Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Актуалізація комунікативних компетентностей у майбутніх фахівців мистецької галузі
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кириченко, Олена Іванівна; Гарбузенко, Лариса Володимирівна; Kirichenko, Olena Ivanivna; Garbuzenko, Larisa Volodymyrivna
    (ua) Розглядається проблема актуалізації комунікативних компетентностей у навчальній підготовці майбутніх фахівців мистецької галузі. Виявлені підходи до означеної теми з боку дослідників, показані багатозначні аспекти у визначенні самого поняття «комунікативні компетентності», їхня важливість у навчальному процесі вищих навчальних закладів. Метою статті є виявлення аспектів актуалізації комунікативних компетентностей під час професійної підготовки спеціалістів мистецької галузі, які сприяють ефективності у формуванні професійних навиків та вмінь, допомагають орієнтуватися студентам мистецьких спеціальностей у сучасному соціокультурному просторі, активізують творчу діяльність. У ході дослідження проблеми розглянуто специфіку художньої комунікації, сутність якої полягає у взаємодії автора і реципієнта, що відбувається в інтелектуально-творчому контакті і базується на ґрунті ціннісно-смислових відносин. Підкреслено, що в даному комунікаційному діалозі існує третій компонент, яким є сам художній твір, що стає своєрідним каналом інформаційного повідомлення. У розумінні змісту, що несе в себе художній твір, важливе значення набувають розуміння художньої мови та інтерпретація змісту твору. Не менше значення має сприйняття реципієнтом інформації, що закладена у художніх об’єктах, яка відрізняється умовністю висловлювання, тому реципієнт має бути налаштований на сприймання в будь-якому творі не самої реальності, а її художнього відображення в образах. У процесі формування комунікативних компетентностей у студентів мистецького напряму необхідно виробити комунікативні стратегії, які забезпечує міждисциплінарний дискурс, поєднання різних методологічних підходів багатьох навчальних дисциплін та інтегративний підхід до навчання. У результаті проведеного дослідження було з’ясовано, що формування і розвиток комунікативних компетентностей відбуваються протягом усього періоду навчання. Для отримання очікуваних результатів необхідно розробити ефективні комунікативні стратегії, які покращують набуття знань, умінь і навиків. Важливо створити спеціальні педагогічні умови для активізації творчої діяльності студентів, яка є вищим рівнем сформованих компетентностей. У подальшому важливо дослідити специфіку та типи комунікативних стратегій та визначити, яким чином вони здатні посилити роль комунікативних комптентностей у навчанні студентів мистецьких спеціальностей. (en) The article examines the problem of actualizing communicative competences in the educational training of future specialists in the art field. The researchers' approaches to the given topic are revealed, the multifaceted aspects in the definition of the very concept of «communicative competences» are shown, and their actualization in the educational process of higher educational institutions. The purpose of the article is to identify aspects of the actualization of communicative competences during the professional training of specialists in the art field, which contribute to the efficiency in the formation of professional skills and abilities, help students of art specialties to navigate in the modern socio-cultural space, and activate creative activity. During the study of the problem, the specifics of artistic communication were considered, the essence of which is the interaction between the author and the recipient, which takes place in intellectual-creative contact and is based on value-meaning relations. The authors emphasize that in this communication dialogue there is a third component, which is the work of art itself, which becomes a kind of channel of informational message. Understanding the artistic language and interpreting the content of the work are important in understanding the content of a work of art. No less important is the recipient’s perception of the information embedded in artistic objects, which is distinguished by the convention of expression, therefore the recipient must be tuned to perceive in any work not reality itself, but its artistic reflection in images. In the process of forming communicative competences in art students, it is necessary to develop communicative strategies that provide interdisciplinary discourse, a combination of different methodological approaches of many educational disciplines, and an integrative approach to learning. As a result of the research, it was found that the formation and development of communicative competences take place during the entire period of education. To obtain the expected results, it is necessary to develop effective communication strategies that improve the acquisition of knowledge, skills and abilities. It is important to create special pedagogical conditions for the activation of creative activity of students, which is the highest level of formed competences. In the future, it is important to investigate the specifics and types of communicative strategies and determine how they can strengthen the role of communicative competences in the education of students of art specialties.
  • Ескіз
    Документ
    Комплексний підхід до розвитку художнього сприйняття у майбутніх фахівців мистецької галузі
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Кириченко, Олена Іванівна; Стрітьєвич, Тетяна Миколаївна; Kirichenko, Helena Ivanovna; Strityevich, Тetyiana Mykolayivna
    (ua) Комплексна методика розвитку художнього сприйняття у студентів, що навчаються у галузі образотворчого мистецтва, розглядається в контексті міждисциплінарного підходу в навчальному процесі. Визначено специфіку понять «естетичне сприйняття» та «художнє сприйняття», підкреслено продуктивність різних прийомів та методів навчання мистецьким дисциплінам, що спрямовують на формування у студентів усвідомленого розуміння специфіки художньої мови творів, художнього процесу та особливостей епохи, які вплинули на створення художнього образу. Розглянуто прийоми, засоби, педагогічні методи, що діють найбільш ефективно в процесі формування художнього сприйняття у студентів мистецьких спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Предметний світ Олександра Осмьоркіна як засіб композиційно-смислової організації картинного простору
    (Венеціанський університет Ка' Фоскарі, 2020) Кириченко, Олена Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка сучасної світової художньої фотографії в системі візуальної культури
    (Міжнародний гуманітарний університет, 2019) Кириченко, Олена Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка стилю ампір в провінційному тексті культури (на прикладі Єлисаветграда – центру військових поселень)
    (2013) Кириченко, Олена Іванівна
    (ua) В статті розглядаються особливості провінціального варіанту стилю ампір на прикладі Єлисаветграда – центру військових поселень південної частини України в першій половині ХІХ ст., виявляється специфіка формування художнього образу міста з появою орієнтирів на стильові ознаки пізнього класицизму. Аннотация. В статье рассматриваются особенности провинциального варианта стиля ампир на примере Елисаветграда – центра военных поселений южной части Украины в первой половине ХІХ века, выявляется специфика формирования художественного образа города с появлением ориентиров на стилевые признаки позднего классицизма. (en) The article identifies characteristics of the provincial version of the Empire style for example Elisavetgrad - the center of the military settlements souther n Ukraine in the nineteenth century, reveals the specificity of formation of the artistic image of the city and features landmarks on the late classical style attributes.
  • Ескіз
    Документ
    Цифровое искусство: способ коммуникации или средство новой художественной образности?
    (2018) Кириченко, Олена Іванівна
    (en) In the article the specificity of digital art is considered, the terminological categories that are used for its characterization; the article defines the communicative possibilities and means of creating artistic imagery in the digital reality through special ways of communication in the media space, as well as the specific expressive means by which digital arts works are created; the article emphasizes the novelty of the visual methods of creating works in digital format, focuses on the specifics of approaches to their analysis, which can not be based on the generally accepted aesthetic categories, since it has its own conceptual base; analysis of works created in the media format should be carried out on the basis of such categories as experimental space, simulation, database, performance, interface, interactivity, synaesthesia, which break the usual approaches to the perception and analysis of a work of art; in addition, in the methodology of the analysis of digital art, it is necessary to rely on an interdisciplinary approach and to identify the synthetic nature of imagery in the works of digital arts.
  • Ескіз
    Документ
    Digital art як інтерактивна форма освоєння сучасного культурного простору в теорії та практиці художньої освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Кириченко, Олена Іванівна; Кириченко, Елена Ивановна; Kirichenko, Helena Ivanovna
    (uk) Розглядається цифрове мистецтво як особлива інтерактивна форма мистецтва новітніх технологій, яка здатна підвищити високу мотивацію і творчий потенціал в навчальному процесі. Цифрове мистецтво має ряд основоположних принципів, серед яких основними є інтерактивність і спрямованість на комунікацію. Виявляються можливості використання деяких форм digital art, де майбутні фахівці зможуть реалізувати свої творчі здібності в нетрадиційних художніх практиках, використовуючи вже набуті навички та знання під час навчання живопису та рисунку.
  • Ескіз
    Документ
    Роль композиції при створнні архітектурного рисунку студентами художньо-графічного відділення
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Кухаренко, Наталія; Кириченко, Олена Іванівна
    (uk) У статті розглядається роль композиції, яка є фундаментом при створенні рисунку. Вивчення композиції – одне з найважливіших завдань майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Визначається поняття композиції, аналізується методика вивчення її основ при створенні архітектурного рисунку.