Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти та родини в організації дозвілля дітей старшого дошкільного віку(2024) Третяк, Денис Олегович; Tretyak, D. O.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано теоретичні аспекти проблеми, уточнити зміст поняття «методичне забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку», з’ясовано особливості організації дорослими дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку в умовах закладу дошкільної освіти і сім'ї, розроблено й апробовано зміст і компоненти методичного забезпечення взаємодії закладу дошкільної освіти і сім'ї в організації дозвіллєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку. (en) The qualification work analyzed the theoretical aspects of the problem, clarified the meaning of the concept of "methodical support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age", clarified the features of the organization of leisure activities of children of senior preschool age by adults in the conditions of a preschool educational institution and a family, developed and tested the content and components of the methodological support for the interaction of a preschool educational institution and a family in the organization of leisure activities of children of senior preschool age.Документ Формування уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку засобами проєктної діяльності(2024) Грабовець, Валерій Миколайович; Grabovets, V. M.(ua) У кваліфікаційній роботі проаналізовано стан розробленості проблеми в теорії і практиці, з’ясовано можливості проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку, експериментально перевірено ефективність проєктної діяльності у формуванні уявлень про рідний край у дітей старшого дошкільного віку. Встановлено, що формування уявлень про рідний край у старших дошкільнят за допомогою проєктної діяльності можливо, якщо: зібраний і систематизований регіональний матеріал про природу з урахуванням вікових особливостей дітей; запроваджена поетапна схема організації проєктної діяльності дітей, що сприяє підвищенню мотивації до майбутньої діяльності і якісному засвоєнню отримуваної інформації про рідний край, залучені батьки в проєктну діяльність, як координатори роботи дітей над проєктом. (en) The qualification work analyzed the state of development of the problem in theory and practice, clarified the possibilities of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age, experimentally tested the effectiveness of project activity in the formation of ideas about the native land in children of senior preschool age. It was established that the formation of ideas about the native land in senior preschoolers through project activity is possible if: regional material about nature is collected and systematized, taking into account the age characteristics of children; a phased scheme for organizing children's project activity is introduced, which contributes to increasing motivation for future activity and high-quality assimilation of the received information about the native land, parents are involved in project activity as coordinators of children's work on the project.Документ Розвиток пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності(2024) Байсак, Юлія Леонідівна; Baysak, Y.L.(ua) Робота викладена на 100 сторінках, містить 3 розділи, 62 джерела в переліку посилань та 4 додатки. Об’єктом дослідження є процес розвитку пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Предмет дослідження – є розвиток пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку у процесі пошуково-дослідницької діяльності Метою роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці використання пошуково-дослідницької діяльності як засобу розвитку пізнавальних інтересів у дітей дошкільного віку. У першому розділі здійснене узагальнення психолого-педагогічних досліджень з питань формування пізнавальних інтересів. У другому розділі зазначено, що створення розвивального середовища є важливим чинником стимулювання та розвитку пізнавальних інтересів дітей. Висвітлені роль та характеристика дослідницької діяльності у ЗДО. У третьому розділі була проведена діагностика рівня пізнавальних інтересів дітей дошкільного віку під час дослідницької діяльності. В результаті чого нами була розроблена та реалізована програма формувального експерименту. У кінці роботи подано висновки, які відповідають вступу та основній частині роботи й містять основні узагальнення виконаного дослідження. (en) The work is presented on 100 pages, contains 3 chapters, 62 sources in the list of references and 4 appendices The object of the study is the process of development of preschool children’s cognitive interests. The subject of the study is the development of preschool children’s cognitive interests in the process of research activities. The purpose of the work is to theoretically substantiate and experimentally verify the usage of research activities as a means of development of preschool children’s cognitive interests. The first section summarizes psychological and pedagogical research on the formation of cognitive interests. The second section indicates that the creation of a developmental environment is an important factor in stimulating and developing children's cognitive interests. The role and characteristics of research activities in preschool education are highlighted. In the third section, a diagnosis the level of cognitive interests of preschool children during research activities was carried out. As a result, we developed and implemented a program of a formative experiment. At the end of the work, conclusions are presented that correspond to the introduction and the main part of the work and contain the main generalizations of the research performed.Документ Гра як провідний вид діяльності дітей дошкільного віку(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(ua) Сучасним дітям потрібно значно більше задля їх майбутнього місця в житті та у суспільстві ніж знання та навички. З-поміж чисельних компетентностей, які заявлені у Державному стандарті дошкільної освіти, слід зупинитися на ігровій діяльності. На всіх етапах розвитку особистості гра сприймається як цікаве заняття, яке необхідне для її життєдіяльності. Чим дитина стає старша, тим більше вона починає відчувати як розвиваюче так і виховне значення гри. З’ясовано, що гра пов’язана з пізнавальними потребами дітей. Гра, в рамках її можливостей, є способом задоволення потреб дитини. Ігрова діяльність є засобом тренуванням та вдосконаленням дошкільником своїх пізнавальних сил та здібностей. Граючись, дитина керується власними бажаннями, намірами та задумами. Якщо дорослі втручаються у хід гри, тоді місця для розвитку особистості дитини вже не залишається. Виділено такі риси гри: вільна розвивальна діяльність, яка здійснюється лише за бажанням дитини, для отримання задоволення від самого процесу діяльності, а лише від отримання результату (процедурне задоволення); творча, значною мірою імпровізована, дуже активний характер цієї діяльності («поле творчості»); емоційна піднесеність діяльності, суперництво, конкуренція, змагальність, атракція тощо (почуттєва природа гри, «емоційна напруга»); наявність непрямих або прямих правил, які віддзеркалюють зміст гри, логічну та часову послідовність її розвитку. Виокремлено такі види ігор: будівельно-конструкторські, сюжетно-рольові, творчі, ігри за правилами, театралізовані, режисерські, дидактичні, рухливі. Зазначено, що для дошкільника гра є засобом проникнення в діяльність та взаємостосунки дорослих людей, засобом віддзеркалення навколишньої дійсності. Під час гри у дітей розвивається здатність до творення та реалізації задуму, який, будучи на перших порах спонтанним, згодом постає як свідомо задумана тема, реалізуючи яку, дошкільники не просто механічно копіюють дії дорослих людей, а й відтворюють почуття, переживання, наснажують їх вже особистісним смислом. Гра виконує пізнавальну, виховну, розвивальну, естетичну та соціалізуючу функції. (en) Modern children need much more than knowledge and skills for their future place in life and society. Among the numerical competences declared in the State Standard of Preschool Education, one should focus on game activities. At all stages of personal development, the game is perceived as an interesting activity that is necessary for his life activity. The older the child becomes, the more he begins to feel both the developmental and educational value of the game. It was found that the game is related to the cognitive needs of children. The game, within its possibilities, is a way to satisfy child’s needs. Game is a means of training and improvement of the preschooler’s cognitive powers and abilities. While playing, the child is guided by his own desires, intentions and plans. If adults interfere in the course of the game, then there is no room left for the development of the child’s personality. The following features of the game are highlighted: free developmental activity, which is carried out only at the child’s request, to obtain satisfaction from the activity process itself, but only from obtaining the result (procedural satisfaction); creative, largely improvised, very active nature of this activity («field of creativity»); emotional sublimity of activity, rivalry, competition, competitiveness, attraction, etc. (emotional nature of the game, «emotional tension»); the presence of indirect or direct rules that reflect the content of the game, the logical and temporal sequence of its development. The following types of games are distinguished: construction and design, story-role, creative, games according to the rules, theatrical, directorial, didactic, active. It is noted that for a preschooler, a game is a means of penetrating into the activities and relationships of adults, means of reflecting the surrounding reality. During the game, children develop the ability to create and implement an idea, which, being spontaneous at first, later appears as a consciously conceived theme, realizing which preschoolers do not just mechanically copy the actions of adults, but also reproduce feelings, experiences, acquires personal meaning. The game performs cognitive, educational, developmental, aesthetic and socializing functions.