Кафедра мистецької освіти
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/50
Переглянути
Документ Theoretical-methodological basics musical and pedagogical education(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович; Cherkasov, Volodimer Fedorovich(uk) У статті здійснено спробу обґрунтування теоретико-методологічних засад музично-педагогічної освіти на початку ХХІ століття. Визначено основні тенденції її розвитку, характерні для зазначеного історичного періоду.Документ Організаційно-педагогічні умови розвитку художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Черкасов, Володимир Федорович; Cherkasov, Volodimer Fedorovich; Черкасов, Владимир Федорович(ua)У статті автором обґрунтовано сутність дефініцій «організаційно-педагогічні умови», «художньоестетичний смак», «майбутній фахівець образотворчого мистецтва», визначено, теоретично обґрунтувано, запроваджено та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови, які уможливлюють розвиток художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва й ефективно впливають на підвищення якості професійної підготовки, реалізацію вимог художньо-інтелектуального розвитку та творчого удосконалення в мистецькій галузі. До організаційно-педагогічних умов розвитку художньоестетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва автором виокремлено наступні блоки: теоретичний блок, організаційний блок, методологічно-цільовий блок, змістовно-процесуальний блок, результативний блок. Реалізація організаційно-педагогічних умов здійснюється на засадах культурологічного, мистецтвознавчого, герменевтичного, системного, гуманістичного, компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, аксіологічного, дослідницько-зорієнтованого, модульного, контекстного підходів. Крім того, на основі наступних принципів: гуманізації, науковості, системності й послідовності, наступності, міжпредметності, вибору індивідуальної освітньої траєкторії, стабільності та динамічності, циклічності, усвідомленої перспективи. До того ж на формування організаційного, мотиваційного, мотиваційно-ціннісного, мотиваційно-цільового, полімотиваційного, ціннісно-орієнтаційного, інтелектуально-пізнавального, когнітивно-інтелектуального, координуючого, комунікативного, особистісного, світоглядного, рефлексивного, гедоністичного, знаннєвого та практично-діяльнісного критеріїв. Реалізація організаційно-педагогічних умов здійснюється поетапно, на підготовчому, відтворювальнотворчому, базовому, практично-технологічному, корекційно-розвивальному та конструктивно-творчому етапах дослідження. Обмотивовано, що фективним інструментом розвитку художньо-естетичного смаку майбутніх фахівців образотворчого мистецтва може бути самостійна робота студентів із впровадження електронного портфоліо.Документ Організація і проведення наукових досліджень в галузі музичної педагогіки (за концепцією О. П. Рудницької)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович; Cherkasov, Volodimer Fedorovich(uk) У статті обгрунтовано погляди О. П. Рудницької на методику організації і проведення наукових досліджень з теорії та історії музичної педагогіки, теорії та методики навчання музики. Обмотивовано сутність науково-дослідної діяльності студентів факультетів мистецького спрямування педагогічних навчальних закладів, яка має на меті відтворення наукового та педагогічного потенціалу в галузі професійно-педагогічної та загальної мистецької освіти, трансформацію знань і розробок з музичного мистецтва, хореографії та образотворчого мистецтва в практику роботи вищих навчальних закладів, загальноосвітніх навчальних закладів та позашкільних навчальних закладів мистецького спрямування.Документ Формування професійної готовності майбутніх учителів музики до художньо-творчої діяльності(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович; Cherkasov, Volodimer Fedorovich(ua) У статті доведено формування професійної готовності майбутніх учителів музики до художньо-творчої діяльності та художньо-естетичного виховання молоді, обґрунтовано діяльність вчителів музики щодо організації гуртків сольного співу та фольклорних ансамблів і ансамблів народної музики в сучасних загальноосвітніх навчальних закладах.