Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Permanent URI for this communityhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Browse
13 results
Search Results
Item Обдаровані діти: В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю(КОД, 2018) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория Витальевна; Vdovenko, Victoria Vitalyevna(uk) Соціальний та економічний прогрес нації, держави безпосередньо залежить від розв’язання проблем здібних і обдарованих дітей. Різноманітні напрямки педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського досліджується багатьма вченими протягом кількох десятків років. Проте питання розвитку обдарованих учнів в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського, на нашу думку, вивчено недостатньо. Ідеї В. Сухомлинського щодо раннього виявлення та гармонійного розвитку обдарованих дітей, співзвучні сучасним, а їх переосмислення допоможе нашій системі освіти успішно пройти складний шлях реформування та виведе її на якісно новий рівень. Автором статті здійснено спробу зробити порівняльний аналіз педагогічних ідей В.О. Сухомлинського та сучасних досліджень щодо навчання та розвитку обдарованих дітей.Item Методичні основи навчання елементам комп’ютерної графіки молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Кашуба, Людмила Володимирівна; Вдовенко, Виктория Витальевна; Кашуба, Людмила Владимировна; Vdovenko, Victoria Vitalyevna; Kashuba, Lyudmila Volodymyrivna(ua) Стаття присвячена методичним основам навчання елементам комп’ютерної грамотності молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку. Автори акцентують увагу, що наразі в Україні вивчення інформатичної освітньої галузі молодшими школярами із легким порушенням інтелектуального розвитку не ведеться. В той же час формування елементів комп’ютерної грамотності, зокрема вивчення комп’ютерної графіки, є посильним для таких учнів за умови урахування особливостей когнітивного мислення таких учнів.Item Метод проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория Витальевна; Vdovenko, Victoria Vitalyevna(ua) Автор статті окреслив можливості використання методу проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання. Процес навчання математики дітей з інтелектуальними вадами є одним із найскладніших у корекційній педагогіці. Для активного залучення таких дітей до навчально-виховного процесу на уроках математики автор пропонує використовувати метод проектів.Item Практикум зі шкільного курсу математики. Ч. 2(Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013) Вдовенко, Вікторія ВіталіївнаВ посібнику дається система вправ на вироблення навичок, необхідних для розв'язування завдань зі шкільного курсу математики. На початку кожної теми розміщено основні теоретичні відомості, а також розглядаються різні способи розв’язування основних типів задач. Далі дається система вправ, розташована в порядку зростання складності. Різноманітний набір вправ дає можливість використовувати цей посібник для самостійної роботи. Посібник буде корисним студентам фізико-математичних факультетів педагогічних університетів, а також учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл.Item Практикум зі шкільного курсу математики. Ч. 1(Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014) Вдовенко, Вікторія ВіталіївнаВ посібнику дається система вправ на вироблення навичок, необхідних для розв'язування завдань зі шкільного курсу математики. На початку кожної теми розміщено основні теоретичні відомості, а також розглядаються різні способи розв’язування основних типів задач. Далі дається система вправ, розташована в порядку зростання складності. Різноманітний набір вправ дає можливість використовувати цей посібник для самостійної роботи. Посібник буде корисним студентам фізико-математичних факультетів педагогічних університетів, а також учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл.Item Формування дослідницької компетентності учнів на уроках математики(Ранок, 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(ua) статті розглянуто проблеми формування математичної дослідницької компетентності учнів. Автор доводить, що формування дослідницької компетентності учнів сприяє не лише підвищенню їхньої математичної грамотності, зростанню рівня математичної культури, але й стимулює учнів до активної участі в обговоренні ідей, допомагає формуванню в учнів вміння аргументувати свої міркування.Item Використання дивергентних задач на уроках математики як необхідна умова розвитку творчої особистості учня(«Мрія», 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, В. В.; Victoria, V. V.(ua) Стаття присвячена особливостям використання дивергентних задач на уроках математики в школі. Автор уважає, що використання дивергентних задач сприяє розвитку творчого мислення учнів.Item Соціальний статус учителів початкових шкіл України в другій половині ХІХ ст.(2016) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(ua) В статті досліджено, як змінювалося матеріальне становище народного вчителя України протягом другої половини ХІХ ст. в динаміці. Було показано, що з розвитком системи педагогічної освіти, підвищенням освітнього цензу вчителів, під тиском громадськості відбувалося поступове зростання соціального статусу народного вчителя.Item Формування дивергентного мислення молодших школярів на уроках математики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория Виталиевна; Vdovenko, Viktoria(ua) Стаття присвячена формуванню дивергентного мислення молодших школярів при вивченні математики. Дивергентне мислення спирається на варіативність уявлення і є засобом породження оригінальних ідей, на відміну від конвергентного мислення, яке чітко фіксоване на причинно-наслідкових зв'язках предметного світу. Саме тому дивергентне мислення є найважливішим елементом творчої діяльності. Основним засобом розвитку дивергентного мислення молодших школярів при вивченні математики є використання задач дивергентного типу, тобто таких задач, яким властиві відкритість, наявність певної кількості правильних відповідей, альтернативних розв'язань, відсутність однозначної відповіді. В статті наведено приклади дивергентних задач для учнів початкових класів. Автор стверджує, що використання дивергентних задач сприяє формуванню та розвитку творчого мислення учнів початкової школи.Item Методика навчання інформатики в початковій школі(Центр оперативної поліграфії "Авангард", 2016) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(uk) В посібнику викладено основи методики навчання пропедевтичного курсу інформатики в початковій школі. Теоретичні відомості доповнені практичними завданнями для студентів. Посібник буде корисним студентам факультетів педагогіки і психології педагогічних університетів, а також учителям, які викладають інформатику в початковій школі.