Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Форумання готовності до інноваційної педагогічної діяльності майбутнїх учителів початкових класів(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Цуканова, Наталія Миколаївна; Tsukanova, Nataliia(ua) В умовах стрімких змін у системі освіти, формування готовності майбутніх учителів початкових класів до інноваційної педагогічної діяльності набуває особливої актуальності. Сучасний педагог повинен не тільки володіти традиційними методами викладання, а й уміти адаптуватися до нових викликів, використовуючи інноваційні підходи та технології. Це вимагає переосмислення змісту та структури професійної підготовки педагогів. У статті аналізується сутність поняття «готовність до інноваційної педагогічної діяльності», виявляються її основні компоненти: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний та рефлексивно-оцінний. Кожен із них розкривається як найважливіший елемент формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкових класів, що забезпечує його здатність до перетворення освітнього процесу. Окрему увагу приділено аналізу чинників, що впливають на процес формування цієї готовності, включно з як особистісними особливостями студентів, так і особливостями освітнього середовища. Підкреслюється важливість комплексного підходу, що включає не тільки навчання, а й практико-орієнтовану діяльність, а також елементи самоаналізу та рефлексії. Розглядаються зарубіжні та українські підходи до підготовки педагогів, здатних до інновацій. Аналізуються успішні практики, що включають використання адаптивних технологій, інтеграцію доповненої реальності в навчальний процес, а також розвиток ІК-компетентності через неформальні форми освіти. Ці підходи порівнюються з метою виявлення загальних тенденцій та специфічних особливостей. Запропоновано структурно-функціональну модель формування готовності, що включає послідовні етапи - від мотиваційно-орієнтувального до рефлексивно-узагальнюючого. Модель акцентує увагу на необхідності активного залучення студентів до освітнього процесу, реалізації проєктів і впровадження інноваційних педагогічних рішень. Таким чином, стаття розкриває комплексне розуміння процесу формування готовності до інноваційної педагогічної діяльності, а також пропонує практичні інструменти та підходи, застосовні в системі професійної підготовки вчителів. Матеріали дослідження можуть бути корисними як педагогічним вишам, так і освітнім установам, зацікавленим у підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців. (en) In the context of rapid changes in the education system, the formation of future primary school teachers' readiness for innovative pedagogical activities is of particular relevance. A modern teacher must not only master traditional teaching methods, but also be able to adapt to new challenges using innovative approaches and technologies. This requires a rethinking of the content and structure of teacher training. The article analyzes the essence of the concept of “readiness for innovative pedagogical activity”, identifies its main components: motivational and value, cognitive, operational and activity, and reflective and evaluative. Each of them is revealed as the most important element of the formation of the future teacher's professional competence, which ensures his/her ability to transform the educational process. Particular attention is paid to the analysis of factors influencing the process of forming this readiness, including both the personal characteristics of students and the characteristics of the educational environment. The importance of an integrated approach is emphasized, which includes not only learning, but also practice-oriented activities, as well as elements of self-analysis and reflection. Foreign and Ukrainian approaches to training teachers capable of innovation are considered. Successful practices are analyzed, including the use of adaptive technologies, integration of augmented reality into the educational process, and development of IR competence through non-formal education. These approaches are compared to identify common trends and specific features. A structural and functional model of readiness formation is proposed, which includes successive stages - from motivational and orientation to reflective and generalizing. The model emphasizes the need to actively involve students in the educational process, implement projects and introduce innovative pedagogical solutions. Thus, the article reveals a comprehensive understanding of the process of forming readiness for innovative pedagogical activity, and offers practical tools and approaches applicable to the system of teacher training. The materials of the study can be useful for both pedagogical universities and educational institutions interested in improving the quality of training of future specialists.Документ Інтеграція сучасних освітніх технологій у процесі професійного зростання вчителя(2024) Лень, Каріна Олексіївна; Len, K. O.(ua) У кваліфікаційній роботі розкрита тема інтеграції та застосування освітніх технологій у процесі професійного зростання вчителя, яка сприяє підвищенню якості навчання. У роботі висвітлено види сучасних освітніх технологій та їх концепція, включаючи електронні платформи для навчання, інтерактивні дошки, мобільні додатки, відеоконференції та соціальні мережі. В роботі зроблено висновок про те, що педагоги повинні не тільки володіти знаннями, але й уміти ефективно використовувати інструменти, які забезпечують сучасну освіту. Підготовка майбутніх учителів за допомогою сучасних освітніх технологій є процесом, що потребує уваги до різних аспектів: від формування професійних компетенцій вчителя до створення підтримуючого і інклюзивного навчального середовища. Крім того, дослідження виявило, що використання освітніх технологій сприяє розвитку мотивації учнів, їх активності та зацікавленості у навчальному процесі. Використання інтерактивних методів навчання, які дозволяють створювати більш мотивуючий простір, який відповідає потребам сучасних учнів. В роботі визначена важливість безперервної освіти для вчителів, яка передбачає регулярне оновлення знань і навичок у сфері нових технологій. Це дозволяє вчителям залишатися в курсі останніх тенденцій і методик, яка позитивно впливає на їх професійний імідж і готовність до викликів, що відкриваються у процесі навчання. (en) The subject of integration and application of educational technologies in the process of professional growth of the teacher, which contributes to improving the quality of education, is revealed in the qualification work. The work highlights the types of modern educational technologies and their concept, including electronic learning platforms, interactive whiteboards, mobile applications, video conferencing and social networks. The work concludes that teachers should not only possess knowledge, but also be able to effectively use the tools that provide modern education. The training of future teachers with the help of modern educational technologies is a process that requires attention to various aspects: from the formation of the teacher's professional competencies to the creation of a supportive and inclusive learning environment. In addition, the study revealed that the use of educational technologies contributes to the development of students' motivation, their activity and interest in the educational process. The use of interactive learning methods that allow you to create a more motivating space that meets the needs of today's students. The work defines the importance of continuous education for teachers, which involves regular updating of knowledge and skills in the field of new technologies. This allows teachers to stay abreast of the latest trends and methods, which positively affects their professional image and readiness for challenges that arise in the learning process.