Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
16 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Вплив освітньої автономії на якість освіти (на прикладі німецьких початкових училищ півдня України кінця ХІХ - початку ХХ ст.)(2023) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Абрамова, Оксана Віталіївна; Vdovenko, V.; Abramova, O.(ua) На основі архівних джерел автори зробили спробу дослідити вплив автономії німецьких початкових училищ півдня України (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) на якість освіти. Перші німецькі переселенці мали досить широкі права й користувалися прихильністю імперської влади. Вони прагнули, з одного боку, до збереження своєї ідентичності, національної, культурної й общинної автономії, певного дистанціювання від органів місцевої влади, а з іншого – до участі в житті нової батьківщини. Автори стверджують, що саме через те, що німецькі поселенці тривалий час мали значну адміністративну, релігійну, в тому числі й освітню, автономію, це позитивно вплинуло на якість їхньої початкової ланки освіти. Німецькі поселенці зуміли створити широку мережу початкових шкіл, якою охопили майже всіх дітей. Також позитивно вплинув на рівень писемності серед німців збільшений термін навчання (6-7 років). Автори статті зазначають, що навчання в тогочасних німецьких школах було змішаним і охоплювало як хлопчиків так і дівчат. За цим показником рівень охоплення початковою освітою дівчат у німецьких колоніях був набагато вищим, ніж у інших національностей. Німецькі колоністські громади усвідомлювали важливість початкового всеобучу для німецьких дітей, тому вкладали значні кошти у розвиток та функціонування своїх початкових шкіл. Також установлено, що вчителі німецьких початкових училищ мали можливість більшість предметів викладати рідною мовою дітей, використовувати більш прогресивні методики навчання, часто це були унікальні авторські розробки, постійно обмінюватися передовим педагогічним досвідом, підвищувати свій фаховий рівень. Досліджено історію проведення конференцій учителів німецьких початкових училищ. На основі архівних джерел автори встановили, що саме конференції вчителів німецьких початкових училищ були першими в тогочасній Російській імперії – їх почали проводити ще у 30-х рр. ХІХ ст. Єдина перерва в їх проведенні була наприкінці 80-х – початку 90-х рр. ХІХ ст. в період посилення реакції. На думку авторів, усі ці фактори позитивно вплинули на те, що відсоток письменних серед німців був найвищим в Російській імперії. З часом німці Російської імперії поступово втрачали свої права й привілеї, а їх утиски посилювалися. Все це спричинило до появи першої могутньої хвилі еміграції німців з Росії до Канади, США, Аргентини, Бразилії.Документ Реалізація змісту інтегрованого курсу «я досліджую світ» у 3 класі(Вид-во «Ранок», 2020) Котелянець, Наталка Валеріївна; Андрусенко, Ірина; Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Агєєва, ОленаДокумент «Я досліджую світ» у другому класі(УОВЦ «Оріон», 2019) Котелянець, Наталка Валеріївна; Андрусенко, Ірина; Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Агєєва, ОленаДокумент Обдаровані діти: В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю(КОД, 2018) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Vdovenko, V.(uk) Соціальний та економічний прогрес нації, держави безпосередньо залежить від розв’язання проблем здібних і обдарованих дітей. Різноманітні напрямки педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського досліджується багатьма вченими протягом кількох десятків років. Проте питання розвитку обдарованих учнів в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського, на нашу думку, вивчено недостатньо. Ідеї В. Сухомлинського щодо раннього виявлення та гармонійного розвитку обдарованих дітей, співзвучні сучасним, а їх переосмислення допоможе нашій системі освіти успішно пройти складний шлях реформування та виведе її на якісно новий рівень. Автором статті здійснено спробу зробити порівняльний аналіз педагогічних ідей В.О. Сухомлинського та сучасних досліджень щодо навчання та розвитку обдарованих дітей.Документ Методичні основи навчання елементам комп’ютерної графіки молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Кашуба, Людмила Володимирівна; Vdovenko, V.; Kashuba, L.(ua) Стаття присвячена методичним основам навчання елементам комп’ютерної грамотності молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку. Автори акцентують увагу, що наразі в Україні вивчення інформатичної освітньої галузі молодшими школярами із легким порушенням інтелектуального розвитку не ведеться. В той же час формування елементів комп’ютерної грамотності, зокрема вивчення комп’ютерної графіки, є посильним для таких учнів за умови урахування особливостей когнітивного мислення таких учнів.Документ Метод проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Vdovenko, V.(ua) Автор статті окреслив можливості використання методу проектів при навчанні математики учнів з інтелектуальними відхиленнями в умовах інклюзивного навчання. Процес навчання математики дітей з інтелектуальними вадами є одним із найскладніших у корекційній педагогіці. Для активного залучення таких дітей до навчально-виховного процесу на уроках математики автор пропонує використовувати метод проектів.Документ Практикум зі шкільного курсу математики. Ч. 2(Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013) Вдовенко, Вікторія ВіталіївнаВ посібнику дається система вправ на вироблення навичок, необхідних для розв'язування завдань зі шкільного курсу математики. На початку кожної теми розміщено основні теоретичні відомості, а також розглядаються різні способи розв’язування основних типів задач. Далі дається система вправ, розташована в порядку зростання складності. Різноманітний набір вправ дає можливість використовувати цей посібник для самостійної роботи. Посібник буде корисним студентам фізико-математичних факультетів педагогічних університетів, а також учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл.Документ Практикум зі шкільного курсу математики. Ч. 1(Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2014) Вдовенко, Вікторія ВіталіївнаВ посібнику дається система вправ на вироблення навичок, необхідних для розв'язування завдань зі шкільного курсу математики. На початку кожної теми розміщено основні теоретичні відомості, а також розглядаються різні способи розв’язування основних типів задач. Далі дається система вправ, розташована в порядку зростання складності. Різноманітний набір вправ дає можливість використовувати цей посібник для самостійної роботи. Посібник буде корисним студентам фізико-математичних факультетів педагогічних університетів, а також учителям та учням старших класів загальноосвітніх шкіл.Документ Формування дослідницької компетентності учнів на уроках математики(Ранок, 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(ua) статті розглянуто проблеми формування математичної дослідницької компетентності учнів. Автор доводить, що формування дослідницької компетентності учнів сприяє не лише підвищенню їхньої математичної грамотності, зростанню рівня математичної культури, але й стимулює учнів до активної участі в обговоренні ідей, допомагає формуванню в учнів вміння аргументувати свої міркування.Документ Використання дивергентних задач на уроках математики як необхідна умова розвитку творчої особистості учня(«Мрія», 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Victoria, V.(ua) Стаття присвячена особливостям використання дивергентних задач на уроках математики в школі. Автор уважає, що використання дивергентних задач сприяє розвитку творчого мислення учнів.
