Кафедра мистецької освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Проблема розвитку особистості і професійної компетентності керівників закладів освіти України
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Журавльов, Віталій Максимович; Стрітьєвич, Тетяна Миколаївна; Kurkina, S.; Zhuravlev, V.; Stritiyevych, T.
    (ua) Сьогодні українське суспільство висуває принципово нові вимоги до всіх освітніх установ : від дошкільного навчального закладу до закладу вищої освіти. Зрештою це стосується й оновлення змісту й структурних компонентів особистості і професійної компетентності керівника закладу освіти, зокрема до керівника освітнього закладу, оскільки саме від нього більшою мірою залежить забезпечення якості освіти. Окрім цього, самі механізми управління закладами освіти також потребують модернізації новітніми інформаційними технологіями, інноваційним педагогічним й управлінським інструментарієм та сучасним психолого-педагогічним супроводом. У представленій статті зроблено спробу дослідити актуальну проблему формування особистості і професійної компетентності керівників закладів освіти України. Автори доводять, що сьогодні, в процесі реформування системи освіти в Україні, в умовах пристосування освітньої галузі до європейських зразків, постає необхідність формування інноваційної моделі особистості і професійної компетентності керівника закладу освіти. Автори переконують, що сучасний керівник має бути озброєний спеціальними знаннями для здійснення управлінської діяльності, особливу манеру поведінки, креативне мислення для розв’язування будь-якого завдання. Головне з них полягає у вмінні скласти перспективний план розвитку очолюваного ним закладу освіти, який зможе витримати конкуренцією на ринку освітніх послуг країни. В процесі роботи над статтею авторами проаналізовано праці вітчизняних і зарубіжних науковців, які розкривали провідні положення педагогічного менеджменту, розробили теорію лідерства, вивчали теорію та практику управління закладами освіти різного рівня (від дошкільних навчальних закладів до закладів вищої освіти) та педагогічними системами. Доведено, що у відповідності з сучасними поглядами на сутність праці керівника закладу освіти, вона зводиться до виконання ряду функцій, тобто видів діяльності, серед яких можна виокремити стратегічну, експертно-інноваційну й адміністративну, яка в свою чергу, включає кілька підфункцій. (en) In the presented article, an attempt was made to investigate the actual problem of personality formation and professional competence of heads of educational institutions of Ukraine. The authors prove that today, in the process of reforming the education system in Ukraine, in the conditions of adaptation of the educational sector to European models, there is a need to form an innovative model of the personality and professional competence of the head of the educational institution. The authors are convinced that a modern manager should be armed with special knowledge to perform managerial activities, a special manner of behavior, and creative thinking to solve any task. The most important of them is the ability to draw up a long-term development plan for the educational institution headed by him, which will be able to withstand competition in the country's educational services market. In the process of working on the article, the authors analyzed the works of domestic and foreign scientists who revealed the leading principles of pedagogical management, developed the theory of leadership, studied the theory and practice of managing educational institutions of various levels (from preschool educational institutions to institutions of higher education) and pedagogical systems. It is proven that in accordance with modern views on the essence of the work of the head of an educational institution, it is reduced to the performance of a number of functions, that is, types of activity, among which one can single out strategic, expert-innovative and administrative, which in turn includes several sub-functions. In addition, there is a list of personal qualities of an effective head of an educational institution and a list of the most typical mistakes of heads, which have negative consequences in the work of the educational institutions they lead, destroy corporate culture and cause disrespect from subordinates.
  • Ескіз
    Документ
    The importance of musical and aesthetic education of young people in modern society
    (2023) Шевцова, Олена Борисівна; Куркіна, Сніжана Віталіївна; Shevtsova, O.; Tsarenko, V.; Kurkina, S.; Voloshyn, P.; Lisovska, T.
    (ua) З’ясовано значення музично-естетичного виховання молоді для формування її духовного світу в сучасних умовах інформаційного суспільства. Узагальнено підходи науковців до розуміння феномену «музично-естетичне виховання», що дає підстави стверджувати, що це поняття є: складовою духовного розвитку особистості, її художньо-емоційної сфери, естетичного ставлення до навколишньої дійсності. ; засіб розвитку його музичних здібностей у процесі свідомого сприйняття творів музичного мистецтва та критичного ставлення до музичних явищ; спеціально організований цілеспрямований процес формування музичних якостей та музично-естетичної свідомості особистості. Основна мета музичного виховання - навчити дітей розуміти музику шляхом ознайомлення дітей з народною музикою, творчістю великих композиторів, організації музичних гуртків, де можна вивчати музичну грамоту, історію музики, вчитися грі на музичних інструментах. Доведено, що підлітки найбільш сприйнятливі до впливу музики, оскільки вони захоплюються музикою і включаються у виконавську музичну діяльність, прагнучи вдосконалювати мелодичний слух, ладове відчуття, розвивати гармонійний слух, слухові уявлення та музичні здібності.
  • Ескіз
    Документ
    Формування й розвиток інтелектуальних здібностей учнів початкової школи на уроках музичного мистецтва
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.
    (ua) У статті проаналізовано різні підходи й погляди щодо можливостей ефективного розвитку інтелектуальних здібностей учнів початкових класів на уроках музичного мистецтва. У цьому контексті автор підкреслює особливе значення музики, творчої й виконавської діяльності. Зроблено висновки, що систематичні й цілеспрямовані уроки музичного мистецтва сприяють інтелектуальному й емоційному розвитку дітей, прискорюють процеси дорослішання й соціалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна компетентність як фактор здатності до праці
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.; Журавльов, Віталій Максимович; Zhuravlev, V.
    (uk) У статті обґрунтовано, що на початку ХХІ століття роль професійних знань, умінь і навичок значно зросла в усіх сферах діяльності. Необхідність впровадження наукоємних технологій викликала зростання вимог й появу нових критеріїв до професійності фахівців у будь-яких галузях праці. В цих умовах «професійна компетентність» стає не просто додатковим, а найвагомішим фактором «здатності до праці».
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний супровід обдарованих дітей молодшого шкільного віку на уроках музичного мистецтва
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.
    (uk) У даній статті автор вивчає специфіку роботи з обдарованими дітьми молодшого шкільного віку на уроках музичного мистецтва. З’ясовано сутність поняття «обдарована дитина», доведено, що створення спеціальних сприятливих умов для розвитку обдарованих дітей є педагогічною проблемою сучасної загальноосвітньої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка формування естетичних і моральних цінностей в учнів юнацького віку на уроках художньої культури
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.
    (uk) У запропонованій статті розглянуто проблему формування естетичних й моральних цінностей в учнів юнацького віку на уроках художньої культури. Доведено, що створення сприятливого освітнього й естетичного середовища у безпосередньому оточенні старшокласників стимулює формування позитивних естетичних й моральних цінностей, надає можливості якнайширше використовувати виховний потенціал мистецтва на уроках художньої культури.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка організації пізнавальної діяльності учнів молодших класів на уроках музичного мистецтва
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.
    (uk): У даній статті автор досліджує особливості пізнавальної діяльності дітей молодшого шкільного віку на уроках музичного мистецтва й показує шляхи й методи ефективного розвитку особистості засобами музичного мистецтва. Автор вказує, що правильно організована пізнавальна діяльність на уроках музики здатна стимулювати процеси мислення, позитивно впливає на формування таких операцій як аналіз, синтез, абстрагування, порівняння, узагальнення тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Виховання емоційної чутливості до музичного мистецтва у дітей дошкільного віку
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Kurkina, S.
    (uk) У запропонованій статті автор намагається проаналізувати особливості музичного виховання дітей дошкільного віку. Розроблено комплекс критеріїв за допомогою яких можливо виявляти якісні характеристики емоційного відгуку на музику у дітей дошкільників. Сформульовано вікові показники рівня сформованості емоційної чутливості до музичного мистецтва у дітей молодшого, середнього й старшого дошкільного віку.