Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
4 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Використання комп’ютерних технологій в процесі навчання математики в початковій школі(2024) Репало, Ірина Леонідівна; Repalo, I.L.(ua) Робота викладена на 82 сторінках, містить 2 розділи, 51 джерело та 3 додатки. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предметом дослідження є педагогічні умови, методи та технології використання ІКТ на уроках математики в початковій школі. Метою дослідження є вивчення ефективності використання ІКТ у навчанні математики в початковій школі та розробка рекомендацій щодо їх застосування для підвищення якості навчання. Перший розділ роботи присвячений теоретичним основам використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі початкової школи. У ньому розкрито сутність поняття ІКТ, проаналізовано їх значення для навчання математики та особливості впровадження у початковій освіті. Досліджено психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій, акцентується увага на вікових особливостях учнів та способах адаптації матеріалу до їхніх потреб. Розглянуто педагогічні умови ефективного використання ІКТ, зокрема технічне забезпечення, рівень підготовки педагогів та вибір оптимальних методичних підходів. У другому розділі роботи описано експериментальне дослідження, яке мало не меті перевірити ефективність використання ІКТ у процесі навчання математики учнів початкової школи. Розкрито особливості організації сучасного уроку математики з використанням цифрових технологій, структуру та етапи експерименту. Результати дослідження демонструють позитивний вплив використання ІКТ на навчальні досягнення учнів із математики, зокрема підвищення їхньої мотивації та покращення математичних компетенцій. Розроблено практичні рекомендації для вчителів щодо використання ІКТ під час викладання математики з метою підвищення ефективності навчального процесу. За результатами роботи зроблено висновки щодо використання комп’ютерних технологій на уроках математики в початковій школі. (en) The thesis consists of 82 pages, includes 2 chapters, 51 references, and 3 appendices. The object of the study is the process of teaching mathematics in primary school, implemented through information and communication technologies (ICT). The subject of the study is the pedagogical conditions, methods, and technologies for using ICT in mathematics lessons in primary school. The aim of the study is to examine the effectiveness of ICT in teaching mathematics in primary school and to develop recommendations for their application to improve the quality of education. The first chapter of the work is dedicated to the theoretical foundations of using information and communication technologies (ICT) in the educational process of primary school. It explores the concept of ICT, analyzes its importance for teaching mathematics, and examines the specifics of its implementation in primary education. Psychological and pedagogical aspects of technology application are discussed, focusing on the age characteristics of students and methods of adapting materials to their needs. The chapter considers pedagogical conditions for the effective use of ICT, including technical support, teacher training, and the selection of optimal methodological approaches. The second chapter focuses on an experimental study of the effectiveness of ICT in teaching mathematics to primary school students. It describes the organization of modern mathematics lessons using technologies, the structure, and stages of the experiment. The study results demonstrate the impact of ICT integration on students’ academic achievements, particularly their increased motivation and improved mathematical competencies. The chapter provides practical recommendations for teachers on using ICT in mathematics instruction, which can enhance the efficiency of the educational process. The study concludes with findings regarding the use of computer technologies in mathematics lessons in primary school.Документ Формування лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Філоненко, Оксана Володимирівна; Filonenko, Oksana(ua) Сучасні інформаційно-комунікаційні технології, попри їх поширеність та незаперечну цінність в освітньому середовищі ЗВО, не повною мірою використовуються з метою формування лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців. У статті розкрито особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій формування лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців. З’ясовано, що освоюючи та вдосконалюючи комунікативну компетенцію в процесі використання інформаційно-комунікаційних технологій, відбувається лінгвокультурна інтеграція особистості в структуру тих взаємовідносин та взаємодії, в контексті яких особистість набуває функціонально-комунікативних зв’язків, що регулюються на основі сучасних форм, способів, інформаційнотехнологічних можливостей, відповідають вимогам сучасної культурної та мовної реальності. Комунікативна компетенція, будучи складним інтегративним цілим, передбачає формування певних якостей особистості: товариськість, розкутість, бажання вступати в комунікативний контакт, вміння взаємодіяти в колективі тощо. Під час освоєння та вдосконалення комунікативної компетенції в процесі використання інформаційно-комунікаційних технологій, відбувається лінгвокультурна інтеграція особистості в структуру тих взаємовідносин та взаємодії, в контексті яких особистість набуває функціонально-комунікативних зв’язків, що регулюються на основі сучасних форм, способів, інформаційнотехнологічних можливостей, відповідають вимогам сучасної культурної та мовної реальності. Комунікативна компетенція, будучи складним інтегративним цілим, передбачає формування певних якостей особистості: товариськості, розкутості, бажання вступати в комунікативний контакт, вміння взаємодіяти в колективі тощо. Перспективи подальших досліджень вбачаємо у визначенні конкретних можливостей впровадження в освітній процес організаційних форм, методів, що сприяють формуванню лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців. (en) Modern information and communication technologies, despite their prevalence and undeniable value in the educational environment of higher education institutions, are not fully used for the purpose of forming the linguistic and cultural competence of future specialists. The article reveals the features of using information and communication technologies to form the linguistic and cultural competence of future specialists. It was found that mastering and improving communicative competence in the process of using information and communication technologies, the linguistic and cultural integration of the individual into the structure of those relationships and interactions takes place, in the context of which the individual acquires functional and communicative connections regulated on the basis of modern forms, methods, information and technological capabilities that meet the requirements of modern cultural and linguistic reality. Communicative competence, being a complex integrative whole, involves the formation of certain personality qualities: sociability, openness, the desire to enter into communicative contact, the ability to interact in a team, etc. During the development and improvement of communicative competence in the process of using information and communication technologies, there is a linguistic and cultural integration of the individual into the structure of those relationships and interactions, in the context of which the individual acquires functional and communicative connections regulated on the basis of modern forms, methods, information and technological opportunities that meet the requirements of modern cultural and linguistic reality.Communicative competence, being a complex integrative whole, involves the formation of certain personality qualities: sociability, openness, the desire to enter into communicative contact, the ability to interact in a team, etc. We see the prospects for further research in the determination of specific opportunities for the introduction of organizational forms and methods into the educational process, which contribute to the formation of linguistic and cultural competence of future specialists.Документ Особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку вокально-виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Шевченко, Інга Леонідівна; Shevchenko, Inha Leonidivna(ua) У статті проаналізовані особливості використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій для розвитку вокально-виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Визначено проблему недостатньої скоординованості навчальних програм, які б могли забезпечити інтегративні механізми навчання, наголошено, що розвиток інформаційно-комунікаційних технологій відкриває широкий доступ до навчальних та освітніх ресурсів. Проаналізовано досвід використання позитивного впливу комп’ютерних технологій на систему освіти, коли комп’ютер забезпечує функції індивідуального навчання, зумовленого розбудовою моделі особистості на основі визначення особливостей пізнавальних процесів; проблемного навчання, у якому студент виступає в якості дослідника; формування досвіду творчої діяльності як сукупність психічних особливостей. Визначено дидактичні можливості, функції та вимоги до впровадження технологій комп’ютерного навчання в контексті неперервної професійної музичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розкрито зміст поняття «синестезія» як феномен механізму інтеграції мистецтв. При використанні інформаційно-комунікаційних технологій розкрито зміст мультимедійних програм та вебплатформ, що використовуються в музичній освіті, зокрема, проекту ArtSmart, метою якого є інтеграція новітніх технологій в усталені методи навчання та популяризація музичного мистецтва та музичної освіти. Наголошено, що одним з напрямків навчання в ArtSmart є вокальні заняття, які поділяються на індивідуальні і групові. Висвітлено завдання викладачів та основні переваги проекту. Наголошено, що застосування інтерактивних технологій навчання передбачає використання рольових та інтерактивних ігор, практичних завдань, моделювання проблемних ситуацій, ведення дискусій тощо. У процесі інтерактивної взаємодії центральним джерелом навчального пізнання вважається досвід студентів, який є важливою умовою їх професійного становлення, творчого розвитку. Розроблено власну систему завдань-вправ для студентів на основі створення акомпанементу до пісні, що виконується за допомогою синтезатора: розробка власної інструкції до синтезатора щодо вибору стилю акомпанементу до заданої мелодії, аналіз музичних фрагментів, узагальнення понять, коли використовується метод спроб і помилок у пошуку найбільш виразного акомпанементу з точки зору особистого підходу вчителя. (en) The article analyzes the features of using the latest information and communication technologies for the development of vocal performance skills of the future teacher of musical art. The problem of insufficient coordination of educational programs, which could provide integrative learning mechanisms, was identified, and it was emphasized that the development of information and communication technologies opens wide access to educational and educational resources. The experience of using the positive impact of computer technologies on the education system, when the computer provides the functions of individual learning, determined by the development of a personality model based on the identification of the features of cognitive processes, is analyzed; problem-based learning, in which the student acts as a researcher; forming the experience of creative activity as a set of mental characteristics. The didactic possibilities, functions and requirements for the implementation of computer learning technologies in the context of continuous professional musical training of the future music teacher are determined. The meaning of the concept of "synesthesia" as a phenomenon of the mechanism of arts integration is revealed. When using information and communication technologies, the content of multimedia programs and web platforms used in music education is revealed, in particular, the Art Smart project, the purpose of which is the integration of the latest technologies into established teaching methods and the popularization of musical art and music education. It is emphasized that one of the areas of study at Art Smart is vocal classes, which are divided into individual and group classes. The tasks of teachers and the main advantages of the project are highlighted. It is emphasized that the use of interactive learning technologies involves the use of role-playing and interactive games, practical tasks, modeling of problem situations, conducting discussions, etc. In the process of interactive interaction, the central source of educational knowledge is the experience of students, which is an important condition for their professional development and creative development. An own system of tasks-exercises was developed for students based on the creation of an accompaniment to a song performed with the help of a synthesizer: development of own instructions for the synthesizer on choosing the style of accompaniment to a given melody, analysis of musical fragments, generalization of concepts when the trial and error method is used to find the most expressive accompaniment from the point of view of the teacher's personal approach.Документ Інноваційні засоби профорієнтації в системі педагогічної освіти(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Уличний, Ігор Любомирович; Уличный, Игорь Любомирович; Ulychnyi, Igor Lyubomyrovych(uk) У статті відзначено роль інновацій в системі освіти та у сфері професійної орієнтації молоді. Доведено необхідність формування ефективних механізмів професійного самовизначення особистості. Охарактеризовано роль та основні завдання профільного навчання, його психологічний супровід. Розкрито доцільність створення освітніх округів та ресурсних центрів професійної орієнтації. Окреслено перспективні напрями запровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері професійної орієнтації.