Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
7 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Технології інтегрованого навчання дітей дошкільного віку(2023) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets Natalka Valeriivna(ua) Інтеграційні процеси в системі дошкільної освіти є складовою загальних інноваційних процесів та характерною рисою соціокультурного простору сучасної освіти. Всебічне вивчення проблеми інтеграції в освіті підтвердило її значимість і позитивний вплив на педагогічний процес, що виразилося в прагненні розвитку сучасної особистості, яка відзначається системним мисленням, здатністю до усвідомленого аналізу своєї діяльності, власних дій. У статті розкрито різні підходи до розуміння сутності поняття «інтеграція» та відображено основні тлумачення цього терміну у довідкових, словниково – енциклопедичних та педагогічних виданнях, наукових дослідженнях. На основі аналізу досліджень визначено шляхи реалізації принципу інтеграції в практиці дошкільної освіти. Показано, що впровадження принципу інтеграції в дошкільну освіту передбачає формування єдиної картини світу у дитини дошкільного віку, а становлення дитячої картини світу як цілості визначає не тільки шлях інтелектуального розвитку дитини, але й зумовлює розвиток її творчого потенціалу, формує спосіб сприймати світ образно. Виокремлено ряд інтегративних блоків, усередині яких здійснюється інтеграція в закладі дошкільної освіти: природа, її основні закономірності та відносини; світ людей та мистецтво, їх взаємини та закономірності. Виділено фактори й компоненти, взаємодія яких забезпечує отримання відповідного інтегрального результату. Названо системоутворюючі фактори інтеграції. Основна увага зосереджується на характеристиці технологій інтегрованого навчання дітей дошкільного віку таких, як: ігрова, проєктна, STREAM-освіта. Виокремлено їх переваги та особливості застосування в освітньому просторі закладу дошкільної освіти. Перехід до інтеґрованого освітнього процесу є нагальною потребою сьогодення, що обумовлено модернізацією дошкільної освіти та психофізіологічними особливостями сучасних дошкільників, їхніми соціокультурними запитами. Подальші дослідження будуть спрямовані на розробку методичних рекомендацій щодо застосування технологій інтегрованого навчання в навчально-виховному процесі закладу дошкільної освіти. (en) One of the effective ways of updating the content and teaching methods in modern preschool education institutions is integration. Integration processes in the system of preschool education are a component of general innovation processes and a characteristic feature of the socio-cultural space of modern education. A comprehensive study of the problem of integration in education confirmed its significance and positive impact on the pedagogical process, which was expressed in the desire to develop a modern personality, which is characterized by systemic thinking, the ability to consciously analyze one's activities, one's own actions. The article reveals different approaches to understanding the essence of the concept of "integration" and reflects the main interpretations of this term in reference, dictionary-encyclopedic and pedagogical publications, scientific studies. Based on the research analysis, the ways of implementing the principle of integration in the practice of preschool education are determined. It is shown that the implementation of the principle of integration in preschool education involves the formation of child’s of preschool age whole picture of the world, and the formation of a child's picture of the world as a whole determines not only the path of the child's intellectual development, but also determines the development of his creative potential, forms a way of perceiving the world figuratively. A number of integrative blocks are singled out, within which integration is carried out in the preschool education institution: nature, its main regularities and relations; the world of people and art, their relationships and regularities. Factors and components, the interaction of which ensures obtaining a corresponding integral result, are highlighted. The systemforming factors of integration are named. The main focus is on the characteristics of technologies of integrated education of preschool children, such as: a game, a project, STREAM-education. Their advantages and features of application in the educational space of a preschool education institution are highlighted. The transition to an integrated educational process is an urgent need today, which is due to the modernization of preschool education and the psychophysiological characteristics of modern preschoolers, their socio-cultural demands. Further research will be aimed at developing methodological recommendations for the use of integrated learning technologies in the educational process of a preschool education institution.Документ Специфіка міжпредметної інтеграції дисциплін філологічного циклу в підготовці вчителів початкової школи(Machulin, 2018) Кіндей, Леся Григорівна(ua) У статті розглянуто місце і значення інтегрування навчального матеріалу у вищій школі; досліджено специфіку організації та методичні можливості проведення інтегрованих занять з лінгвістичних дисциплін у процесі мовно-мовленнєвої підготовки студентів спеціальності «Початкове навчання».Документ Комунікативна складова у структурі формування психологічної культури майбутніх педагогів в умовах оптимізації навчання та виховання дітей з особливими потребами(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Шишова, Інна Олексіївна(uk) У статті розкриваються основні підходи до визначення понять «психологічна культура», «психологічна культура майбутніх педагогів»,. Автор акцентує увагу на комунікативному компоненті психологічної культури майбутнього педагога.Документ Комплексно-інтеграційна технологія формування інструментально-виконавських компетенцій майбутнього вчителя музичного мистецтва(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Горбенко, Олена Борисівна(uk) У статті розкривається зміст і сутність комплексно-інтеграційної технології формування інструментально-виконавських компетенцій майбутнього вчителя музичного мистецтва; визначаються інноваційні методи навчання, що плідно і позитивно впливають на процес формування інструментально-виконавської компетентності майбутніх фахівців.Документ Логопедична ритміка в системі підготовки студентів до корекційної освіти дітей з особливостями фізичного та психомовленнєвого розвитку(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шишова, Інна Олексіївна; Шишова, Инна Алексеевна; Shushova, Inna(uk) Складовою діяльності педагога є діагностична, профілактична й корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. У статті розглянуто діяльнісну складову корекційного виховання, здійснено аналіз логопедичної ритміки як одного з важливих та перспективних розділів логопедії, корекційної педагогіки, успішних методів корекції мовлення та навчального предмета.Документ Емоційно-творчий аспект підготовки студентів психолого-педагогічного профілю до роботи із дітьми з особливими потребами(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Шишова, Інна Олексіївна(uk) Складовою діяльності педагога є діагностична, профілактична й корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. Психолого-педагогічними умовами підготовки майбутніх учителів до роботи із школярами в умовах інклюзивної освіти є: поповнення змісту професійної підготовки майбутніх учителів теоретичними питаннями щодо проблеми; забезпечення майбутніх учителів навичками і вміннями корекційно-виховної роботи; організація комплексу практичних занять контекстного характеру. У статті розглянуто емоційно-творчу складову корекційного виховання.Документ Концепт "трудове виховання" у системі психолого-педагогічної підготовки студентів в умовах інклюзивної освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Шишова, Інна ОлексіївнаСкладовою діяльності педагога є діагностична, профілактична й корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. Психолого-педагогічними умовами підготовки майбутніх учителів до роботи із школярами в умовах інклюзивної освіти є: поповнення змісту професійної підготовки майбутніх учителів теоретичними питаннями щодо проблеми; забезпечення майбутніх учителів навичками і вміннями корекційно-виховної роботи; організація комплексу практичних занять контекстового характеру. У статті розглянуто трудову складову корекційного виховання.