Кафедра мистецької освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50
Переглянути
122 результатів
Результати пошуку
Документ Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках музики(2024) Шелюженко, Лілія Анатоліївна; Shelyuzhenko, L. A.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках музики. У першому розділі магістерської роботи здійснено огляд наукових праць з проблеми дослідження, розкрито особливості розвитку творчих здібностей молодших школярів, визначено критерії, показники та рівні сформованості творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку. У другому розділі магістерської роботи визначено організаційно-педагогічні умови, подано методику ефективного розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках музики, здійснено аналіз результатів дослідження. (en) The qualification work is devoted to the study of the problem of developing the creative abilities of younger schoolchildren in music lessons. In the first chapter of the master's work, a review of scientific works on the research problem was carried out, the peculiarities of the development of creative abilities of junior high school students were revealed, criteria, indicators and levels of formation of creative abilities of junior school students were determined. In the second chapter of the master's thesis, the organizational and pedagogical conditions are defined, the method of effective development of creative abilities of younger schoolchildren in music lessons is presented, and the research results are analyzed.Документ Розвиток просторово-образного мислення у майбутніх вчителів образотворчого мистецтва засобами композиції(2024) Савелюк, Ольга ПетрівнаДокумент Розвиток стресостійкості у школярів підлітків засобами музичної терапії(2024) Полякова, Олександра СергіївнаДокумент Формування художнього образу природи в учнів художньої школи на уроках декоративно-прикладного мистецтва засобами батику(2024) Котляренко, Олександра ІгорівнаДокумент Формування вокально-хорових навичок учнів у позашкільній діяльності(2024) Лисак, Ярослав Анатолійович; Lysak Ya. А.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми формування вокально-хорових навичок учнів у позашкільній діяльності. У першому розділі магістерської роботи здійснено огляд наукових праць з проблеми дослідження, розкрито психолого-педагогічні засади проблеми формування вокально-хорових навичок учнів, особливості вокально-хорової роботи у позашкільній діяльності, схарактеризовано критерії та показники сформованості вокально-хорових навичок учнів. У другому розділі магістерської роботи визначено педагогічні умови формування вокально-хорових навичок учнів у позашкільній діяльності (створення творчо-комунікативного освітнього середовища, здійснення особистісно-творчого підходу, залучення учнів до концертно-виконавської діяльності), подано методику їх формування. (en) The qualification work is devoted to the study of the problem of formation of students' vocal and choral skills in extracurricular activities. In the first chapter of the master's thesis, a review of scientific works on the research problem was carried out, the psychological and pedagogical foundations of the problem of forming students' vocal and choral skills are revealed, the peculiarities of vocal and choral work in extracurricular activities, the criteria and indicators of the formation of students' vocal and choral skills are characterized. In the second chapter of the master's thesis, the pedagogical conditions for the formation of students' vocal and choral skills in extracurricular activities are determined (creation of a creative and communicative educational environment, the implementation of a personal and creative approach, the involvement of students in concert and performing activities), the methodology of their formation is presented.Документ Підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва до застосування технології тайм-менеджменту у процесі самостійної роботи(2024) Клименко, Анна ОлександрівнаДокумент Декоративні зображення міського пейзажу в техніці холодного батику(2024) Бурага, Тетяна ОлександрівнаДокумент Формування пізнавальної активності учнів середнього шкільного віку на уроках музичного мистецтва(2024) Бровченко, Катерина Олександрівна; Brovchenko, K.O.(ua) У кваліфікаційній роботі розкривається зміст поняття «пізнавальна активність» у науковій, методичній літературі, педагогічній практиці та визначаються його структурні компоненти. Окреслено педагогічні умови та рівні сформованості пізнавальної активності учнів середнього шкільного віку. Розроблена й експериментально перевірена методика формування пізнавальної активності учнів середнього шкільного віку засобами інтерактивних інтернет-технологій на уроках музичного мистецтва. (en) The qualification paper reveals the concept of «cognitive activity» as presented in scientific and methodological literature and pedagogical practice, defining its structural components. The pedagogical conditions and levels of the formation of cognitive activity in middle school students are outlined. A methodology for forming cognitive activity in middle school students through the use of interactive internet technologies in music art lessons has been developed and experimentally tested.Документ Основні напрями вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень у соціокультурній галузі в період 2010-2023 років(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Кулікова, Світлана Вікторівна; Kulikova, Svitlana Viktorivna(ua) У статті автор розглядає основні напрями вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень у соціокультурній галузі. Сучасні соціокультурні процеси є предметом активних досліджень як вітчизняних, так і зарубіжних науковців. Дослідження охоплюють широкий спектр тем, від теоретичних засад соціокультурних трансформацій до аналізу конкретних практик та проєктів. Соціокультурна діяльність – це багатогранний процес, спрямований на творчий розвиток особистості, задоволення її культурних потреб та збагачення культурного середовища, яка здійснюється як професійними, так і непрофесійними суб’єктами і включає в себе створення, збереження, поширення та використання культурних цінностей. Соціокультурна діяльність відіграє важливу роль у формуванні культурного середовища та соціальній інтеграції, передбачає не лише збереження культурних цінностей, але й їхнє оновлення та популяризацію. Соціокультурна діяльність здійснюється через різноманітні форми і методи, включаючи освітні, дозвіллєві, творчі та інші проєкти й спрямована на задоволення культурних потреб різних соціальних груп. Дослідження соціокультурної сфери є ключовим для розуміння процесів творення, збереження та розвитку культурних цінностей, що дозволяє аналізувати вплив глобальних і національних трендів на культурне життя, оцінювати ефективність культурних політик та розробляти стратегії розвитку культурного сектору. На основі аналізу науково-педагогічної літератури автор робить висновок, що соціокультурну діяльність можна розглядати як самостійну галузь знань, яка синтезує досягнення культурології, соціології та педагогіки та як діяльність, пов’язану з виробництвом, репродукцією та трансформацією соціальних відносин, невід’ємною складовою якої є формування культурних норм та цінностей особистості, а також є найбільш ефективним засобом залучення молоді до системи суспільних відносин. (en) In the article, the author considers the main directions of domestic and foreign scientific research in the socio-cultural field. Modern sociocultural processes are the subject of active research by both domestic and foreign scientists. Research covers a wide range of topics, from the theoretical foundations of sociocultural transformations to the analysis of specific practices and projects. Sociocultural activity is a multifaceted process aimed at the creative development of the individual, satisfaction of his cultural needs and enrichment of the cultural environment, which is carried out by both professional and non-professional subjects and includes the creation, preservation, distribution and use of cultural values. Sociocultural activity plays an important role in the formation of the cultural environment and social integration, it involves not only the preservation of cultural values, but also their renewal and popularization. Sociocultural activity is carried out through various forms and methods, including educational, leisure, creative and other projects and is aimed at meeting the cultural needs of various social groups. The study of the socio-cultural sphere is key to understanding the processes of creation, preservation and development of cultural values, which allows analyzing the impact of global and national trends on cultural life, evaluating the effectiveness of cultural policies and developing strategies for the development of the cultural sector. Based on the analysis of scientific and pedagogical literature, the author concludes that sociocultural activity can be considered as an independent field of knowledge that synthesizes the achievements of cultural studies, sociology and pedagogy and as an activity related to the production, reproduction and transformation of social relations, an integral component of which is the formation of cultural norms and personal values, and is also the most effective means of attracting young people to the system of social relations.Документ Методика навчання художників та дизайнерів зображенню перспективи плоских фігур у традиційному та компютерному рисунку й живописі(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Бабенко, Леонід Вікторович; Стрітьєвич, Тетяна Миколаївна; Медведєв, Олег Анатолійович; Babenko, Leonid Viktorovich; Stritiyvych, Tatiana Mykolaivna; Medvediev, Oleh Anatoliiovych(ua) У статті розкриті закономірності конструктивної графічної побудови перспективи плоских форм на вертикальній площині. Система навчання перспективному зображенню передбачає послідовного вивчення загальних положень перспективи як науки, законів та правил перспективних зображень, теоретичних основ побудови перспективних проекцій ,а також різних способів та прийомів перспективних побудов на картинній площині. Професійна програма підготовка майбутніх художників та дизайнерів включає вивчення та засвоєння предметів художнього спрямування – рисунок, живопис, декоративно-прикладна діяльність тощо. Завдання курсів образотворчого циклу полягає у формуванні рівня якості художнього професіоналізму. Ознаками визначення рівня якості, що характеризують високий професіоналізм, є : професійна методологічна компетентність, у тому числі художня майстерність; потреба працювати якісно з високою ефективністю; самостійність мислення; різноманітність способів дій; уміння обґрунтувати творчий художній метод та форми особистої образотворчої діяльності й бачити перспективу розвитку ідей, потребу в постійному розширенні й оновленні своїх знань; здібності до пошуку нових форм та методів навчання, що забезпечують методичну технологію вирішення завдань художньо-дизайнерської освіти. Українська художня школа на сучасному етапі знаходиться на стадії свого пошуку та становлення. Існують різні підходи до методик художнього викладання, при цьому всі вони об’єднані історією розвитку образотворчого мистецтва. Українська національна культура і мистецтво пройшли довгий складний і драматичний шлях. На цьому історичному шляху вироблялися і стверджувалися ідеали, характер, устремління, моральні, естетичні, художні цінності, формувалися види мистецтва як виразники національної культури, творцем якої був український народ. Тому так важливо здійснювати професійну підготовку майбутніх вчителів образотворчого мистецтва, художників та дизайнерів у вищих навчальних закладах на основі культурного надбання українського народу. Адже вже зараз ми виховуємо нове покоління українців, яким жити, розбудовувати свою державу, осмислювати і творити свою національну культуру і мистецтво. (en) The article reveals the regularities of the constructive graphic construction of the perspective of flat forms on the vertical plane. The system of learning perspective imaging involves the consistent study of the general provisions of perspective as a science, the laws and rules of perspective imaging, the theoretical foundations of the construction of perspective projections, as well as various methods and techniques of perspective constructions on the picture plane. The professional training program for future artists and designers includes the study and mastering of artistic subjects - drawing, painting, decorative and applied activities, etc. The task of the art cycle courses is to form the quality level of artistic professionalism. The signs of determining the level of quality that characterize high professionalism are: professional methodological competence, including artistic skill; the need to work qualitatively with high efficiency; independent thinking; variety of methods of action; the ability to substantiate the creative artistic method and forms of personal artistic activity and to see the perspective of the development of ideas, the need for constant expansion and updating of one's knowledge; the ability to find new forms and methods of learning, which provide methodical technology for solving the tasks of art and design education. At the current stage, the Ukrainian art school is at the stage of its search and formation. There are different approaches to art teaching methods, while all of them are united by the history of the development of visual arts. Ukrainian national culture and art have come a long, complicated and dramatic way. On this historical path, ideals, character, aspirations, moral, aesthetic, artistic values were developed and affirmed, art forms were formed as expressions of national culture, the creator of which was the Ukrainian people. That is why it is so important to carry out professional training of future teachers of fine arts, artists and designers in higher educational institutions based on the cultural heritage of the Ukrainian people. After all, we are already raising a new generation of Ukrainians who will live, build their state, understand and create their national culture and art.