Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
3 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Розвиток артистичних вмінь та навичок майбутніх фахівців в галузі хореографічного мистецтва(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Сивоконь, Юрій Михайлович; Печененко, Максим Валерійович; Sivokon, Yuriy Mykhailovych; Pechenenko, Maksym Valeriyovych(ua) У статті автори розглядають проблему формування артистичних умінь та навичок майбутніх фахівців в галузі хореографічного мистецтва. Сучасні тенденції розвитку освіти, збільшені вимоги до особистості майбутнього фахівця, посилили потребу у формуванні творчої індивідуальності кожного здобувача освіти, реалізації творчих здібностей та розвитку творчої діяльності. На сьогоднішній день важливими якостями особистості майбутнього хореографа є здатність яскраво й переконливо виражати почуття та емоції, вміло поєднувати у своєму мисленні та поведінці художню образність та логіку у взаємодії з високохудожніми зразками музичної та хореографічної культури й однією з важливих якостей є саме артистизм, який допомагає людині управляти власним психічним станом, мобілізувати творчий потенціал та творчі здібності. На основі аналізу науково-педагогічної літератури автори визначають поняття «артистизм» як вміння передавати емоційну інформацію за допомогою рухів, міміки, виразу очей та голосу. Важливим засобом розвитку артистизму є імпровізація – миттєве втілення музичного ритму засобами пластики тіла, міміки, емоційного забарвлення та ігрові методи, які рекомендується застосовувати на заняттях з класичного та народного танців. Автори статті пропонують використовувати логорифмічні вправи, завдання-ігри, тренаж м’язів обличчя, вправи на вивчення різних авторських «масок», сучасні хореографічні техніки з імпровізаційними елементами, до яких віядносяться робота з імпровізацією, ритмом, уявою, динамікою, асиметрією, робота на витривалість тощо. Отже, у результаті узагальнення досвіду педагогічної діяльності з проблеми розвитку артистичних умінь та навичок майбутніх фахівців в галузі хореографічного мистецтва, було визначено низку основних факторів, що впливають на розвиток акторських здібностей. Це використання ігрових та імпровізаційних форм роботи, різноманітних хореографічних технік, які дозволяють розкрити артистичні здібності здобувачів освіти. Застосування під час занять з хореографічних дисциплін ігрових та імпровізаційних форм роботи дозволяє викладачу вирішувати низку завдань, а саме активізувати уяву, фантазію, емоції здобувачів освіти, допомагає розвитку міміки, жестів, пластичності, виразності тіла, що є важливим складником розвитку артистизму майбутнього фахівця. (en) In the article, the authors consider the problem of formation of artistic abilities and skills of future specialists in the field of choreographic art. Modern trends in the development of education, increased requirements for the personality of the future specialist, have increased the need for the formation of the creative individuality of each student of education, the realization of creative abilities and the development of creative activity. Today, the important personality qualities of a future choreographer are the ability to vividly and convincingly express feelings and emotions, to skillfully combine artistic imagery and logic in one's thinking and behavior in interaction with highly artistic examples of musical and choreographic culture, and one of the important qualities is artistry itself, which helps a person manage one's own mental state, mobilize creative potential and creative abilities. Based on the analysis of scientific and pedagogical literature, the authors define the concept of «artism» as the ability to convey emotional information using movements, facial expressions, eye expression, and voice. An important means of developing artistry is improvisation - the instant embodiment of a musical rhythm by means of body plasticity, facial expressions, emotional coloring and game methods, which are recommended to be used in classical and folk dance classes. The authors of the article suggest using logorhythmic exercises, task-games, facial muscle training, exercises for studying various author's «masks», modern choreographic techniques with improvisational elements, which include work with improvisation, rhythm, imagination, dynamics, asymmetry, work on endurance etc. So, as a result of summarizing the experience of pedagogical activity on the problem of developing artistic abilities and skills of future specialists in the field of choreographic art, a number of main factors affecting the development of acting abilities were determined. This is the use of playful and improvisational forms of work, various choreographic techniques that allow to reveal the artistic abilities of students. The use of playful and improvisational forms of work during classes in choreographic disciplines allows the teacher to solve a number of tasks, namely to activate the imagination, fantasy, emotions of the students of education, helps the development of facial expressions, gestures, plasticity, expressiveness of the body, which is an important component of the development of the artistry of a future specialist.Документ Гра як провідний вид діяльності дітей дошкільного віку(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(ua) Сучасним дітям потрібно значно більше задля їх майбутнього місця в житті та у суспільстві ніж знання та навички. З-поміж чисельних компетентностей, які заявлені у Державному стандарті дошкільної освіти, слід зупинитися на ігровій діяльності. На всіх етапах розвитку особистості гра сприймається як цікаве заняття, яке необхідне для її життєдіяльності. Чим дитина стає старша, тим більше вона починає відчувати як розвиваюче так і виховне значення гри. З’ясовано, що гра пов’язана з пізнавальними потребами дітей. Гра, в рамках її можливостей, є способом задоволення потреб дитини. Ігрова діяльність є засобом тренуванням та вдосконаленням дошкільником своїх пізнавальних сил та здібностей. Граючись, дитина керується власними бажаннями, намірами та задумами. Якщо дорослі втручаються у хід гри, тоді місця для розвитку особистості дитини вже не залишається. Виділено такі риси гри: вільна розвивальна діяльність, яка здійснюється лише за бажанням дитини, для отримання задоволення від самого процесу діяльності, а лише від отримання результату (процедурне задоволення); творча, значною мірою імпровізована, дуже активний характер цієї діяльності («поле творчості»); емоційна піднесеність діяльності, суперництво, конкуренція, змагальність, атракція тощо (почуттєва природа гри, «емоційна напруга»); наявність непрямих або прямих правил, які віддзеркалюють зміст гри, логічну та часову послідовність її розвитку. Виокремлено такі види ігор: будівельно-конструкторські, сюжетно-рольові, творчі, ігри за правилами, театралізовані, режисерські, дидактичні, рухливі. Зазначено, що для дошкільника гра є засобом проникнення в діяльність та взаємостосунки дорослих людей, засобом віддзеркалення навколишньої дійсності. Під час гри у дітей розвивається здатність до творення та реалізації задуму, який, будучи на перших порах спонтанним, згодом постає як свідомо задумана тема, реалізуючи яку, дошкільники не просто механічно копіюють дії дорослих людей, а й відтворюють почуття, переживання, наснажують їх вже особистісним смислом. Гра виконує пізнавальну, виховну, розвивальну, естетичну та соціалізуючу функції. (en) Modern children need much more than knowledge and skills for their future place in life and society. Among the numerical competences declared in the State Standard of Preschool Education, one should focus on game activities. At all stages of personal development, the game is perceived as an interesting activity that is necessary for his life activity. The older the child becomes, the more he begins to feel both the developmental and educational value of the game. It was found that the game is related to the cognitive needs of children. The game, within its possibilities, is a way to satisfy child’s needs. Game is a means of training and improvement of the preschooler’s cognitive powers and abilities. While playing, the child is guided by his own desires, intentions and plans. If adults interfere in the course of the game, then there is no room left for the development of the child’s personality. The following features of the game are highlighted: free developmental activity, which is carried out only at the child’s request, to obtain satisfaction from the activity process itself, but only from obtaining the result (procedural satisfaction); creative, largely improvised, very active nature of this activity («field of creativity»); emotional sublimity of activity, rivalry, competition, competitiveness, attraction, etc. (emotional nature of the game, «emotional tension»); the presence of indirect or direct rules that reflect the content of the game, the logical and temporal sequence of its development. The following types of games are distinguished: construction and design, story-role, creative, games according to the rules, theatrical, directorial, didactic, active. It is noted that for a preschooler, a game is a means of penetrating into the activities and relationships of adults, means of reflecting the surrounding reality. During the game, children develop the ability to create and implement an idea, which, being spontaneous at first, later appears as a consciously conceived theme, realizing which preschoolers do not just mechanically copy the actions of adults, but also reproduce feelings, experiences, acquires personal meaning. The game performs cognitive, educational, developmental, aesthetic and socializing functions.Документ Гра як необхідна складова виховання дитини дошкільного віку(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Куркіна, Сніжана Віталіївна(uk) У статті зроблено спробу довести, що дитяча гра як провідний вид діяльності дитини дитячого віку є необхідною складовою художнього виховання й розвитку творчих можливостей. Обґрунтовано вплив гри на формування вміння спілкуватися з однолітками, співпрацювати з ними, прищеплення радості від спільної творчої діяльності тощо. Наведено приклади ефективного застосування цікавих дітям ігор-драматизацій, знайомлять з різними видами мистецтва, прищеплюють позитивні естетичні й художні цінності.