Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Казкотерапія як метод педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку(2024) Цупренко, Анастасія Олександрівна; Tsuprenko, A.O.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування казкотерапії як методу педагогічного впливу на особистість дитини дошкільного віку. Описано поняття «Казка», «Казкотерапія», «Особистість дитини». Здійснено вивчення поняття та сутностіособистості дитини дошкільного віку, визначено поняття та змістовне наповнення казки та казкотерапії, виявлено значення та виховну роль казок в практиці дошкільної педагогіки. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) The qualification work is devoted to the analysis of the content and study of the features of the application of fairy tale therapy as a method of pedagogical influence on the personality of a preschool child. The concepts of "Fairy Tale", "Fairy Tale Therapy", "Child's Personality" are described. The concept and essence of the personality of a preschool child are studied, the concept and content of fairy tales and fairy tale therapy are defined, the meaning and educational role of fairy tales in the practice of preschool pedagogy are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activity in preschool children, during which psychological, social and pedagogical aspects were taken into account and the necessary recommendations were selected to improve the effectiveness of the development of creative abilities of preschool children through play. The qualification work provides a theoretical generalization and practical solution to the problems of developing creative abilities of preschoolers in the process of play.Документ Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу(2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N. V.(ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.Документ Розвиток пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності(2024) Байсак, Юлія Леонідівна; Baysak, Y.L.(ua) Робота викладена на 100 сторінках, містить 3 розділи, 62 джерела в переліку посилань та 4 додатки. Об’єктом дослідження є процес розвитку пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – є розвиток пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності Метою роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці використання пошуково-дослідницької діяльності як засобу розвитку пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку. У першому розділі здійснене узагальнення психолого-педагогічних досліджень з питань формування пізнавальних інтересів. У другому розділі зазначено, що створення розвивального середовища є важливим чинником стимулювання та розвитку пізнавальних інтересів дітей. Висвітлені роль та характеристика дослідницької діяльності у ЗДО. У третьому розділі була проведена діагностика рівня пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницької діяльності. В результаті чого нами була розроблена та реалізована програма формувального експерименту. У кінці роботи подано висновки, які відповідають вступу та основній частині роботи й містять основні узагальнення виконаного дослідження. (en) The work is presented on 100 pages, contains 3 chapters, 62 sources in the list of references and 4 appendices The object of the study is the process of development of preschool children’s cognitive interests. The subject of the study is the development of preschool children’s cognitive interests in the process of research activities. The purpose of the work is to theoretically substantiate and experimentally verify the usage of research activities as a means of development of preschool children’s cognitive interests. The first section summarizes psychological and pedagogical research on the formation of cognitive interests. The second section indicates that the creation of a developmental environment is an important factor in stimulating and developing children's cognitive interests. The role and characteristics of research activities in preschool education are highlighted. In the third section, a diagnosis the level of cognitive interests of preschool children during research activities was carried out. As a result, we developed and implemented a program of a formative experiment. At the end of the work, conclusions are presented that correspond to the introduction and the main part of the work and contain the main generalizations of the research performed.Документ Особливості театрально-ігрової діяльності в закладах дошкільної освіти(2024) Єлдінова, Світлана Миколаївна(ua) У статті розглядаються особливості театрально-ігрової діяльності в закладах дошкільної освіти. Враховуючи зміст державних стандартів дошкільної освіти в Україні, особливо важливими орієнтирами для педагогів є показники розвитку творчості дітей у дошкільному віці. Дитина емоційна, чуттєва, сприймання для неї – основа пізнання, орієнтації в навколишньому світі, що є умовою розвитку особистісних якостей. Педагогічна практика звертає увагу на необхідність формування естетичного досвіду дітей. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність. Тому одне з головних завдань виховання дитини в закладі дошкільної освіти – сприяти естетичному вихованню дітей, прилучати їх до мистецтва, розвивати вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії. Театральне мистецтво близьке і зрозуміле дітям, в його основі – гра, а це для малюка - найголовніший аспект діяльності, адже діти, граючись, розвиваються. Діти з задоволенням залучаються до театралізованої діяльності завдяки літературним, ігровим, особистісним мотивам. У дітей з’являються різноманітні потреби у грі, що виникають під впливом літературного твору, виникає бажання самовираження, спілкування, пізнання себе через відтворення різних образів. У щирому ставленні до художнього образу, втіленні його у формах театралізованої діяльності дитина виявляє і свою мовленнєву компетенцію, і свої певні знання, і вміння, набуті нею раніше в умовах спеціально організованого навчання. Організація театралізованої діяльності передбачає формування в дітей уявлень про театр, театральну термінологію, створення сприятливих умов для ігрової діяльності, спонукання дітей до імпровізації, використання набутих знань у грі, ознайомленні з працею діячів мистецтва, розвитку художньо-естетичного сприймання у процесі перегляду театральних вистав, поширенні художнього досвіду щодо знання літературних творів. Театралізована діяльність дитини дошкільного віку має такі види як сприймання театрального видовища, що сприяє засвоєнню найкращих форм літературного мовлення; театралізована гра, що спрямована на активізацію словника і зв’язного мовлення, переказ сюжету; підготовка театральної вистави, тобто репетиції і відпрацювання виразності мовлення. Діти старшого дошкільного віку здатні до повного перевтілення, свідомого пошуку сценічних засобів виразності для передачі настрою, характеру, стану персонажа, уміють знаходити зв’язки між словом і дією, самостійно додумують роль та входять в неї, додають їй індивідуальних рис. Ми розглянули лише деякі особливості театрально-ігрової діяльності в закладах дошкільної освіти, проте це дозволяє нам зробити висновок про важливість та необхідність використання театрально-ігрової діяльності в закладах дошкільної освіти, яка є важливим засобом розвитку та виховання молодшого покоління. (en) The article is describes to the problem of theatrically-playing activity are examined in establishments of preschool education. Taking into account maintenance of state standards of preschool education in Ukraine, especially important reference-points for teachers are indexes of development of work of children in preschool age. A child is emotional, perceptible, perception for her is basis of cognition, orientation in the surrounding world that is the condition of development of personality qualities. Pedagogical practice pays attention to necessity of forming of aesthetic experience of children. One of effective facilities of pedagogical influence on development of creative personality of preschool child theatricalizing activity is adopted. Therefore, one of main tasks of education of child in establishment of preschool education – to assist aesthetic education of children, attach them to the art, to develop ability to see, to hear, to understand beauty of word, action. A dramatic art is near and clear to the children, in his basis is a game, and it for a kid is a the most important aspect of activity, in fact to put, played, develop. To put with pleasure brought over to theatricalizing activity due to literary, playing, personality reasons. Various requirements in a game, that arise up under act of literary work, appear for children, there is a desire of self-expression, communication, cognition of itself through the recreation of different characters. In sincere attitude toward an image, embodiment of him in the forms of theatricalizing activity a child finds out and his speech competense, and certain knowledge, and abilities purchased by her before in the conditions of the specially organized studies. Organization of theatricalizing activity envisages forming for the children of ideas about a theatre, theatrical terminology, creation of favorable terms for playing activity, motive of children to improvisation, use of the purchased knowledge in a game, acquaintance with labour of figures of art, development of perception in the process of viewing of theatrical performances, distribution of artistic experience in relation to knowledge of literary works. Theatricalizing activity of child of preschool age has such kinds as perceptions of theatrical spectacle that assists mastering of the best forms of the literary broadcasting; theatricalizing game, that is sent to activation of dictionary and coherent broadcasting, translation of plot; preparation of theatrical performance, rehearsals and working off broadcasting expressiveness. To put senior preschool age apt at a complete reincarnation, conscious search of stage facilities of expressiveness for the transmission of mood, character, state of personage, able to find copulas between a word and action, independently hit upon a role and enter for her, add individual lines to her. Preschool age children apt at a complete reincarnation, conscious search of stage facilities of expressiveness for the transmission of mood, character, state of personage, able to find copulas between a word and action, independently hit upon a role and enter for her, add individual lines to her. We considered only some features of theatrically-playing activity in establishments of preschool education, however it allows to us to draw conclusion about importance and necessity of the use of theatrically-playing activity in establishments of preschool education that is the important means of development and education of junior generation.Документ Упровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Мартін, Аліна Миколаївна; Martin, Alina Mykolaivna(ua) У статті розкрито теоретичні та методичні основи застосування здоров’язбережувальних технологій у освітньому середовищі. Науково обґрунтовано особливості застосування здоров’язбережувальних технологій у закладах дошкільної освіти. Узагальнено теоретичні підходи до визначення поняття «здоров’язбережувальні технології» та їх класифікацію. Проаналізовано здоров’язбережувальний компонент освітнього процесу у закладах дошкільної освіти.Документ Формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Котелянець, Юлія Сергіївна; Котелянец, Юлия Сергеевна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(uk) У статті розглянуто проблему формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку, розкрито сутність та зміст понять «творчість», «конструювання», обґрунтовано особливості формування творчого конструювання дітей дошкільного віку.