Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні засади вивчення проблеми еволюції творчого потенціалу особистості у ХХ – на початку ХХІ століття
    (2023) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Шабала, Ігор Валерійович; Оkolnycha, Tetiana Volodymyrivna; Shabala, Ihor Valeriyovich
    (ua) У статті структурно охарактеризована методологія дослідження проблеми еволюції творчого потенціалу особистості у ХХ – початку ХХІ ст., яка побудована на таких рівнях: 1) загально-філософському, який забезпечує вивчення еволюції творчого потенціалу особистості у ХХ – початку ХХІ ст. у просторі діалектичних законів та закономірностей; 2) загально-науковому – аналіз досліджуваної проблеми забезпечують системний, хронологічний, антропологічний, аксіологічний підходи, на яких ґрунтується наше дослідження; 3) конкретно-науковому, який передбачає вивчення еволюції творчого потенціалу особистості у ХХ – початку ХХІ ст. з урахуванням порівняльного, історико-генетичного та персоніфікованого підходів, які сприяють відтворенню об’єктивної картини науково-педагогічного знання про минуле, дають можливість проникнення в сутність педагогічних феноменів, різноманітних їх аспектів. Дослідження ґрунтується на загальних філософських знаннях про діалектичність процесу пізнання, про буття, природу, людину, світ повсякденності; взаємозумовленість педагогічних, соціально-економічних, культурних явищ і процесів та необхідність їхнього вивчення у зв’язку з конкретно-історичними умовами суспільного життя; про єдність історичного і логічного, про об’єктивний та історичний підхід до аналізу процесів ґенези творчого потенціалу особистості у ХХ – початку ХХІ ст. Значне місце займають ідеї об’єктивного позитивізму, основна мета якого полягає в осмисленні фактів історико-педагогічного процесу як сукупності теоретичного і практичного досвіду. Усі зазначені підходи використано комплексно, оскільки жоден з них не є універсальним для успішної реалізації поставленої мети. Вони ґрунтуються на загальнонаукових принципах: історизму, єдності історичного і логічного, об’єктивності, усебічності й цілісності вивчення історико-педагогічних процесів і явищ. Використані принципи стали основою для визначення комплексу взаємодоповнювальних методів дослідження проблеми: загальнонаукові: методи теоретичного аналізу і синтезу – для упорядкування сукупності термінів і понять музичної культури, для формування висновків та узагальнень; індукція, дедукція, узагальнення, ретроспекція, порівняння – з метою вивчення і аналізу нормативно-правових документів, архівних та маловідомих джерел; Згідно з історико-педагогічною методологією під час дослідження використані: наративний метод, метод наукової класифікації, історико-структурний (структурно-системний) метод, історико-порівняльний (історико-компаративний) метод використано. (en) The article structurally describes the methodology for studying the problem of the evolution of the creative potential of the individual in the 20th – early 21st centuries, which is built on the following levels: 1) general philosophical, ensuring the study of the evolution of the creative potential of the individual in the 20th – early 21st centuries in the space of dialectical laws and regularities; 2) general-scientific – analysis of the researched problem is provided by systemic, chronological, anthropological, axiological approaches upon which our research is based; 3) specifically scientific, which involves the study of the evolution of the creative potential of an individual in the 20th – early 21st centuries taking into account comparative, historical-genetic and personified approaches, which contribute to the reproduction of an objective picture of scientific and pedagogical knowledge about the past, provide an opportunity to penetrate into the essence of pedagogical phenomena and their various aspects. The research is based on general philosophical knowledge about the dialectic of the process of cognition, about being, nature, mankind, the world of everyday life; interdependence of pedagogical, socio-economic, cultural phenomena and processes and the necessity to study them in connection with specific historical conditions of social life; about the unity of the historical and logical, about the objective and historical approach to the analysis of the processes of the genesis of the creative potential of the individual in the 20th and early 21st centuries. The main place is occupied by the ideas of objective positivism, the main purpose of which is to understand the facts of the historicalpedagogical process as a set of theoretical and practical experience. All of these approaches are used comprehensively, since none of them is universal for the successful implementation of this goal. They are based on such general scientific principles as historicism, unity of the historical and logical, objectivity, comprehensiveness and integrity of the study of historical-pedagogical processes and phenomena. The principles used became the basis for defining a complex of complementary methods of researching the problem: general scientific: methods of theoretical analysis and synthesis – to organize the set of terms and concepts of musical culture, to form conclusions and generalizations; induction, deduction, generalization, retrospection, comparison – for the purpose of studying and analyzing normative-legal documents, archival and little-known sources. According to the historical and pedagogical methodology, such methods as narrative, the method of scientific classification, historical and structural (system-structural) method, historical and comparative (historical-comparative) method were used during the research.
  • Ескіз
    Документ
    Аксіологічні засади формування методологічної культури майбутнього вчителя
    (2014) Кравцов, Віталій Олександрович; Кравцов, Виталий Александрович; Kravtsov, V.
    (uk) У статті аналізуються теоретичні підходи до інтерпретації сутності та змісту методологічної культури майбутнього вчителя. Головна увага приділена аналізу умов формування методологічної культури майбутнього вчителя на засадах педагогічної аксіології.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічна компетентність як показник методологічної культури майбутнього вчителя
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Кравцов, Віталій Олександрович
    (uk) У статті досліджено теоретичні аспекти формування методологічної культури майбутнього вчителя. Автор приділяє пріоритетну увагу обґрунтуванню змісту методологічної компетентності як важливого показника сформованості методологічної культури вчителя.
  • Ескіз
    Документ
    Методологія педагогічних досліджень
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Кушнір, Василь Андрійович
    (uk) З методологічних позицій розглядається загальна структура наукового дослідження з педагогіки.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні підходи до вивчення регіонального аспекту художньої культури України в вищих педагогічних навчальних закладах
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Кириченко, Олена Іванівна
    Виявляється специфіка методологічних підходів до вивчення художньої культури в аспекті регіонального компоненту; визначаються можливості методологічного розширення аналізу художнього простору в локальних культурних центрах країни та формування у майбутніх фахівців педагогічних навчальних закладів розуміння значимості культурних цінностей власного регіону.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічна культура як характеристика професійного світогляду майбутнього вчителя
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Кравцов, Віталій Олександрович
    У статті висвітлюються теоретичні засади формування методологічної культури майбутнього вчителя. Автор обґрунтовує власне розуміння сутності й змісту методологічної культури як важливої професійної характеристики майбутнього педагога. Методологічна культура розглядається як характеристика професійного світогляду майбутнього вчителя.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні знання як змістовна характеристика методологічної культури майбутнього вчителя
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Кравцов, Віталій Олександрович
    У статті аналізуються теоретичні підходи до інтерпретації сутності та змісту методологічної культури майбутнього вчителя. Головна увага приділена аналізу методологічних знань різного рівня як змістовних характеристик методологічної культури майбутнього вчителя.
  • Ескіз
    Документ
    Формування методологічної культури майбутнього вчителя у процесі розв’язання педагогічних задач
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Кравцов, Віталій Олександрович
    У статті аналізуються теоретичні підходи до інтерпретації сутності та змісту методологічної культури майбутнього вчителя. Головна увага приділена аналізу умов та чинників формування методологічної культури майбутнього вчителя у навчально-виховному процесі педагогічного ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Умови розвитку методологічної культури майбутнього вчителя у педагогіці Василя Сухомлинського
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Кравцов, Віталій Олександрович
    У статті висвітлюються теоретичні засади та методичні аспекти розвитку методологічної культури майбутнього вчителя у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського. Автор акцентує увагу на дослідженні інтерпертації видатним педагогом змісту та умов формування методологічної культури як важливої характеристики професіоналізму вчителя.