Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Формування лексичної компетентності молодших школярів засобами інноваційних технологій(2024) Павленко, Марія Богданівна; Pavlenko, M. B.(ua) У магістерській роботі теоретично обґрунтовано й з’ясовано особливості вивчення лексичного матеріалу відповідно до нових Типових освітніх програм нової української школи 1–2 та 3–4 класи, висвітлено особливості вироблення лексичної грамотності учнів молодшого шкільного віку, з’ясовано значення лексичних норм в освітньому процесі здобувачів початкової ланки загальноосвітньої школи й досліджено особливості застосування інноваційних технологій під час опрацювання лексичного матеріалу на уроках української мови в початковій школі. Упровадження інноваційних технологій дає змогу учням краще опанувати лексичний матеріал, вільно та доречно використовувати у власному мовленні різні лексичні групи слів, добирати синоніми та антоніми до поданих слів, вирізняти в текстах слова різних частин мови, тобто сформувати лексичну компетентність. Використання сучасних підходів в освітню практику спрямовує процес навчання на індивідуальну траєкторію учня початкової школи. (en) The master's thesis theoretically substantiates and clarifies the features of studying lexical material in accordance with the new Standard Educational Programs of the New Ukrainian School for elementary school, highlights the features of developing primary students’ lexical literacy, clarifies the importance of lexical norms in the educational process of primary students, and investigates the features of using innovative technologies when studying lexical material during Ukrainian classes in elementary school. The introduction of innovative technologies allows students to master lexical material better, to use different lexical groups of words in their own speech freely and appropriately, to select synonyms and antonyms for the given words, to distinguish words of different parts of speech in texts and, therefore, to form lexical competence. Using modern approaches in educational practice directs the learning process to the individual trajectory of primary student.Документ Інноваційні технології вивчення фразеології на уроках української мови в початковій школі(2024) Лапіцька, Руслана Валеріївна; Lapitska, R.V.(ua) Магістерську роботу присвячено актуальній темі впровадження інноваційних методів навчання, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності учнів під час вивчення Фразеології в початкових класах. Особливу увагу приділено проєктній роботі, методу «рольових ігор» й інтерактивним вправам, які сприяють глибшому розумінню та закріпленню знань із Фразеології. Дослідження містить аналіз традиційних і сучасних підходів до навчання Фразеології і порівняльний аналіз їхньої ефективності. Основною метою є створення методичних рекомендацій, які дозволять урізноманітнити уроки, мотивувати учнів до вивчення фразеології та розвивати їх мовленнєву компетентність. Практична цінність дослідження полягає в низці запропонованих інноваційних методів, зокрема гейміфікації, проєктної діяльності, роботи з онлайн-інструментами та створення інтерактивних завдань, спрямованих на розвиток асоціативного мислення і креативності учнів. (en) This master’s thesis explores the pressing issue of implementing innovative teaching methods aimed at stimulating students’ cognitive activity during the study of phraseology in primary school. Special emphasis is placed on project-based learning, role-playing, and interactive exercises that foster a deeper understanding and consolidation of knowledge in phraseology. The research includes an analysis of both traditional and modern approaches to teaching phraseology, along with a comparative assessment of their effectiveness. The primary goal is to develop methodological recommendations that will diversify lesson formats, motivate students to study phraseology, and enhance their language competence. The practical significance of the research lies in the proposed range of innovative methods, including gamification, project-based activities, the use of online tools, and the creation of interactive tasks aimed at fostering students’ associative thinking and creativity.Документ Методи формування дослідницької компетентності у майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Галета, Ярослав Володимирович; Haleta, Yaroslav Volodymyrovich(ua) Навчання майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін є складним процесом, який вимагає від них не лише засвоєння певних знань і навичок, але й розвитку дослідницької компетентності. Ця стаття присвячена аналізу методів формування дослідницької компетентності у майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін. Вона розглядає різні підходи та стратегії, що застосовуються в освітній практиці для підвищення рівня дослідницьких навичок і вмінь студентів. Аналізуються інноваційні методи, включаючи проектну діяльність, проблемне навчання, практичні вправи та інші форми активного навчання. Зокрема, увага приділяється важливості використання інтерактивних методів, які стимулюють самостійність, творчий підхід до вирішення завдань та розвиток критичного мислення. Аналіз представлених методів допомагає визначити оптимальні стратегії формування дослідницької компетентності у майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін, що може сприяти покращенню якості освіти та підготовці висококваліфікованих фахівців у цій галузі. Реформи, що впроваджені у сфері освіти в Україні, призвели до зміни освітньої парадигми, встановили нові вимоги до якості навчально-виховного процесу та його результатів. Це вимагає від вчителя освоєння нових функцій, засвоєння нового змісту діяльності, а також пошуку та впровадження сучасних методик та технологій навчання. Крім того, необхідна побудова освітнього процесу на основі результатів власної дослідницької діяльності та системної науково-дослідницької роботи учнів. Сучасний вчитель, що реалізує вимоги дослідницької парадигми освіти, має постійно професійно розвиватися, орієнтуючись на освітні потреби учнів. Це означає, що кожен з них має застосовувати методи наукового дослідження для визначення індивідуальних особливостей кожного учня, а також розробляти оптимальні методики навчання на основі аналізу наукової інформації, проектування та експерименту. Завдання Нової української школи передбачає побудову освітнього процесу на основі результатів особистих досліджень. Такі підвищені вимоги до реалізації професійної діяльності вчителя вимагають сформованості у нього дослідницької компетентності. Проблема формування дослідницької компетентності вчителя вже знайшла своє відбиття у багатьох наукових публікаціях. Проте, питання формування дослідницької компетентності вчителя в умовах дослідницької парадигми розвитку освіти, основними ознаками якої є реалізація вчителем індивідуальної дослідницької траєкторії, системне залучення учнів до дослідницької діяльності вивчені недостатньо і потребують додаткового дослідження. (en) The training of future teachers of history and social science disciplines is a complex process that requires them not only to acquire certain knowledge and skills, but also to develop research competence. This article is devoted to the analysis of methods of formation of research competence in future teachers of history and social science disciplines. It examines various approaches and strategies used in educational practice to increase the level of research skills and abilities of students. Innovative methods are analyzed, including project activities, problem-based learning, practical exercises and other forms of active learning. In particular, attention is paid to the importance of using interactive methods that stimulate independence, a creative approach to problem solving, and the development of critical thinking. The analysis of the presented methods helps to determine the optimal strategies for the formation of research competence in future teachers of history and social science disciplines, which can contribute to the improvement of the quality of education and the training of highly qualified specialists in this field. Reforms implemented in the field of education in Ukraine led to a change in the educational paradigm, established new requirements for the quality of the educational process and its results. This requires the teacher to master new functions, master the new content of activities, as well as search for and implement modern teaching methods and technologies. In addition, it is necessary to build an educational process based on the results of one's own research activities and systematic research work of students. A modern teacher who implements the requirements of the research paradigm of education must constantly develop professionally, focusing on the educational needs of students. This means that each of them must apply scientific research methods to determine the individual characteristics of each student, as well as develop optimal teaching methods based on the analysis of scientific information, design and experiment. The task of the New Ukrainian School involves building an educational process based on the results of personal research. Such increased requirements for the implementation of the teacher's professional activity require him to develop research competence. The problem of forming the teacher's research competence has already been reflected in many scientific publications. However, the question of the formation of the teacher's research competence in the conditions of the research paradigm of education development, the main features of which are the implementation of an individual research trajectory by the teacher, the systematic involvement of students in research activities, has not been sufficiently studied and requires additional research.