Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальна освітня траєкторія студента
    (КПУ, 2018) Краснощок, Інна Петрівна; Krasnoshchok, I.
    (ua) Статтю присвячено визначенню та теоретичному обґрунтуванню особливостей організації інди­ відуальної освітньої траєкторії студента в умовах сучасного закладу вищої освіти. Проаналізовано підходи до визначення сутності поняття «індивідуальна освітня траєкторія» в сучасних досліджен­ нях, з ’ясовано, що вчені, розкриваючи зміст цього поняття, переважно обмежуються навчальним процесом. Обґрунтовано, що індивідуальна освітня траєкторія студента передбачає шляхи досяг­ нення важливих для нього освітніх цілей як у навчальній діяльності, так і в різних видах позаудиторної діяльності та саморозвитку. З’ясовано, що індивідуальна освітня траєкторія досягнення студен­ том освітньої мети визначається спільно з педагогами як програма індивідуальної освітньої діяль­ ності, що перетворює студента з пасивного «приймача» освітніх послуг на суб’єкта їх визначення й замовлення. Визначено, що індивідуальну освітню траєкторію студента доцільно розглядати усвідомлено і відповідально вибраним шляхом реалізації особистісно-професійного потенціалу з ура­ хуванням вимог стандарту освіти та власних цінносно-смислових установок, потреб, мотивацій, можливостей та досвіду, оформлений й упорядкований ним за педагогічної підтримки викладачів в індивідуальній освітній програмі освітньої діяльності, яка реалізується за розробленим індивідуаль­ ним освітнім маршрутом. Під час дослідження доведено, що індивідуальна освітня траєкторія, індивідуальна освітня про­ грама та індивідуальний освітній маршрут є взаємопов’язаними та взаємозумовленими елементами одного процесу, що визначає персональний шлях реалізації особистісно-професійного потенціалу студента, який він вибрав відповідно до своїх мотивів, потреб, ціннісно-смислових установок, зді­бностей та можливостей для досягнення важливих для нього освітніх результатів (продуктів). Виявлено, що визнання себе суб’єктом особистісного й професійного становлення посилює відповідальність студента за результати своєї професійної підготовки, стимулює пізнання всіх можли­ востей для саморозвитку, які є в освітньому просторі закладу вищої освіти. Показано, що ефек­тивність реалізації індивідуальної освітньої траєкторії студентів зумовлюється внутрішніми та зовнішніми факторами.