Кафедра технологічної та професійної освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/59
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Из опыта подготовки студентов рабочим специальностям(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Садовий, Микола Ілліч; Кравченя, Едуард Михайлович; Kravcheniy, E.; Sadovyi, M.(ua) Стаття присвячена питанням підготовки робочих спеціальностей студентів інженерно-педагогічного факультету Білоруського національного технічного університету. Така можливість закладена у типових програмах підготовки по спеціальності 1-08 01 01 «Професійна освіта (за напрямками)». Це дає можливість випускникам працювати у якості майстрів виробничого навчання з перших днів педагогічної діяльності. У статті розкрита база методичного забезпечення майбутніх інженерів-педагогів з підготовки робочих професій, наробки кафедри з цього питання.Документ Внесок українських учених урозвиток науки про напівпровідники(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Садовий, Микола Ілліч; Sarenko, O.; Sadovyi, M.(ua) Аналіз науково-методичної та навчальної літератури свідчить, що існують певні проблеми щодо використання історичного матеріалу при вивченні фізичних дисциплін. У той же час доведено, що удосконалення рівня предметної підготовки майбутніх вчителів природничих дисциплін пов язане з вивченням історії фундаментальних наукових відкриттів, використанням у навчальному процесі історичних відомостей щодо виникнення та розвитку найважливішихетапів науки, з узагальненням та систематизацією знань студентів з природничих дисциплін в контексті їх історичного розвитку. У статті приведено історичний огляд становлення науки про напівпровідники у першій половині ХХ ст. та внесок українських вчених в даний напрямок досліджень. Особлива увага приділена теоретичним та практичним розробкам Вадима Євгеновича Лашкарьова, які створили фундамент для сталого розвитку теорії фізики й технології напівпровідників, а також транзисторної мікроелектроніки.Документ Методологія освітньої парадигми синергетики(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.(ua) У статті розглядається проблема застосування принципів самоорганізації складних, відкритих для обміну енергією, речовиною та інформацією систем. У психолого-педагогічних дослідженнях в останні роки використовується поняття синергетики. Зроблена спроба створити спеціальну мову, відповідну термінологію, які пов’язані з даним поняттям. Національна академія педагогічних наук України у 2015 році провела наукову дискусію з даної проблеми,і результати надруковані у науковій збірці статей. Самоорганізація явищ та процесів у природничих науках визнана світовою наукою, ряд вчених за її дослідження одержали Нобелівські премії. За останні півсторіччя утвердилася думка щодо закономірності самоорганізації суспільствознавчих процесів. Дискусійною ще залишається проблема можливого застосування явища самоорганізації у педагогічних явищах. Вирішення вказаної проблеми зробить суттєву поправкув перебудову сприймання наукової картини світу людиною. Це є більш високий рівень розуміння феномену людини у пізнанні, творчості, освіті, комунікації середовища.Документ Співвідношення невизначеності у наукових дослідженнях: історичний аспект(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.(ua) У статті розглядається проблема невизначеності фізичних величин у ході проведення досліджень. Дається загальний підхід визначення поняття невизначеності, роль флуктуацій у їх виникненні. Розкривається еволюція ідей Л. де Бройля в частині ролі хвиль де Бройля та висунення поняття невизначеності координат та імпульсу Гейзенбергом, використання цього поняття в описі мікросвіту Шредінгером. Робиться висновок, що у квантовій фізиці, чим точніше дослідно визначається одна фізична величина, тим менш визначена друга, і ніякий експеримент не може привести до одночасного точного вимірювання обох динамічних величин. Це є об’єктивна властивість матерії. Л. С. Мандельштам та І. Є. Тамм вперше ввели поняття невизначеності енергії ДЕ та часу At, яка має відмінний фізичний зміст від невизначеності координат та імпульсу динамічної частинки AEAt>h. У збудженому стані атом чи ядро є нестабільними. Відповідно енергія збуджених рівнів не є строго визначеною і має певну ширину. Для нестаціонарного стану замкнутої системи встановлене співвідношення було підтверджене експериментально. В цьому випадку At-час характерний час зміни середнього значення в системі.Документ До проблеми використання платформи Arduino у вивченні робототехніки(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Остапчук, Сава Адамович; Ostapchuk, S.; Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.(ua) В даній статті викладаються основні кроки з організації вивчення робототехніки в середній школі в позаурочний час. Тут же аналізуються перспективи та шляхи впровадження робототехніки на платформі Arduino. Порівнюються переваги та недоліки вивчення робототехніки на різних платформах. Подаються приклади застосовуваного обладнання для вивчення основ робототехніки на основі Arduino. В статті також розглядаються найпростіші оператори, команди та програма скетч на мові програмування C++. Також даються основні вимоги до обладнання з прикладами комплектації матеріальної бази. В кінці робляться висновки про перспективи впровадження робототехніки в навчальний та позаурочний процес в середній школі.Документ Принципи історизму та синергетики у становленні витоків технологічної освіти в ЦДПУ ім. В. Винниченка(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.(ua) В статті розглядається важлива проблема реалізації принципу іс торизму у розгляді питання становлення кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності (1957-1997). Виокремлено два активних та один пасивний періоди її розвитку. На основі архівних даних – наказів про зарахування на посади здійснено аналіз кадрового складу керівництва, викладачів, співробітників кафедри. Одночасно розкрито питання розвитку матеріальної бази практично із усіх навчальних дисциплін. Перший етап зародження кафедри охоплює 1957-1967 роки. Згадка спеціальності з трудового навчання датується 1957 роком, коли на кафедрі фізики було введено додаткову спеціалізацію «Праця у шкільних навчальних майстернях». У 1967 р. випуск фахівців з трудового навчання припинився.У 1993 р. розпочався другий етап уже відродження набору на спеціальність з трудового навчання. Сформували навчально-матеріальну базу, підібрано науково-педагогічні кадри, майстрів, лаборанті, створено навчально-методичне забезпечення, ліцензовано спеціальність «Праця та прикладна творчість», оголошено набір на перший курс. У вересні 1994 на першому курсі навчалося 30 студентів, відповідно до ліцензованих обсягів.Документ Особливості формування проектно-технологічної компетентності засобами 3D моделювання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Хомутенко, Максим Володимирович; Khomutenko, M.; Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.; Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, O.(uk) Сучасне світове товариство стоїть на порозі тотальної цифровізації всіх сфер діяльності людства. У зв’язку з цим на початку ХХІ століття значного поширення отримав процес діджиталізації. Постає проблема перегляду компетентностей, які повинні бути сформовані у здобувачів освіти у відповідності до вимог часу. Однією з таких компетентностей є проектно-технологічна. Тому в статті ми зупинилися на проблемі формування в здобувачів освіти проектно-технологічної компетентності шляхом упровадження 3D-моделювання в освітній процес технічних, фізико-математичних і природничих дисциплін. Для забезпечення формування проектно-технологічної компетентності в освітньому процесі ми пропонуємо використати програму Blender версії 2.82a. Нами запропонований приклад практичної роботи «Прозора ваза та симуляція тканини» виконаної за допомогою програми Blender.Документ Науково-педагогічна спадщина і.є. тамма в розвитку фізики кінця ХІХ початку ХХ століття(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Проценко, Євгеній Анатолійович; Донець, Наталія Володимирівна; Sadovyi, M.; Protsenko, E.; Donets, N.(ua) В статті здійснено аналіз розвитку науки в кінці ХІХ- на початку ХХ століття. Зокрема розглянуто і проаналізовано етапи розвитку фізики, розглянуто і проаналізовано внесок І.Є. Тамма для розвитку фізичної науки та педагогіки. Проте в наш час мало людей обізнані про дійсно видатну особистість, науковця І.Є. Тамма, про його наукову діяльність, внесок у розвиток науки, зокрема фізичної науки та у розвиток педагогіки. В статті зроблений акцент на тому, що використання науково-педагогічної спадщини вчених фізиків (зокрема І.Є. Тамма) є важливим елементом для розвитку молодого покоління. Саме свідоме ставлення молоді до здобутків попередніх поколінь може забезпечити гармонійність особистості, розвиток її здібностей та обдарувань, збагативши на цій основі інтелектуальний потенціал, духовність і культуру. Дослідницький і теоретичний матеріал І.Є. Тамм достатньо глибоко осмислює. Дослідження І.Є. Тамм проводить самостійно, безпосередньо планує його, перевіряє відомі закономірності, й одержує нові. Кожне наукове поняття, що випливає з розмірковувань та експерименту з фізики, одержує конкретний образний зміст і органічному зв’язку із прийомами, способами, методами спостереження, експериментування, виконання практичних дій. У І.Є. Тамма саме науковий експеримент стає основою предметного теоретичного аналізу фізичного явища чи процесу. Він вважав, що предметна діяльності майбутнього спеціаліста є критерієм істинності і міцності сформованих психологічних новоутворень.Документ Особливості методів навчання фізики і астрономії у коледжах(ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Садовий, Микола Ілліч; Бевз, Анна Володимирівна; Sadovyi, M.; Bevz, A.(ua) У статті розглянуто та проаналізовано методи навчання адекватні характеру пізнавальної діяльності студентів інженерних коледжів. А саме пояснювально-ілюстративний та репродуктивний метод, метод проблемного навчання, частково-пошуковий та дослідницький методи.Документ Інноваційні підходи науково-педагогічної системи І.Є. Тамм(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Садовий, Микола Ілліч; Sadovyi, M.; Проценко, Євгеній Анатолійович; Protsenko, E.; Донець, Наталія Володимирівна; Donets, N.(uk) В статті розглянуто і проаналізовано особливості інноваційної науково-педагогічної системи І.Є. Тамма. Показано важливість, значущість науково-педагогічної спадщини І.Є. Тамма для сучасного етапу розвитку держави, освіти та науки в цілому. І. Є. Тамм все своє життя займався науково-педагогічною діяльністю, значну увагу приділяв педагогіці та розв’язанню організаційних і практичних завдань навчальної діяльності. У І.Є. Тамма був своєрідний і не схожий на інших підхід до організації роботи зі своїми учнями. Цікавим є зібрані нами зі спогад учнів І.Є. Тамма цитати, які найбільш часто про нього говорили. Провівши аналіз науково-педагогічної діяльності вченого приходимо до висновку, що педагогічній системі І.Є. Тамма були властиві поняття: нестандартна інноваційна система, теоретичне мислення, творча особистість. В основі технології та методики досліджень І.Є. Тамма лежать нестандартні ідеї, частина з яких реалізовані у його шести теоретичних надбаннях, які мають значення Нобелівського рівня.
