Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Традиції виховання дітей в українській сім’ї (Південь України): історія розвитку (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)
    (2023) Дубінка, Микола Михайлович; Dubinka, M.
    (ua) У статті автор здійснив спробу аналізу особливостей розвитку української сім’ї на різних історичних етапах розвитку (друга половина ХІХ ст. – початок ХХ ст. (Південь України)). Ним обґрунтовано зростання інтересу до минулого народу, його виховних традицій, історичних знань, до національної духовної ідеї, без яких неможливо зрозуміти сучасний розвиток конкретної нації. Доказом цього є історичний шлях розвитку України, де стійким, соціально й духовно значущим елементом у вихованні особистості є сім’я, яка зберегла і залишила нам у спадок тисячолітню народну культуру, цінності, традиції. Науковець зазначає, що сім’я завжди була найкращим колективним вихователем, носієм найвищих національних ідеалів. А в Україні завжди панував культ родини, рідної домівки, шани до батьків та свого роду. Сімейні українські традиції виховання – це своєрідний механізм передачі, засвоєння і розвитку народного досвіду виховання, культури, та формування на цій основі соціально та національно значимих якостей особистості. Вивчаючи характер виховання дітей на різних етапах становлення української робітничої сім’ї автор зазначає, що їх етнопедагогічні традиції були спрямовані на утвердження народно-родинної основи виховання; визначення мети виховання через ідеал традицій українського суспільства; залучення учасників виховного процесу до засвоєння культури та народного надбання, забезпечення спадкоємності як необхідної умови створення нового потенціалу української культури; визначення основних напрямків залучення до культурних цінностей через вивчення досвіду народу, звичаїв, способу життя. Здійснений аналіз українських традицій виховання у сім’ї дозволив зробити висновок про їх визначальну роль у формуванні характеру кожної дитини, її особистісних рис і національної свідомості, реалізації процесу соціалізації особистості. Це стало основою формування нової самобутньої національно-педагогічної системи. Перспективи подальших наукових пошуків убачаємо у дослідженні впливу традицій сім’ї на процес виховання дитини (історіографія питання).
  • Ескіз
    Документ
    Мистецько-педагогічна діяльність М. І. Жука у розвитку графічної південноукраїнської національної школи
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Пунгіна, Ольга Анатоліївна; Puhina, O.
    (uk) У 1925 році в Одеському Політехнікумі образотворчих мистецтв для ґрунтовної підготовки знавців народної творчості, відкривається майстерня стилізації, керівником до якої був запрошений видатний художник М. І. Жук. Під його керівництвом в інституті починається глибоке вивчення народних зразків і навчання на їхній основі. Особливу увагу у майстерні приділяли вивченню південно-причорноморських мотивів орнаментики і національних джерел творчості
  • Ескіз
    Документ
    Вклад Володимира Заузе у розвиток графічних видів мистецтва на Півдні України
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Пунгіна, Ольга Анатоліївна; Puhina, O.
    (uk) У 20-і роки, у зв’язку із зростаючим значенням графічних видів мистецтва на Півдні України, в Одеському художньому інституті створюється графічна майстерня, до викладання запрошують видатних художників таких як, Володимир Заузе. Своїм завданням факультет мав зблизити графіку з технічним виробництвом, випускати не тільки художника-графіка, але й техніка, що знає і розуміє усі технічні засоби виробництва.