Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
19 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Формування соціальної компетентності підлітків у середовищі закладів загальної та позашкільної освіти(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Краснощок, Інна Петрівна; Кравцова, Тетяна Олександрівна; Krasnochok, Inna Petrivna; Kravtsova, Tetyana Oleksandrivna(ua) У статті розкрито зміст та компонентну структуру соціальної компетентності підлітків, авторами акцентовано увагу на особливостях формування соціальної компетентності у середовищі закладів загальної середньої та позашкільної освіти. На основі аналізу сутності соціальної компетентності особистості як умови її гармонійної й продуктивної взаємодії із соціальним середовищем здійснено в наукових працях українських та зарубіжних вчених, було зроблено авторське визначення. Встановлено, що соціальна компетентність соціальна компетентність – це динамічна комбінація комплексу знань про соціальну дійсність і про себе, системи умінь і навичок ефективної взаємодії із оточуючим соціальним середовищем, соціально-індивідуальних цінностей і мотивів життєдіяльності, що забезпечує успішну інтеграцію людини в суспільство, завдяки здатності до: продуктивної співпраці з різними партнерами в групі та команді, прояву ініціативності, активності, відповідальності в командній роботі; запобігання та конструктивного розв’язання конфліктів; реалізації різних соціальних ролей, обрання ефективних шляхів й засобів досягнення особисто й соціально значущих цілей з урахуванням інтересів, потреб інших та дотримання норм і правил спільноти. На основі аналізу та узагальнення різних підходів, визначено, що формування соціальної компетентності підлітків як багаторівневий процес, спрямований на розв’язання взаємопов’язаних завдань: розвиток усвідомлення учнями системи знань про соціальну дійсність і про себе, що визначають когнітивний компонент; стимулювання формування соціально ціннісних та особистісно значущих мотивів участі в соціально орієнтованій діяльності, продуктивної соціальної взаємодії з однолітками та дорослими (ціннісно-мотиваційний компонет) та формування соціальних умінь та навичок завдяки збагаченню досвіду підлітка ефективного розв’язання завдань соціального плану. Уточнено, що на формування соціальної компетентності підлітків впливає середовище як закладу загальної середньої освіти, так і позашкільної освіти, що взаємодоповнюють систему впливів на підлітків. (en) The article reveals the content and component structure of adolescents’ social competence, the authors focus on the peculiarities of forming social competence in the environment of general secondary and out-of-school education institutions. Based on the analysis of the essence of social competence of an individual as a condition for his/her harmonious and productive interaction with the social environment carried out in the scientific works of Ukrainian and foreign scholars, the author’s definition was made. It has been established that social competence is a dynamic combination of a set of knowledge about social reality and about oneself, a system of skills and abilities to effectively interact with the surrounding social environment, social and individual values and motives of life, which ensures the successful integration of a person into society, due to the ability to: productive cooperation with different partners in a group and team, demonstration of initiative, activity, responsibility in teamwork; prevention and constructive resolution of conflicts. Based on the analysis and synthesis of various approaches, it is determined that the formation of adolescents’ social competence as a multilevel process aimed at solving interrelated problems: development of students’ awareness of the system of knowledge about social reality and about themselves, which determine the cognitive component; stimulation of the formation of socially valuable and personally significant motives for participation in socially oriented activities, productive social interaction with peers and adults (value and motivational component) and formation of social It is specified that the formation of social competence of adolescents is influenced by the environment of both general secondary education and out-of-school education, which complement the system of influences on adolescents.Документ Навчальна пропедевтична практика з педагогіки(2022) Кравцова, Тетяна Олександрівна; Краснощок, Інна ПетрівнаДокумент Педагогічна практика (виконання навчальної програми з педагогіки)(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Кравцова, Тетяна Олександрівна; Краснощок, Інна Петрівна; Радул, Валерій ВікторовичДокумент Педагогічний супровід самореалізації майбутніх фахівців(2019) Краснощок, Інна Петрівна(ua) У статті розглянуто поняття педагогіч ного супроводу в умовах закладу вищої освіти. Проаналізовано роль педагогічного супроводу в самореалізацїі майбутнього фахівця. Обґрунто вано розуміння педагогічного супроводу саморе-алізації майбутнього фахівця. Визначено зміст основних функціональних компонентів педаго гічного супроводу самореалізацїі майбутнього фахівця: діагностичного, мотиваційно-цільово-го, проектувального, діяльнісного, рефлексивно-коригувального.Документ Теоретичні аспекти визначення сутності потенціалу самореалізації майбутнього вчителя(2019) Краснощок, Інна Петрівна(ua) У статті розглянуто теоретичні аспекти у з’ясуванні сутності поняття "потенціал реалізації", а також представленно авторське трактування поняття "потенціал самореалізації майбутнього вчителя" та розкрито його зміст.Документ Професійно-особистісний саморозвиток майбутнього вчителя як складова педагогічної освіти(2007) Краснощок, Інна Петрівна(ua) Цілісне уявлення про професійне формування майбутнього вчителя передбачає, що оволодіння професією і професійне вдосконалення є складовими процесу самореалізації людини. Водночас головною ідеєю безперервної освіти є спрямованість фахівця на професійно-особистісне вдосконалення. Як основний механізм реалізації професійного формування майбутнього вчителя ми розгля даємо його професійно-особистісний саморозвиток.Документ Індивідуальна освітня траєкторія студента(КПУ, 2018) Краснощок, Інна Петрівна; Krasnoshchok, I.(ua) Статтю присвячено визначенню та теоретичному обґрунтуванню особливостей організації інди відуальної освітньої траєкторії студента в умовах сучасного закладу вищої освіти. Проаналізовано підходи до визначення сутності поняття «індивідуальна освітня траєкторія» в сучасних досліджен нях, з ’ясовано, що вчені, розкриваючи зміст цього поняття, переважно обмежуються навчальним процесом. Обґрунтовано, що індивідуальна освітня траєкторія студента передбачає шляхи досяг нення важливих для нього освітніх цілей як у навчальній діяльності, так і в різних видах позаудиторної діяльності та саморозвитку. З’ясовано, що індивідуальна освітня траєкторія досягнення студен том освітньої мети визначається спільно з педагогами як програма індивідуальної освітньої діяль ності, що перетворює студента з пасивного «приймача» освітніх послуг на суб’єкта їх визначення й замовлення. Визначено, що індивідуальну освітню траєкторію студента доцільно розглядати усвідомлено і відповідально вибраним шляхом реалізації особистісно-професійного потенціалу з ура хуванням вимог стандарту освіти та власних цінносно-смислових установок, потреб, мотивацій, можливостей та досвіду, оформлений й упорядкований ним за педагогічної підтримки викладачів в індивідуальній освітній програмі освітньої діяльності, яка реалізується за розробленим індивідуаль ним освітнім маршрутом. Під час дослідження доведено, що індивідуальна освітня траєкторія, індивідуальна освітня про грама та індивідуальний освітній маршрут є взаємопов’язаними та взаємозумовленими елементами одного процесу, що визначає персональний шлях реалізації особистісно-професійного потенціалу студента, який він вибрав відповідно до своїх мотивів, потреб, ціннісно-смислових установок, здібностей та можливостей для досягнення важливих для нього освітніх результатів (продуктів). Виявлено, що визнання себе суб’єктом особистісного й професійного становлення посилює відповідальність студента за результати своєї професійної підготовки, стимулює пізнання всіх можли востей для саморозвитку, які є в освітньому просторі закладу вищої освіти. Показано, що ефективність реалізації індивідуальної освітньої траєкторії студентів зумовлюється внутрішніми та зовнішніми факторами.Документ Особистісна самореалізація майбутнього вчителя в навчально-виховному середовищі педагогічного університету(2003) Краснощок, Інна Петрівна; Krasnoschoc, I.(ua) Дисертація присвячена актуальній проблемі становлення особистісно ї самореалізації майбутніх учителів в навчально-виховному середовищі педагогічного університету. Обґрунтовано зміст, структуру та досліджено ефективні умови розвитку цього явища. Доведено, що особистісна самореалізація – це поняття, яке фіксує стан розвитку “соціальності” особистості майбутнього фахівця за допомогою характеру, спрямованості його діяльності на реалізацію суспільних ідеалів. Зазначено, що поступовий розвиток особистісної самореалізації майбутніх учителів досягається за рахунок активної їхньої включеності в середовище педагогічного університету. На основі теоретичних узагальнень та в результаті експериментальної роботи обґрунтовано та запропоновано рівні становлення особистісної самореалізації майбутніх учителів. Встановлено найбільш ефективні види діяльності стосовно розвитку особистісної самореалізації студентів педагогічного університету в мікросередовищі їхньої життєдіяльності, формуванні педагогічної культури та в умовах участі у науково -дослідній роботі. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність запропонованих умов становлення особистісної самореалізації майбутніх учителів у навчально -виховному середовищі.Документ Виховна компетентність майбутнього педагога: зміст та структура(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Краснощок, Інна Петрівна; Краснощок, Инна Петровна; Krasnoshchok, Inna Petrivna(uk) Стаття присвячена проблемі формування виховної компетентності майбутнього педагога. Запропоновано авторський підхід до трактування поняття «виховна компетентність майбутнього педагога». Розкрито зміст структурних компонентів виховної компетентності майбутнього педагога з урахуванням вимог до організації та здійснення виховання учнів в новій українській школі.Документ Виховна компетентність майбутнього педагога: зміст та структура(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Краснощок, Інна Петрівна; Краснощок, Инна Петровна; Krasnoshchok, Inna Petrivna(uk) Стаття присвячена проблемі формування виховної компетентності майбутнього педагога. Запропоновано авторський підхід до трактування поняття «виховна компетентність майбутнього педагога». Розкрито зміст структурних компонентів виховної компетентності майбутнього педагога з урахуванням вимог до організації та здійснення виховання учнів в новій українській школі.