitical on contemporary international relations(2017) Харченко, Юлія Володимирівна; Kharchenko, Julia(en) Article based on socio-cultural and ontological approaches implemented conceptualization of the phenomenon of protopolitical as a factor of influence on the international scene.Документ The paradox of interaction: "Unique" as comprehensive (transcendental approach)(НАУ, 2019) Харченко, Юлія Володимирівна; Kharchenko, Julia Volodymyrivna(ua) Найбільш складною дилемою у філософії є відношення феномена людини як унікальної істоти до всеохоплюючого буття. Цей парадокс пояснений тем, що і людина, і світ, як унікальні феномени, існують в реальності й тяжіють до деякого всеохоплюючого цілого, проте факт їхнього існування не має логічного пояснення. Метою даної роботи є дослідження парадоксу взаємодії «унікального» та «всеохоплюючого» за допомогою класичних фундаментальних, а також філософськобогословських знань. Завданням роботи є здійснення концептуалізації «унікального» та «всеохоплюючого» як ідеальних моделей взаємодії. Методологією дослідження виступає трансцендентний метод, який забезпечує введення апріорних трансцендентних категорій – «унікальне», «всеохоплююче», що стали передумовою для розв'язання парадоксу взаємообумовленості унікального і загального, а також їхньої самотрансценденції. Результати. Показано, що у фундаментальному знанні виділяються головні положення: про необхідність визнання реальності існування світу, існування регулярності його устрою та пізнання його людиною. У філософії, ключовим постулатом є теза про взаємодію «людинисуспільства-Всесвіту» та суті цієї взаємодії. У той же час, «людина», «суспільство», «Всесвіт» вважаються ідеальними цілісними конструкціями-сингулярностями. Богословські постулати представлені у вигляді священних текстів, відображених в Одкровенні, де представлений Всеохоплюючий Логос, в фундаментальній доктрині про Всемогутнього, Всемудрого і Вселюбного Бога, про його істинну суть і хороші діяння. Обговорення. Уточнено, що свідомість є складною метафізичною абстракцією, топологічною конструкцією, яка недоступна емпіричному пізнанню, оскільки вона є ідеальним центром внутрішнього світу людини. Це – духовне явище, а не матеріальне, воно існує як безмежний мікрокосм. В цьому й проявляється одночасна унікальність і всеохопність свідомості. Висновки. Це дало змогу зробити висновок, що всеохоплююче створює свій власний уяви-всесвіт, в якому людина існує. Цей світ – не лише природа, а й суспільство. Але людство також є творчим, як і всеохоплююче, адже створює власну модель життя. Таким чином, точка зору людини як унікального і Бога як всеохоплюючого збігаються саме в процесі побудови буття суспільного. Тобто те, що людина робить і створює є її призначенням з боку Всеохоплюючого.Документ Link of accidental and non-accidental in multiverse of imaginary realities(НАУ, 2019) Харченко, Юлія Володимирівна; Kharchenko, Julia Volodymyrivna(ua) У статті обговорюється явище «невипадкового», яке, більш за все, стає домінуючим у певному конспірологічному сенсі цього слова. Звідси, його необхідно було розглянути у науковій площині і поставити наступну мету, а саме – визначити принцип взаємозв'язку випадкового і невипадкового в мультиверсумі уявних реальностей. Мета обумовлює головне завдання: концептуалізувати «випадкове» і «невипадкове» у шкалах типології фундаментальної та соціальної взаємодій. Результати дослідження. Автор показує, що поняття «випадкове» і «невипадкове» мають довгу історію з точки зору семантичного та герменевтичного підходів. Вони є похідними від філософських категорій «необхідність» і «випадковість». Категорії «необхідність» і «випадковість» є універсальними, вони репрезентують різні характеристики причинно-наслідкових зв’язків. Тобто, їх потрібно було розглянути і в онтологічному, і в епістемологічному, і в феноменологічному контекстах. «Необхідність» і «випадковість» показані як філософські категорії, що відображають різні типи зв’язків об’єктів і явищ. Тому розуміння категорії «необхідності» передбачає наявність фундаментальних знань про природу буття. Онтологічний, епістемологічний, та феноменологічний підходи дозволили виявити глибинні рівні взаємодії між природними і соціальними процесами. Обговорення. Ж. Бодріяр попереджає, що наука і техніка зіштовхують людину з нереальним світом поза істиною. М. Кастельс називає його новим комунікативним простором – Інтернет-галактикою. Н. Кетрін Хейлз вказує на процеси кодування та конструювання постлюдського. Висновки. При описі випадковості автор застосував ймовірнісний, стохастичний принцип. Імовірність визначається як структур-медіатор (посередник, що вказує на практичну сферу перетину випадкових та невипадкових подій), який забезпечує умовний баланс між їхніми проявами. Отже, невипадкове визначається як те, що є відмінним від випадкового, як неминуча подія. Воно залежить від волі людини (або людей) а також може залежати від волі деяких сил вищого порядку. Останні виробляють механізми, що забезпечують розвиток суспільного життя і цілого Всесвіту. Випадкове – протилежне невипадковому, воно не залежить від чиєїсь волі.Документ Іndependent objects and the specifics of their interactions: ontological approach(НАУ, 2018) Харченко, Юлія Володимирівна; Kharchenko, Julia Volodymyrivna(en) It is described that world shows the diversity in terms of interlacing of multiple integrated systems. The whole universe in its ontical and ontological meaning, and social reality in which the whole public relations are concentrated and spiritual plane, reflecting, beyond possible and conceivable, facets of interaction are introduced. It is shown that we can trace and establish cause-and-effect relationships, analyzing the spatio-temporal characteristics of material objects only to some extent. And it is extremely difficult to find the same independent objects in its pure form or to fix the complete absence of interaction between them. As the result one can talk about some peculiarities of interaction by increases or decreases the level of interaction with the view of strengthening or weakening ties. Objects can be fully or partly independent, but relations between them still remain. In this investigation the author carries out the conceptualization of the phenomenon of independent objects and their interactions. It is confirmed that in nature and society principles of formation and deformation of the links are different. In fundamental sciences, which study the world as an infinite Universe, the terms "dependent variable" and "independent variable" are typically used in experimental investigations where we have to manipulate with some variables. In this sense, the "independence" of a variable is defined as independence of reactions, properties, intentions of the objects of the experiment. Some variables are assumed to be "dependent" on the actions of the object of the experiment or the conditions of the experiment. These variables, perhaps in implicit form, contain some information about the behavior or reactions of the object during the experiment. The key tasks are: to identify relationships between independent objects; to fix measure of their independence; to compare them with those mathematical models that represent the connections between the "dependent variable" and "independent variables". Based on ontological and phenomenological approaches, as well as the use of quantitative and probabilistic methods, the author carries out a comparative analysis of the phenomenon of independent objects in mathematical theory and in the social space.Документ Total communication phenomena as a universal pattern of the existence of the international political world(2018) Харченко, Юлія Володимирівна; Kharchenko, Julia Volodymyrivna(en) Conceptualization of the phenomenon of interaction as a key model for the existence of an international policy of peacе in the context of the doctrine of universal communication phenomena is carried out. Co-evolutionary strategy for interaction is presented as an idea of co-evolution, which provides for the harmonious condition of nature and society, for a stable development of environment, in which the person resides. While all the planes of this environment, each at its own level, are demonstrating the linkage with other planes. It is shown that universal communication is evident in the natural environment, but disunity is sometimes evident in the human social world. Co-evolutionary principle of the international community provides the opportunity for equivalent partnership and cooperation. Fragmentation is the result of purposeful destruction of the infinitely varied naturally fitted connectionsand relationships between people. This breaks the symmetry of the universal communication phenomena.Документ Ключевые характеристики феномена взаимодействия в социальных процессах(НАУ, 2017) Харченко, Юлія ВолодимирівнаДокумент Близкодействие и дальнодействие как сущностные характеристики взаимодействия в плоскости международных отношений(НАУ, 2017) Харченко, Юлія Володимирівна(ua) В статье на основе социально-философского анализа осуществляется концептуализация феноменов близкодействия и дальнодействия как системообразующих механизмов, обеспечивающих взаимодействие в плоско-сти международной политики. Феномен взаимодействия представлен как влияющий на функциональные характе-ристики социальных связей и существенным образом отражающий особенности конструирования общественных отношений, формирующий возможности для установления более или менее прочных связей.Документ Політичний дискурс арабського сходу в контексті опозиції «премодерн-модерн»(КДПУ ім. В. Винниченка, 2005) Харченко, Юлія Володимирівна